سفر به هند می تواند کاری کند که شما دیگر آن انسان سابق نباشید. ممکن است با خواندن این جمله پیش خود فکر کنید که می توان حدس زد چه چیزی در انتظارتان است اما زمانی که به هند برسید همه چیز متفاوت خواهد بود. من تصمیم گرفتم که سفری به هند داشته باشم. شب دیر وقت به دهلی رسیدم، اکثر پرواز های بین المللی شب دیر هنگام به هند می رسند اگر شما نیز قصد دارید سفری به هند داشته باشید حتما این نکته را در نظر بگیرید. من از پیش با راننده ای هماهنگ کرده بودم تا در فرودگاه حاضر باشد و مرا به هتلی که رزرو کرده بودم ببرد.

صبح روز بعد با تعدادی از همراهانم که از افراد بومی دهلی بودند به گشت و گذار در دهلی رفتم. راه های زیادی برای گشتن در هند وجود دارد، شما می توانید به تنهایی و با یک کوله پشتی در هند سفر کنید یا با هواپیما به شهرهای مختلف در این کشور  بروید و یا حتی  صرفا تمام زمان خود را در هتلی 5 ستاره بگذرانید هر کدام از این موارد می توانند بسیار هیجان انگیز باشند.

راهنمایی سفر به هند

من یک روز کامل را در دهلی صرف کردم که شامل قدم زدن در بازار چاندانی چوک در بخش قدیمی دهلی، بازدید از مسجد جامع این شهر و توقفی در معبد شیخ گردواره بود. ما همچنین از آشپزخانه عظیم این معبد دیدن کردیم که روزانه هزاران گرسنه را به صورت داوطلبانه غذا می داد. بعد از یک غذای گیاهی لذیذ به سمت آگرا رفتیم و شب به هتل بازگشتیم تا برای روز بعد آماده باشیم.

قبل از طلوع آفتاب خود را به تاج محل رساندیم تا در صف اول ورودی باشیم. عکس های زیادی از تاج محل دیده بودم اما تماشای آن محل از نزدیک تجربه بسیار متفاوتی است. مردم در حالی به تماشای تغییر رنگ ها در تاج محل نشسته اند که خورشید به بالای آسمان می رسد و راهنمای تور به ما در مورد تاریخ این مکان توضیحاتی را ارائه می کند. پیشنهاد می کنم در تاج محل تا جایی که می توانید عکاسی کنید چراکه هر چقدر هم از این مکان شگفت انگیز عکس داشته باشید باز هم کم است.

روز بعد از آگرا به جنوب غرب و شهر جایپور رفتیم. در مسیر، ما در شهر فاتح پور سیکری  و روستای آبانری توقف کردیم. در مسیر انواع وسیله های نقلیه از حیوانات و ماشین ها را خواهید یافت که استفاده از هر کدام تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود. ما در جیپور نیز به تماشای قلعه کهربا، کاخ شهر و همچنین هاوا محل رفتیم. یکی از نکات جالب سفر در جایپور رفتن به سینما برای تماشای یک فیلم بالیوودی بود. گروه ما در انتهای بازدید از این شهر با اتوبوس به سمت راجستان رفت. اما شما می توانید مسیر دیگری را برای ادامه سفر خود برگزینید.

راهنمایی سفر به هند

در شمالی ترین نقاط هند جایی بین کشمیر و چین به شهر لاداخ رفتیم، جایی در نزدیکی رشته کوه های هیمالیا که در آن معابد بودایی متعلق به قرن ۱۵ را دیدیم. شب همان روز هم به دریاچه پانگوگ رفتیم تا آب زلال و شفاف این دریاچه را تماشا کنیم.

راجستان برای سفر در حیات وحش هند بسیار مناسب است. ما در این شهر تمام روز خود را صرف گردش در پارک ملی رانتامبور کردیم. ببرها عمده جذابیت این پارک هستند. شما می توانید با ماشین هایی مخصوص به داخل حیات وحش آنها رفته و با نوع زندگی آنها از نزدیک آشنا شوید و به تماشای این حیوانات خارق العاده بپردازید. البته باید بدانید که پارک های بزرگ دیگری نیز در هند وجود دارند که پیشنهاد می کنم در صورتی که زمان کافی دارید حتما از آنها بازدیدی داشته باشید.

در راجستان کمی بیش تر ماندیم تا از  بازارهای رنگارنگ این شهر بازدیدی داشته باشیم.  شهر راجستان جایی است که پارچه های رنگی و گلدوزی شده هندی، نقاشی های مینیاتوری و کفش های چرمی ظریف در بازارچه های رنگارنگ آن به فروش می رسد و این بازارها یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی از هند هستند.

راهنمایی سفر به هند

اما اگر قصد داشتید الماس و سنگ های قیمتی و یا نیمه قیمتی بخرید به شهر صورتی در جایپور بروید. چیز دیگری که در جایپور توجه گردشگران را جذب می کند سفال های آبی رنگ است، جایپور به خاطر سفال هایش نیز مشهور است. در شمال هند در شهر واراناسی نیز انواع لباس های محلی هند که به آن ساری می گویند به فروش می رسد که اگر لباس های سنتی مردم هند برای شما جذابیت دارد بهتر است برای خرید به این بازار بروید.

سفر به هند بدون بازدید از سواحل رویایی آن ناتمام است. سواحل گوآ همان چیزی بود که پس از یک سفر در شلوغی هند به آن احتیاج داشتم. این سواحل مجموعه ای بی نظیر از آب و هوای گرمسیری، معابد هندو ها و معماری باستانی است. در سال های اخیر گردشگران بیش تر جذب فرهنگ شرقی شده اند و هند یک مکان مناسب برای لمس این فرهنگ می باشد.

جنوب هند دنیایی کاملا متفاوت با شمال هند دارد. بخش آخر سفرم را به جنوب هند اختصاص دادم. البته برای دیدن همه جای آن هفته ها زمان نیاز خواهید داشت اما در میان شهر های زیبای جنوب هند من به شهر بمبئی، زادگاه بالیوود سفر کردم و پس از آن نیز به هامپی رفتم. در شهر هامپی زیبا ترین مناطق بکر طبیعی هند را تماشا خواهید کرد. کل شهر بخشی از میراث طبیعی یونسکو است و بناهای دیدنی زیادی با معماری های سنتی هندوستان را در آن خواهید یافت. پس از آن با گروه راهنما از درخت های نخل هامپی گذشتیم و به شهر کرلا رسیدیم. حین گشت و گذار در شهر و خوردن غذاهای محلی مشغول به دیدن روستایی های اطراف شدیم. در این منطقه روح زندگی روستایی را احساس خواهید کرد.

راهنمایی سفر به هند

من همه  جنبه های سفر به تور هند را از مردم و فرهنگشان تا تاریخ و غذا های محلی دوست داشتم و اینکه مردم این کشور من را مثل خانواده خودشان می دیدند برایم متفاوت و جالب بود. سفر به هند علی رغم تمام سختی هایش بسیار لذت بخش است. بسیاری از افراد معتقدند که اگر بتوانید در هند سفر کنید، پس از آن سفر کردن به هر جای دیگری برایتان آسان می شود. شاید نکات منفی زیادی در سفر به هند وجود داشته باشد . نکاتی مثل ترافیک زیاد، آلودگی هوا و فقر مردم آنجا اما از طرف دیگر دیدن آن همه رنگ و نور و صدا تجربه ای است که فقط در هند به آن می رسید.