کشور آلبانی ملقب به سرزمین عقاب ها ، تنها نماینده  دین اسلام در قاره  اروپا ست. این کشور نزدیک به یونان میباشد دین هفتاد درصد از مردم آن اسلام و سی درصد دیگر فرقه های مختلفی از مسیحیت می باشد. پایتخت این کشور شهر تیرانا با جمعیتی بالغ بر 420 هزار نفر است. زبان مردم آلبانی، آلبانیایی با لهجه های قگ و توسک و واحد پول آن لک است. جالب است بدانید به دلیل حضور عثمانی ها در این کشور استفاده بعضی از کلمات فارسی مانند دشمن، حقیقت، آب دست یا همان وضو، کبریت، میدان، نوروز و ... علی الخصوص در شهر الباسان رایج است. در اکثر مناطق این کشور مردم نوروز را جشن می گیرند. از جمله شهرهای مهم آلبانی می توان به شهر اشکودار، والوار، دوراس و الباسان اشاره کرد. این کشور از نظر فاصله زمانی دو ساعت و نیم عقب تر از شهر تهران است.

راهنمایی سفر به آلبانی

کلیسا های زیادی نظیر کلیسای یونایتد متودیست، انگلین، لوتری و باپتیست در کشور آلبانی وجود دارند. در پایتخت این کشور مسلمان مسجد بزرگی به نام مسجد ادهم بیگ قرار دارد. ساخت این مسجد را شخصی به نام ملا بیگ در سال 1789 میلادی آغاز کرد و پسرش ادهم بیگ ساختن این مسجد را در سال 1823 به اتمام رساند. به همین دلیل نام مسجد به نام پسر ثبت شده است.

راهنمایی سفر به آلبانی

کوچه پس کوچه های سنگ فرش شده  قدیمی شهر کرویا با داشتن بازار لباس و سوغاتی ها به سبک هندی توجه مسافران بسیاری را به خود جلب کرده است. همچنین موزه ای قدیمی در این شهر واقع شده است. جنگلی وسیع و بسیار قدیمی به نام روزافا با منظره ای عالی  در شهر زیبای اشکودرا وجود دارد که حتما باید به تماشای آن بپردازید. انواع درختان سر به فلک کشیده با سازگاری آب و هوای قاره ای و مدیترانه ای موجب شده مسافرانی که به این کشور سفر می کنند دیدن این جنگل زیبا را در اولویت برنامه  سفرشان قرار دهند.پایتخت تاریخی کشور آلبانی شهر کروجاست. علت لقب گرفتن این شهر به عنوان پایتخت تاریخی ، قهرمانی به نام اسکاندربرگ می باشد. این شخصیت بزرگ و از خود گذشته در جنگ های بسیاری حضور داشت و از آزادی کشورش دفاع کرد.

راهنمایی سفر به آلبانی

هتل های زیادی در این کشور وجود دارند و آماده  خدمت رسانی به مسافران می باشند. هتل ترادینا و اسومی، هتل نوبل ، هتل استلا و هتل گرین در شهر تیرانا با رستوران های مدرن و امکاناتی بی نظیر  پذیرای گردشگران مختلف از سراسر دنیا هستند.قلعه ای زیبا به نام گیروکاسترا در شهر قدیمی گیروکاسترا وجود دارد که موزه  توپخانه و موزه  ارتش در نزدیکی آن قرار دارند. این شهر دارای هتلی قدیمی به نام هتل گیروکاسترا است که طراحی و معماری آن به 300 سال قبل باز می گردد و خوراکی های سنتی در رستوران Kujtimi سرو می شود. ساحل زیبایی در شهری تاریخی به نام دورس وجود دارد که مورد توجه همگان قرار گرفته است. در ساحل این شهر زیبا می توانید قایق رانی و ماهیگیری کنید. همچنین روستای بسیار زیبایی به نام رازم در این کشور قرار دارد که خانه های آن در کنار ساحل دریای آدریاتیک قرار گرفته است.

راهنمایی سفر به آلبانی

شما میتوانید تور آلبانی را از آژانسهای ارائه دهند درخواست نمائید