زیباترین پارک های تفلیس : تفلیس منبع پارک های کوچک و بزرگ بسیاری است. پارک های تفلیس اکثرا استراحتگاه مناسب و خوبی در فصل تابستان هستند. این پارک ها در سطح شهر پراکنده بوده و طبیعت بکر و بسیار زیبایی دارند. همینطور دسترسی به آن ها نیز از وسایل حمل و نقل عمومی و تاکسی ها بسیار راحت می باشد. توریست ها و گردشگران تور گرجستان در این پارک ها میتوانند پیاده روی کرده، استراحت کنند و یا روی نیمکت کمی بنشینند و غروب زیبای خورشید را تماشا کنند. از دست دادن پارک های تفلیس واقعا ناراحت کننده بوده، بنابراین چند مورد از زیباترین و محبوب ترین آن ها را برای شما معرفی کرده ایم :

پارک ریکه تفلیس

پارک ریکه در شهر قدیمی تفلیس قرار داشته و دسترسی نزدیکی به ایستگاه مترو آولاباری دارد. همینطور این پارک در سمت راست خود رودخانه متکواری را نیز دارد. پارک ریکه معمولا مقصد بسیاری از توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان است. توریست ها برای پیاده روی در پارک و یا پیاده روی به سمت پل صلح و خیابان ارکل یا پله نزولی از آولاباری و ... آن را انتخاب می کنند.

پارک ریکه تفلیس

باغ گیاه شناسی ملی تفلیس

باغ گیاه شناسی ملی این شهر، 161 هکتار مساحت داشته و حداقل دارای 4500 گروه مختلف است. این باغ بیشتر از سه قرن است که فعالیت می کند. این پارک اولین بار در سال 1671 بوسیله یک مسافر فرانسوی به اسم ژان شاردن ساخته شد با نام باغ سلطنتی، بار دوم در سال 1625 با نام باغ قلعه معرفی شد. در آخر در اوایل قرن نوزدهم بازسازی شده و در سال 1845 به روی عموم باز شد. این باغ در قسمت مرکزی شهر تفلیس و در کوهپایه های قلعه ناریکالا قرار دارد.

باغ گیاه شناسی ملی تفلیس

پارک میزوری تفلیس

یکی از محبوب ترین و جذاب ترین پارک های تفلیس برای توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان پارک میزوری است. این پارک تفریحی زیر نظر نویسنده مشهور گرجی، نوادار دومبادزه ساخته شده. این پارک به خصوص جایگاه بسیار بالایی بین هنرمندان گرجی دارد. پارک میزوری بوسیله مجسمه سازان و معماران گرجی طراحی شده و طراحی خاص و پیچیده ای دارد. همینطور قسمتی از پارک نیز به زمین بازی برای کودکان اختصاصی داده شده که تمام وسایل آن از جنس چوب می باشند.

پارک میزوری تفلیس

پارک ویک تفلیس

بزرگ ترین پارک تفلیس، پارک ویک است. این پارک در سال 1946 افتتاح شده و دویست هکتار زمین به همراه چشمه بزرگ مرکزی، خطور دوچرخه سواری و همینطور تفریحاتی برای کودکان دارد. پارک ویک یک نمونه عالی از پارک کلاسیک سوسیالیستی با ورودی کلاسیک و بزرگ پله ها می باشد. این پارک بهترین مکان برای ورزش های صبحگاهی، پیاده روی و دوچرخه سواری است.

پارک ویک تفلیس

پارک متاتسمیندا تفلیس

یکی دیگر از پارک های زیبا و معروف تفلیس، پارک متاتسمیندا است. این پارک برای گذراندن یک روز خوب تفریحی و شاد بسیار مناسب است. پارک متاتسمیندا تفریحات مهیجی مثل شهربازی داشته و به همین خاطر بین توریست ها و گردشگران بسیار معروف است. این شهربازی دارای 25 نوع بازی مختلف خانوادگی، کودکانه و هیجانی است. این پارک روی کوهی به اسم متاتسمیندا قرار داشته که بلندترین نقطه شهر تفلیس با هفتصد متر ارتفاع می باشد. پارک متاتسمینداصد هزار هکتار مساحت داشته و قدمتی صد ساله دارد.

پارک متاتسمیندا تفلیس