زیباترین معابد آسیا : کشورهای جنوب شرقی آسیا، مملو از معابد و آرامگاه های شگفت انگیز و عجیب و غریب هستند، مثل تایلند، ژاپن، چین و ... . سالانه میلیون ها میلیون توریست و گردشگر برای دیدن معماری معاصر و تاریخ این معبدهای مختلف که وقف خدایان و یا الهه ها هستند، به آسیا سفر می کنند. اگر در سفر آسیایی خود علاقه مند به بازدید از معابد و آرامگاه ها هستید، در این مقاله چند تا از زیباترین معابد آسیا را که واقعا ارزش بازدید را دارند را برای شما معرفی می کنیم.

معبد انکر وات در کامبوج‎

بزرگترین مجموعه مذهبی و معبد هندو در تمام دنیا، بنایی که یادبود معماری دنیای باستان است، معبد انکر وات است. معبد انکر وات در قرن 12 تاسیس شده و وقف برای خدای ویشنو شده است. البته این روزها بیشتر بوداییان در آن به دعا و عبادت مشغول هستند. این معبد به خاطر معماری عجیب و غریبش به شما حس سرگیجه میدهد به همین خاطر بنای این معبد از معروف ترین بناهای دنیاست. 

معبد انکر وات در کامبوج‎

معبد پرامبانن در جاوا مرکزی اندونزی

معبد پرامبانن در جاوا مرکزی اندونزی در قرن نهم بنا شده است. این معبد مجموعه ای از چند عبادتگاه، پله، دیوار و مجسمه ها بوده که روی آن ها حکاکی های عجیبی دیده می شود. این حکاکی ها نشان دهنده داستان های مذهبی بوده که دیوارها، پله و زیارتگاه ها را تزئین کرده اند. معبد پرامبانن در جاوا جزو آثار حفاظت شده یونسکو بوده و با معماری و تاریخ شگفت انگیزی که دارد، در تمام دنیا معروف و محبوب است. این معبد باستانی وقف شیوا گشته، ویشنو، تریمورتی و هما است. 

معبد پرامبانن در جاوا مرکزی اندونزی

معبد پاگودا شوئی مادا در باگو برمه

معبد پاگودا شوئی که به معبد طلایی خدا نیز مشهور است، قطعا یکی از زیباترین و باشکوه ترین معابدی است که در سفر خود به آسیا دیده اید. این معبد دارای بلندترین گنبد در تمام برمه بوده و همینطور یک زنگ بسیار بزرگ داشته که بوسیله سلطان دامازیدی چیزی روی آن حکاکی شده و در این مکان قرار داده شده است. امروزه توریست ها و گردشگران بسیاری از این معبد دید می کنند. 

معبد پاگودا شوئی مادا در باگو برمه

معبد فوشیمی ایناری تایشا فوشیمی-کو در کیوتو ژاپن

این معبد بین قرن های هشتم و نهم روی یک تپه که به سمت شهر چشم انداز دارد ساخته شده است. معبد فوشیمی ایناری یکی از مهم ترین زیارتگاه ها در کیوتو ژاپن می باشد. ایناری همان روح روباه ها، چای و ساکی و برنج است. از ویژگی های برتر این معبد که آن را به یکی از مهم ترین معابد کیوتو تبدیل کرده، موقعیت مکانی آن روی تپه است. توریست ها و گردشگران تور ژاپن در مسیر این معبد باید تا بالای تپه پیاده روی کنند و در راه شاهد مناظر شگفت انگیزی باشند. 

معبد فوشیمی ایناری تایشا فوشیمی-کو در کیوتو ژاپن

معبد نشری رنگاناتاسوامی در سریرنگام هندوستان

در تور هند خود از معبد نشری رنگاناتاسوامی حتما دیدن کنید. این معبد یکی از خاص ترین سبک های دراویدی است. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری هند اگر در ماه های دسامبر و ژانویه از این معبد دیدن کنند، میتوانند شاهد یکی از زیباترین فستیوال های سال باشند که تقریبا هر سال یک میلیون عبادت کننده را در خود جای می دهد. معماری فوق العاده و بی نظیر این معبد میتواند هر کسی را به خود جذب کند. 

معبد نشری رنگاناتاسوامی در سریرنگام هندوستان