بلژیک یکی از مقاصد گردشگری اروپا است که معمولا مورد توجه قرار نمی گیرد. شکلات و نوشیدنی ها شاید اولین جاذبه های بلژیک برای گردشگران باشد اما بلژیک چیزهای بیشتری برای عرضه دارد. شهر هایی مثل بروکسل، بروژ، آنتورپ و گنت آثار به جا مانده ای از قرون وسطی دارند. بلژیک به سه منطقه تقسیم شده است.فلاندر در شمال کشور که عمدتا هلندی زبان هستند ، والونیا در جنوب کشور و عمدتا فرانسوی زبان هستند و منطقه ی بروکسل که پایتخت کشور است. همه ی این ها به بلژیک تنوع زیادی بخشیده است.

راهنمایی سفر به بلژیک

فلاندر با موزه ها و معماری زیبایش و از طرفی طبیعت بکر و روستایی اش برای پیاده روی های طولانی و گشت و گذار با دوچرخه مناسب است. در شمالی ترین نقطه فلاندر خط ساحلی زیبایی وجود دارد.

راهنمایی سفر به بلژیک

بروکسل آمیخته ای از هنر، قصر های زیبا و آسمان خراش هاست. آب و هوای بلژیک اغلب معتدل، رطوبتی و پر باران است. مانکن پیس گراند پالاس همچون جواهری در میدان مرکزی بروکسل واقع شده است . این مکان بیشترین جاذبه های توریستی بروکسل را در خود جای داده است . در اطراف میدان تعدادی خانه ی قدیمی متعلق به قرن هفدهم وجود دارد. موزه ی  هنرهای زیبا در بروکسل نیز از چهار بخش متصل به هم تشکیل شده و آثار هنرمندان قدیم و مدرن را به نمایش گذاشته است.

راهنمایی سفر به بلژیک

بروکسل به علت  فرهنگ سنتی و آداب محلی اش، یکی از سرزنده ترین شهرهای بلژیک است. روش زندگی و رسوم مردم بروکسل را می توان از تئاتر خانه تون فهمید. این تئاتر در منطقه مارولس قرار دارد. دشت فلاندرز جایی است که طی جنگ جهانی اول نزدیک به نیم میلیون نفر در آن‌ کشته شدند. در این دشت قبرستان‌ های زیادی برای کشته‌شدگان وجود دارد که یاد و نام تمام آن‌ها را حتی با ملیت‌ های مختلف نگه می‌دارد. گردشگران تور بلژیک با بازدید از موزه‌ ایپر می‌توانند به خوبی وضع و حال سربازان را در جنگ جهانی اول درک کنند.

راهنمایی سفر به بلژیک

از میان مکان‌های دیدنی شهر بروژ، می‌توان تالار شهر با معماری متعلق به قرن ۱۴، برج بلفری ، کلیسای جامع ناجی مقدس، بازار‌ها و کانال‌های آب را نام برد. در بلژیک در هر مایل مربع یک قلعه وجود دارد که در جهان بی‌نظیر است. در کل حدود ۳۰۰۰ قلعه در سراسر کشور یافت می‌شود که تصمیم‌گیری برای انتخاب و بازدید کمی سخت است. قلعه‌ بویلون  در آردنس  یکی از زیبا‌ترین قلعه ‌ها است. از دیگر قلعه‌ های زیبای این شهر می ‌توان گراوان‌استین و بیرسل را نام برد.

راهنمایی سفر به بلژیک

از مراکز خرید بروکسل نیز می توان به بازار سابلون بروکسل، مرکز خرید آنسپاچ بروکسل و مرکز خرید وستلند بروکسل اشاره کرد که در تور خود به بلژیک نباید از آنها بگذرید.از هتل های 2 ستاره بلژیک سان بروکسل، هتل اپرا و از هتل های 3 ستاره رویال سنتر، هتل بدفورد و هتل آریس را پیشنهاد می کنم. از هتل های 4 ستاره می توان به هتل هیلتون بروکسل، هتل بروکسل و هتل رونسانس در بروکسل اشاره کرد. همچنین از هتل های 5 ستاره هم می توان هتل متروپل، هتل آمیگو و هتل بمانوس را نام برد. در نظر داشته باشید که زمان در کشور بلژیک حدودا 2 و نیم ساعت از ایران عقب تر است ,و هنگام رزرو تور بلژیک به این موضوع توجه کنید