اوکراین یکی از کشورهای اروپای شرقی است، این کشور از شرق با روسیه، از شمال با بلاروس، از غرب با لهستان، اسلوواکی و مجارستان و از جنوب شرقی با رومانی و مولداوی هم مرز است. اوکراین دارای طبیعتی زیبا و همچنین آثار تاریخی خارق‌ العاده به جا مانده از سده ‌های پیشین است که می ‌تواند هر گردشگری را برای سفر به این کشور مجاب کند.اوکراین از لحاظ زمانی یک ساعت و نیم از تهران عقب ‌تر است. پایتخت آن، شهر کیف و واحد رسمی پول کشور، گریونا است. اگر از وضعیت آب و هوایی اوکراین بپرسید باید بگوییم که، این کشور دارای آب و هوای معتدل قاره ‌ای است، هرچند در سواحل جنوبی کریمه شرایط آب و هوایی مدیترانه ‌ای وجود دارد. بارش باران در نقاط مختلف اوکراین متفاوت است.بهترین زمان برای سفر به این کشور، فصل بهار و پاییز است، اما سفر به اوکراین در تمام طول سال امکان ‌پذیر است چرا که از لحاظ آب و هوایی مشکل خاصی نخواهید داشت. سواحل دریای سیاه در روزهای تابستانی بسیار گرم و شلوغ هستند. زمستان فصل بسیار سردی در اوکراین است اما گنبدها و مناره‌ های شهر کی ‌یف زیر لایه ‌های برف، منظره‌ ای بسیار دیدنی دارند.زبان مردم اوکراین شباهت زیادی به زبان روسی دارد به عبارت دیگر لغات مورد استفاده در زبان اوکراینی بیشتر بر گرفته از زبان لهستانی است ولی دستور زبان آن به مانند زبان روسی است. زبان روسی بیشترین رواج را پس از زبان اوکراینی در این کشور دارد.رودخانه دنیپر از مرکز کیف عبور می‌ کند و شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می ‌کند. این شهر در شمال اوکراین واقع شده و هفتمین شهر پرجمعیت اروپا پس از شهرهای استانبول، مسکو، لندن، سن پترزبورگ، برلین و مادرید است. کیف بهشت بناهای تاریخی، کلیساها، موزه‌ ها، پارک‌های ملی و پل های متقاطع است؛ بازدید از این مکان ‌ها را از خود دریغ نکنید.

راهنمایی سفر به اکراین

شایان ذکر است که در رتبه بندی سازمان جهانی گردشگری، اوکراین از نظر تعداد گردشگران جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده‌ است.اگر اهل طبیعت گردی هستید، پارک ملی «کارپاتیان» (Carpathian National Park) مکان مناسبی برای تفریح و گشت و گذار در طبیعت به شمار می‌ رود. این پارک ۵۵ کیلومتر طول و ۲۰ کیلومتر عرض دارد و گفته می ‌شود بزرگترین، وسیع ‌ترین و طولانی ‌ترین پارک ملی اوکراین است. طرفدارن ورزش های زمستانی نیز می توانند از پیست اسکی ویشگورا لذت وافر را ببرند.

راهنمایی سفر به اکراین

رمانتیک ‌ترین مکان موجود در اوکراین را می شناسید؟ اگر شانس حضور در اوکراین را داشتید، هرگز فرصت تماشای تونل عشق را از دست ندهید. تونل عشق، بخشی از مسیر یک خط آهن خصوصی متعلق به کارخانه چوب در نزدیکی شهر «کلیون» اوکراین است. تونل عشق از چشم ‌اندازی بی ‌نظیر برخوردار است و در نظر بازدیدکنندگان همچون رویایی سبز و صحنه ‌ای از یک فیلم جلوه می‌ کند. امروزه این تونل به یکی از جاذبه‌ های اصلی گردشگری اوکراین بدل شده است.

راهنمایی سفر به اوکراین

کاخ وورونتسوف، دانشگاه چرنیوستی، قلعه لوتسک، عمارت یانوکوویچ و کلیسای جامع پانتلیمون نیز از دیگر جاذبه های گردشگری این کشور زیبا به شمار می آید.

راهنمایی سفر به اوکراین

اگر در سفر خود به اوکراین دوست دارید کمی چاشنی ترس و ماجراجویی را اضافه کنید، پیشنهاد ما حضور در چرنوبیل است! همه‌ ما حادثه انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل روسیه که ۳۰ سال قبل و بر اساس اشتباه یکی از پرسنل نیروگاه رخ داد و بزرگترین فاجعه اتمی تاریخ این کشور را رقم زد به خاطر داریم. تورهای گردشگری چرنوبیل با ون‌های مخصوص که در مقابل تشعشعات اتمی مقاومت دارند، بعد از اخد تعهدنامه و مجوزهای قانونی، راهی این منطقه آلوده می شوند و خرابی های به جا مانده و خانه های متروک را به گردشگران نشان می دهند.از بهترین هتل های اوکراین که در تور خود به این کشور می توانید در آنها اقامت داشته باشید می توان به هتل دنیپرو، هتل پرمیر پالاس و هتل لیبید اشاره کرد.در انتها شایان ذکر است که، چیکن کیف (Chicken Kiev)، پن‌ کیک سیب‌ زمینی (Deruny)، رول کلم و بلینی (Bliny) از برجسته ترین غذاهای اوکراین به شمار می آیند. حتما در تور اکراین از این غذاها لذت ببرید