شاید بتوان گفت که یکی از دلایل علاقه توریست ها و گردشگران ایرانی به سفر به کشور ترکیه، غذاهای آن است که به غذاهای ایرانی شباهت دارد. البته غذاهای ترکیه هرکدام ویژگی های خاص به خود را دارند. اگر به شهر توریستی و معروف استانبول ترکیه سفر کردید، پیشنهاد می کنیم برای داشتن یک وعده غذایی خوشمزه و فوق العاده در محیطی دنج و عالی، رستوران بیتی را امتحان کنید. رستوران بیتی یکی از بهترین و معروف ترین رستوران های شهر استانبول بوده که به خاطر غذاهای کبابی اش بسیار شناخته شده است. این رستوران معروف در سال 1983 افتتاح شده و از آن زمان تاکنون بوسیله بیتی گیولر و پسرانش اداره می شود. سالن غذاخوری این رستوران تا 500 نفر ظرفیت دارد. تاکنون بسیاری از سیاستمداران، هنرمندان و تاجران در سفر خود به استانبول به این رستوران رفته اند. شما نیز میتوانید برای داشتن یک وعده غذای کبابی خوشمزه در سفر تور استانبول خود به این رستوران سری بزنید. 

رستوران بیتی استانبول

تاریخچه و امتیازات این رستوران معروف استانبول

ساخت بنای رستوران بیتی از سال 1979 تا 1983 به طور انجامید تا سرانجام در سال 1983 افتتاح شد. این رستوران یکی از ده رستوران برتر و محبوب استانبول معرفی شده و دارای رتبه ای مشخص به عنوان نهمین رستوران ممتاز در بین 10 هزار رستوران استانبول می باشد. صاحب امتیاز اولیه و اصلی این رستوران، بیتی گیلور گفته که کیفیت و سلامت غذاهای طبخ داده شده در این رستوران، نقش بسیار مهمی را در کسب کردن این امتیاز در سطح جهانی داشته است. رستوران بیتی استانبول در سال 2012 از طرف مقامات مرتبط این شهر به رستوران نمونه استانبول معرفی شد. 

تاریخچه و امتیازات این رستوران معروف استانبول

غذاهای کبابی رستوران بیتی

رستوران بیتی انواع و اقسام غذاهای سنتی ترکی و انواع کباب هایی که روی ذغال درست می شوند را برای مشتریان خود ارائه میدهد. محبوب ترین و معروف ترین غذای این رستوران بین توریست ها و گردشگران تور استانبول، کباب بیتی بوده که از گوشت فیله گوساله درست میشود. آقای بیتی گیلر  یکی از اولین آشپزانی بوده که در کشور ترکه اسم خود را از گوشت گرفته است. او گوشت را انتخاب کرده و سپس با حساسیت های خاصی آن را آماده می کرد. 

غذاهای کبابی رستوران بیتی

ساعات فعالیت و دسترسی های نزدیک به رستوران بیتی استانبول

رستوران بیتی هر روز هفته از ساعت 11 صبح تا 11 شب برای پذیرایی از توریست ها و گردشگران تور استانبول آماده است. این رستوران در محله فلوریا و نزدیک به فرودگاه آتاتورک قرار دارد.