روستای کانلیکا استانبول : در قسمت شمالی دومین پل تنگه بسفر، روستای کانلیکا قرار گرفته است. این روستا یکی از تاریخی ترین محله ها بوده که نشان دهنده سیرت واقعی شهر زیبای استانبول بوده. با اینکه این روستا همان روستای سنتی که پیرمردها و پیرزن های استانبولی به یاد دارند نیست ولی این روستا از یکسان سازی های شهرسازی گریخته و آرام آرام در حال فراگیر شدن در استانبول می باشد. همچنان خیابان های این روستا شبیه به شهرهای قدیمی همراه با مغازه های سبزی فروشی، خواربار فروشی، ارایشگاه ها و .... میباشند. خانه های چوبی قدیمی میتوان در این روستا پیدا کرد. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول این روستا را به خاطر ماست خوشمزه ای که دارد می شناسند. 

روستای کانلیکا استانبول

تاریخچه روستای کانلیکا استانبول

از آنجایی که این روستا در امتداد دروازه قرار داشت، دروازه کانلیکا که در زمان های قدیم به آن فیلا می گفتند نیز درست روبروی قسمت جنوبی اش ساخته شد. این روستا محل برخورد قسمت بول بل درسی و دریات بوده که در قرن نوزدهم فستیوال های مهتابی در آنجا برگزار می شده است. روستای کانلیکا استانبول در زمان های قدیم و در دوره امپراتوری عثمانی بسیار معروف و محبوب بود. اکنون با بازدید از این روستا به دوران عصر باستان بازخواهید گشت چرا که هیچ چیز فرق نکرده ! روستای کانلیکا استانبول در زمان های قدیم به اسم گلاورس که به معنی مرغ دریایی می باشد، شناخته می شد. امروزه بر سر اسم این روستا شایعات زیادی بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول رد و بدل می شود. دلیل آن هم این بوده که کانلیکا از کانگولیکا مشتق شده و به معنی خودرو و گاری کوچک است. 

تاریخچه روستای کانلیکا استانبول

ماست های خوشمزه روستای کانلیکا استانبول

تقریبا در تمام رستوران ها و کافه های این روستا ماست خامه ای معروف کانلیکا سرو می شود. کافه های روستای کانلیکا این ماست خامه ای را با خاکه قند یا همان پودر شکر نیز تزئین می کنند. در مورد محصولات شیر این روستا نیز شایعاتی گفته شده! از انجایی که شیر گاوهای این منطقه مایل به رنگ صورتی بوده، به خاطر خوردن علوفه های سرخ رنگی بوده که در دامنه های اطراف کانلیکا می روید. به همین خاطر است که به آن کانگلی گفته می شود. حتما این ماست خوش مزه را امتحان کنید. جدا از محصولات لبنی و خوشمزه، این روستا که در قسمت آسیایی استانبول قرار گرفته، دارای جاذبه های گردشگری بسیاری مثل قبرستان کانلیکا روی تپه که به سمت تنگه بسفر جشم انداز داشته و همینطور دامنه های اطراف آن که چشم اندازهای بسیار زیبایی دارند.

ماست های خوشمزه روستای کانلیکا استانبول