به دنبال راهنمای نهایی برای سیگیریا  هستید؟ از تمام اطلاعات ضروری سفرتان گرفته تا چیزهایی که قبل از رفتن باید بدانید، کارهای اصلی برای دیدن و انجام در قلعه صخره‌ای سیگیریا، به‌علاوه نکات سفر مسئولانه، توصیه‌های اقامتی و موارد دیگر، ما شما را تحت پوشش قرار داده‌ایم!صخره سیگیریا  که از پوشش جنگلی سرسبز دشت های مرکزی سریلانکا برمی خیزد، واقعاً منظره ای خیره کننده است. این صخره 200 متری صخره ای که از منظره ای مسطح به سمت بالا رانده شده و اغلب با پرده ای از مه پوشانده شده است که آن را در هاله ای از رمز و راز می پوشاند، اغلب به عنوان هشتمین عجایب جهان شناخته می شود. و با توجه به اینکه هم یک شگفتی زمین شناسی با میلیاردها سال قدمت است و هم خانه یک قصر و قلعه باستانی است که در قرن پنجم توسط یک پادشاه حریص ساخته شده است شگفت انگیز است.امروزه، شما در تور سریلانکا سنگ شیر، همانطور که با محبت شناخته می شود، در اسطوره ها و افسانه های بشری در مورد پادشاهان و راهبان، پیروزی ها و شکست ها، و اهمیت تاریخی بودیسم برای منطقه محلی غرق شده است. برای مسافران تور ارزان سریلانکا که به دنبال درک قلب فرهنگی سریلانکا هستند ، بازدید از سیگیریا  و همسایه Pidurangala ضروری است.

پیاده‌روی به بالای قلعه صخره‌ای سیگیریا برای کشف ویرانه‌های باستانی و لذت بردن از مناظر جنگل‌های مه آلود، دریاچه‌ها و دهکده‌های زیر تا حدودی به آیینی برای کوله‌پشتی‌ها تبدیل شده است و ما فکر می‌کنیم هر بازدیدکننده‌ای به این کشور باید انجام دهد. .

در این راهنما، ما کاملاً همه چیزهایی را که در مورد بازدید از سیگیریا باید بدانید، شامل اطلاعات ضروری سفر، چیزهایی که قبل از رفتن باید بدانید، زمانی که آنجا هستید ببینید، به علاوه نکات سفر مسئولانه ، توصیه های اقامتی، و سفرهای یک روزه از سیگیریا را پوشش می دهیم. به نقاط برجسته سریلانکا نزدیک .

ورود به سیگیریا  در حدود 30 دلار برای هر نفر ارزان نیست .

دفتر فروش بلیط ها سیگیریا  است در یک خیابان فرعی در کنار در ورودی اصلی قلعه واقع شده، و از 06:30 باز است - 6:00. به راحتی نمی توان آن را از دست داد، بنابراین مطمئن شوید که برای خرید بلیط خود قبل از ورود به مجتمع، ابتدا از این سایت دیدن کنید (این اشتباه را مرتکب نشوید که بدون پله از پله ها بالا بروید، در غیر این صورت باید بچرخید و مراحل خود را دوباره طی کنید. دوباره برای گرفتن یکی!).

پرداخت فقط نقدی است ، و در حالی که یک دستگاه خودپرداز در کنار باجه بلیط وجود دارد، به کارکرد آن متکی نباشید (نه زمانی که ما آنجا بودیم، و نه زمانی که برخی از دوستانمان در سال گذشته بازدید کردند).

آیا قیمت بلیط سیگیریا  ارزش آن را دارد؟

بحث های زیادی در بین مسافران در مورد اینکه آیا هزینه ورودی (که مسلماً بسیار زیاد) برای سیگیریا  ارزش آن را دارد وجود دارد.هزینه های ورود به سیگیریا  و سایر مکان های فرهنگی در سراسر سریلانکا همه به صندوق مرکزی فرهنگی تعلق می گیرد که بودجه نگهداری، تحقیق و حفاظت از بناها و مکان ها در سراسر کشور را تامین می کند.بدیهی است که این به بودجه و علایق شما بستگی دارد، اما ما در اولین سفر خود به سریلانکا در سال 2016 از آن بازدید کردیم و بدون هیچ تاسفی از دیدن قلعه غافل شدیم - این واقعا یک سایت فوق العاده منحصر به فرد و جالب است.هزینه ورودی سیگیریا شامل ورود به موزه سیگیریا نیز می شود که تاریخ شهر باستانی و برخی از جاذبه های برتر آن را توضیح می دهد.در حالی که بسیاری از مردم توصیه می‌کنند برای دیدن مناظر حماسی سیگیریا  به همسایه - و بسیار ارزان‌تر - Pidurangala بروید راهنمای ما برای Pidurangala را اینجا بخوانید چیزی که پیدورنگالا فاقد آن است تاریخ باستانی، نقاشی‌های دیواری و محوطه‌های زیبای همسایه گران‌ترش است. اگر کاوش در فرهنگ و تاریخ چیزی است که دوست دارید، توصیه می‌کنیم این بازدید را انجام دهید.

چه زمانی از سال برای بازدید از سیگیریا ، سری لانکا

سیگیریا در فصل خشک، بین اواخر دسامبر و اوایل آوریل ، بهترین بازدید از سیگیریا است ، که ماه مارس از نظر دید و شرایط آب و هوایی بهینه است. گفته می شود، این نیز بسیار گرم ترین فصل سال است. ما در اواسط آوریل از سیگیریا  بازدید کردیم و بیایید بگوییم که واقعاً هیچ صفتی برای توصیف چقدر گرم و خفه کننده هوا حتی تا ساعت 8 صبح وجود ندارد! تا جایی که می توانید مایعات ببندید و ضد آفتاب و کلاه نیز از ضروریات هستند.همچنین به خاطر داشته باشید که از آنجایی که این فصل اوج گردشگری است، باید انتظار جمعیت زیادی را داشت. ما حتی داستان هایی در مورد گیر کردن پله ها شنیده ایم که صعود یک ساعته بیشتر شبیه به 2-3 شده است!

چه ساعتی از روز برای بازدید از سیگیریا

سیگیریا  هر روز بین 7 صبح تا 7 بعد از ظهر باز است ( دفتر بلیط در ساعت 5 بعد از ظهر بسته می شود ).

ما در اوایل صبح که رفتیم از سیگیریا  بازدید کردیم، اما این روزها در واقع به دلایل مختلفی رفتن به غروب آفتاب را توصیه می کنیم:به هر حال دلت برای طلوع آفتاب تنگ خواهد شد | دروازه‌ها تا ساعت 7 صبح باز نمی‌شوند، به این معنی که رسیدن به قله (یک ساعت صعود) برای طلوع آفتاب حماسی به هر حال به نوعی بدون معامله است. با این حال، می توانید با کوهنوردی در اواخر روز، غروب آفتاب عالی را تجربه کنید.

ضرب و شتم گرما | بدیهی است که صعود به بالای سیگیریا در اواخر بعد از ظهر / عصر به معنای شانس خوبی برای جلوگیری از گرمای شدید روز است. بازدید از غروب خورشید همچنین تضمین می کند که در هنگام فرود به جای آفتاب سوزان در پیاده روی صبح زود، از هوای خنک تری لذت خواهید برد.

جمعیت کمتر | بیشتر مردم تمایل دارند از صبح تا بعدازظهر از سیگیریا  بازدید کنند. یک پیاده روی غروب آفتاب از این جمعیت جلوگیری می کند.

عکاسی | سیگیریا  اساساً نماهای 360 درجه ای از دشت های مرکزی را به شما ارائه می دهد، بنابراین لزوماً از جایی که نور می آید (به ویژه برای کسانی که به عکاسی علاقه مند هستند) دیکته نمی شوید.

شما می توانید از PIDURANGALA در طلوع آفتاب دیدن کنید | در حالی که مناظر سیگیریا حماسی هستند، نمی‌توانید منظره Pidurangala از سیگیریا  و دشت‌های مرکزی را که بهترین تماشا در هنگام طلوع خورشید است، شکست دهید. بازدید از سیگیریا  در غروب خورشید و Pidurangala در طلوع خورشید راهی است که ما خودمان با این دو مقابله می کنیم!

نکته | اگر تصمیم به بازدید از غروب آفتاب دارید، مطمئن شوید که تا حدود ساعت 5 بعدازظهر بلیط خود را خریداری کرده و به زودی وارد پارک شوید تا فرصت را از دست ندهید .

چه مدت طول می کشد تا از صخره سیجیریا صعود کنید | پیاده روی صخره شیر چقدر طول می کشد

این واقعاً به سطح تناسب اندام و تمایل شما برای کشف هر گوشه و کنار سایت بستگی دارد.

کسانی که سطح مناسبی از تناسب اندام دارند و در طول مسیر به چیزهایی نگاه نمی کنند، باید بتوانند بیش از 1000 مرحله را در 60 دقیقه کامل کنند.

با این حال، زمان اضافی مناسبی را برای پرسه زدن در امتداد باغ‌ها، کاوش در ویرانه‌های بالای آن در نظر بگیرید (حدود 40 دقیقه در بالای آن صرف کردیم)، و حدود 30 دقیقه برای فرود شما. در مجموع، توصیه می کنیم حداقل 3 ساعت برای بازدید خود در نظر بگیرید. -

چگونه به سیگیریا  برویم

برای صرفه جویی در زمان و سهولت سفر، توصیه می کنیم از دامبولا به سیگیریا سفر کنید ، در میانه راه بین کندی و قلعه صخره ای باستانی (و همچنین خانه معابد صخره ای معروف دامبولا).

ما گزینه‌های سفر از برخی از شهرهای سریلانکا، مانند Jaffna را فهرست نکرده‌ایم ، زیرا به‌دلیل زمان‌های سفر یا صرفاً به‌دلیل یک فاف غیرضروری، تلاش برای سفر یکباره از این شهرها منطقی نیست!برای یک برنامه سفر کامل سریلانکا از جمله Dambulla و سیگیریا ، فراموش نکنید که راهنمای مسیر 3 هفته ما را بررسی کنید !

رسیدن به سیگیریا  از DAMBULLA

از Dambulla شما دو گزینه حمل و نقل دارید:

با اتوبوس | در ایستگاه اصلی اتوبوس Dambulla، از سرویس اتوبوس معمولی به سیگیریا  استفاده کنید (آنها هر 30 دقیقه بین 6:45 صبح تا 6:00 بعد از ظهر حرکت می کنند).

این سفر حدود یک ساعت طول می کشد و بلیط ها باید برای هر نفر 50 لیوان به یک طرفه برگردند . آخرین ایستگاه اتوبوس نیز تنها 5-10 دقیقه پیاده تا باجه اصلی بلیط برای قلعه سنگی سیگیریا  فاصله دارد.

BY TUK TUK | از طرف دیگر، شما همچنین می توانید یک توک توک در دامبولا با قیمتی بین 1000-1600 LKR بگیرید، بسته به اینکه چقدر می توانید (با احترام) در مورد کرایه خود مذاکره کنید..!

سفر توک توک حدود 30 دقیقه طول می کشد، و گزینه خوبی برای کسانی است که در دامبولا هستند اما می خواهند سیگیریا را ببینند (به ویژه در نور اولیه صبح!).

چگونه از KANDY به سیگیریا برسیم

اگر از کندی سفر می‌کنید (راهنمای کندی ما را اینجا ببینید !)، ساده‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین مسیر شما این است که 72 کیلومتر با اتوبوس به دامبولا بروید، سپس با استفاده از مسیرهای ذکر شده در بالا از دامبولا به سیگیریا بروید.

با اتوبوس | از ایستگاه اتوبوس مرکزی کندی (روبروی ایستگاه قطار) با اتوبوس مستقیم به دامبولا بروید. سفر باید حدود 2.5 ساعت طول بکشد و اتوبوس ها هر 30 دقیقه یا بیشتر حرکت می کنند. خدمات سریع و معمولی (توقف تمام توقف ها) وجود دارد.

اتوبوس حدود 200 LKR به شما می دهد که تقریباً 1 دلار آمریکا برای هر نفر است. در Dambulla، همانطور که در بالا ذکر شد، به یک سرویس اتوبوس سیگیریا (یا توک توک) مبادله کنید.

BY TUK TUK | ما این را توصیه نمی کنیم زیرا هزینه کلی با توجه به گزینه های حمل و نقل عمومی گران و غیر ضروری خواهد بود

رسیدن به سیجیریا از کلمبو

مگر اینکه اجتناب‌ناپذیر باشد، ما واقعاً سفر از کلمبو به سیگیریا را توصیه نمی‌کنیم، زیرا به این معنی است که یک روز کامل را صرف مبادله بین چندین اتوبوس یا توک توک کنید. اگر نیاز به این مسیر دارید، در اینجا جزئیات وجود دارد:

با اتوبوس | با اتوبوس از قلعه کلمبو به Anuradhapura یا Kurunegala اتوبوس شماره 15بروید و دوباره در Dambulla تغییر دهید. همچنین می توانید از اتوبوس شماره 87 یا 759 استفاده کنید

بلیط ها شما را حدود 2-3 دلار به Dambulla باز می گرداند و کل سفر به سیگیریا  حدود 6-7 ساعت طول می کشد.

با قطار | هیچ قطار مستقیمی از کلمبو به دامبولا وجود ندارد. تنها گزینه این است که از قلعه کلمبو به هابارانا سفر کنید، سپس حمل و نقل خصوصی را از آنجا سازماندهی کنید. باز هم از نظر ما واقعاً ارزشش را ندارد.

شما به سطح مناسبی از تناسب اندام نیاز دارید

صعود به بالای قلعه صخره ای سیگیریا  برای افراد ضعیف نیست. این یک شیب یک ساعته پلکان بسیار طاقت فرسا در گرما و رطوبت بسیار خفه کننده است، و ما تضمین می کنیم که حتی مناسب ترین افراد نیز آن را یک پیاده روی عرق کرده و تا حدودی نفس گیر خواهند دید.

کسانی که ترس از ارتفاع دارند نیز ممکن است آن را تا حدودی چالش برانگیز بدانند - اما به نظر ما بسیار ایمن است و کاملاً ارزش آن را دارد.

در دسترس بودن یک مسئله است

تنها راه رسیدن به بالای سیگیریا از طریق یک پله شیب دار حدود یک ساعته است. به طور خلاصه، متاسفانه چندان در دسترس نیست.

اگر مشکلات حرکتی یا شیب های تند دارید، متأسفانه ممکن است این نقطه ای باشد که باید از آن عبور کنید.

خوشبختانه، شما هنوز هم می‌توانید به طور قطعی محوطه‌ی قلعه را کاوش کنید، و هنوز هم چشم‌اندازهای زیادی برای دیدن قلعه صخره‌ای از سطح زمین وجود دارد.

به علائم عکاسی توجه کنید

عکاسی در واقع در چند مکان در امتداد پیاده روی سیگیریا، به ویژه در امتداد دیوار نقاشی های دیواری ممنوع است. از دست دادن این نشانه‌ها بسیار سخت است، و آنها در آنجا به حفاظت و نگهداری از نقاشی‌های صخره‌ای با قدمت چند صد ساله کمک می‌کنند، بنابراین لطفاً آنها را نادیده نگیرید.

مدیریت در حال حاضر روی این قانون بسیار سخت گیرانه عمل می کند و در صورت نادیده گرفتن این موضوع، دوربین ها را (بدون بازگشت) مصادره می کند.

زنبورهای سیگیریا را مزاحم نکنید!

همانطور که در محوطه سیگیریا  قدم می زنید، متوجه علائم هشدار دهنده در مورد زنبورها در این منطقه خواهید شد - اینها را نباید به سادگی گرفت! تعدادی لانه زنبور بزرگ در سرتاسر زمین و در دیواره های صخره وجود دارد و متأسفانه هر ساله چند حمله وجود دارد.ظاهراً، یک باور محلی وجود دارد که آنها در واقع ارتش تناسخ پادشاه کاشیاپا هستند تا از قلعه او محافظت کنند. چه این را باور داشته باشید یا نه، بهترین راه برای جلوگیری از نیش زدن، راه رفتن بسیار آرام و پرهیز از حرکات تهاجمی، به خصوص در امتداد پله ها است. همچنین قفس های مشبک محافظی وجود دارد که بازدیدکنندگان می توانند در هنگام حمله زنبور از آن استفاده کنند.

با این حال، اجازه ندهید این شما را ناامید کند - ما در طول بازدید خود با هیچ مشکلی مواجه نشدیم.

هیچ کد لباس واقعی وجود ندارد

برخلاف سایر مکان‌های فرهنگی در سری‌لانکا (از جمله همسایه Pidurangala)، سیگیریا  یک مکان مذهبی یا معبد مقدس نیست، بنابراین نیازی به پوشاندن بیش از حد ندارید.

همانطور که گفته شد، به یاد داشته باشید که لباس در سریلانکا بیشتر در سمت محافظه کار است ... و طبق یادداشت بالا در مورد حملات زنبورها، ممکن است بخواهید در حالی که اینجا هستید، لباس های بلندتر به عنوان یک اقدام محافظتی بپوشید!

تاریخچه سنگ سیگیریا

تاریخ سیگیریا طولانی و متنوع است. زمانی که پله آتشفشانی آتشفشانی که مدت‌ها مرده و فرسایش یافته بیش از دو میلیارد سال قدمت داشت، خانه انسان‌های میانسنگی و راهبان بودایی منزوی بوده است اما این داستان قاتل قرن پنجم پادشاه کاشیاپا اول است که سیگیریا را دید که ناگهان در تاریخ سریلانکا به شهرت چشمگیری رسید. ببینید، چه اتفاقی می‌افتد وقتی که شما پسر بزرگ پادشاه جاه‌طلب باشید و برادر کوچک‌تر (شما، موگالانا، وارث قانونی تاج و تخت باشد؟ پادشاه کاسیاپا می‌دانست که به احتمال زیاد این پایان داستان نیست، و برادرش در نهایت ارتشی را برای پس گرفتن آنچه که حقش بود فرا می‌خواند. در آماده سازی، او پایتخت را از شهر باستانی (و مسطح) Anuradhapura منتقل کرد و صخره بعید را به یک پلکان شیر در حال استراحت عظیم، قصر باشکوه و باغ های زیبا تبدیل کرد. قصر پادشاه در ابرها تنها 18 سال دوام خواهد آورد. سرانجام نیروهای او شکست خوردند و کاشیاپا در سال 495 پس از میلاد درگذشت (با خودکشی یا قتل باقی مانده است) . این قلعه در نهایت به راهبان بازگردانده شد، در حالی که میراث او هر ساله میلیون ها گردشگر تور لحظه آخری سریلانکا را به سوی شگفتی های آن جمع می کند.

موزه سیجیریا

ورود به موزه سیگیریا در واقع در قیمت بلیط شما گنجانده شده است، و ارزش بازدید از آن را دارد تا زمینه ای از سیگیریا و تاریخ طولانی و متنوع آن را به دست آورید.

این موزه شامل یک مدل سه بعدی بزرگ از صخره سیگیریا ، توضیحاتی در مورد مسیرهای تجاری باستانی (و بسیار ارزشمند) با سایر نقاط جهان، و تعداد زیادی عکس از کاوش های اولیه انجام شده توسط باستان شناس بریتانیایی HCP Bell (که بسیاری از سری ها را کاوش کرد. مکان‌های فرهنگی لانکا) در اواخر قرن نوزدهم.

موزه سیگیریا یک منطقه عاری از عکاسی است.

 باغ های سلطنتی

در حالی که بیشتر مردم برای خود قلعه صخره ای به سیگیریا می آیند، باغ های سلطنتی خیره کننده سابق که این منطقه را احاطه کرده اند نیز ارزش وقت شما را دارند.

باغ‌ها آرام و سرسبز هستند، با باغ‌های پلکانی زیبا، فواره‌ها و ویژگی‌های آب دوست‌داشتنی، و تعدادی تخته سنگ طبیعی پراکنده در میان آنها. آنها همچنین از قدیمی ترین باغ های شهری منظر در جهان محسوب می شوند و از فناوری بسیار پیشرفته آن زمان استفاده می کردند.

باغ های آبی

با ورود به مجموعه سیگیریا  اولین باغ هایی است که از آن عبور می کنید. مجموعه‌ای متقارن از استخرهای زیبا و آب‌نماها، تالاب‌های حمام سابق و آلاچیق‌های جزیره‌ای که توسط شبکه‌ای پیچیده از کانال‌های زیرزمینی و سیستم‌های هیدرولیک تغذیه می‌شوند که شگفتی‌های مهندسی برای آن دوران بودند.

باغ های بولدر

جایی که باغ‌های آبی زیبایی و تقارن کلاسیکی را دارند که انتظار دارید در هر کاخ سلطنتی سابق در اروپا ببینید، باغ‌های بولدر بیشتر به سبک «معبد جنگلی انگکور وات» است، با مسیرهای پرپیچ و خم باریکی که از میان آنها می‌پیچند. و از کنار یک سری تخته سنگ طبیعی باستانی گذشت.

این تخته سنگ‌ها زمانی پایه‌های صومعه‌ای را تشکیل می‌دادند که راهبان سیگریا قرن‌ها پیش آن را خانه می‌نامیدند و در مقطعی از زمان سطوح آن‌ها با آثار و زیارتگاه‌های بودا تزئین می‌شد.

امروزه، هنوز هم می‌توانید شواهد فراوانی از زندگی رهبانی باستانی را در کنار دیوارها، غارها و قفسه‌های صخره‌ای ببینید.

دیوار آینه ای

زمانی که تصور می شد آنقدر صیقلی است که پادشاه می تواند انعکاس خود را در سنگ ببیند، این روزها دیوار آینه بسیار کمتر براق است.این به این معنی نیست که بی اهمیت است - با خراط هایی از گرافیتی های باستانی توسط بازدیدکنندگان سیگیریا در طول 1500 سال پوشیده شده است، با اشعار، برداشت های بازدیدکنندگان، و ادای احترام در سراسر آن مانند یک کتاب مهمان باستانی بزرگ، که قدمت آن به به قرن هفتم میلادیتوجه | به دلیل اهمیت تاریخی برخی از این گرافیتی، بازدیدکنندگان امروز از نوشتن ادای احترام خود منع می شوند. لطفاً با کشیدن نقاشی روی دیوارها (و هیچ سازه مهم فرهنگی در سراسر جهان) به این موضوع احترام بگذارید.

پلکان پنجه شیر

اینها پنجه هایی هستند که به سیگیریا لقب Lion Rock را داده اند. دو پنجه شیر غول پیکر که از یک پلکان باریک محافظت می کند. روزی روزگاری، پلکان قرن پنجم یکی را از این پنجه ها بالا می برد و به دهان باز شیر می برد.سر شیر مدت‌ها پیش فرو ریخت و تنها این پنجه‌ها و پله‌های اولیه را پشت سر گذاشت، اگرچه هنوز می‌توانید شیارها یا گیره‌های مختلف ساختمانی را در مسیر مشاهده کنید!

اجلاس سیگیریا

قسمت پایانی قله سیگیریا ، بالا رفتن از پلکان فلزی باریکی که به نظر می‌رسد به‌طور نامطمئنی روی صخره میخکوب شده است، می‌تواند برای کسانی که ترس از ارتفاع دارند کمی اضطراب‌آور باشد. با این حال، هنگامی که به فضای باز قله قلعه بروید و مناظری بر روی سایبان زمردی زیر را ببینید کاملاً ارزشش را دارد.ویرانه‌های کاخ مستحکم پادشاه کاسیاپا در اینجا پراکنده شده‌اند، اگرچه آن‌ها تا حد پایه کوچک شده‌اند و برای سرگردانی چندان چشمگیر نیستند.

چیزی که واقعاً برای آن اینجا هستید، مناظر است، و با Pidurangala در دوردست و جنگل سرسبز که دشت‌های زیر را تا جایی که چشم کار می‌کند فرش کرده است، منظره‌ای خیره‌کننده است و پاداشی عادلانه برای بالا رفتن از بیش از 1000 پله.   

پل الا در ابرها | راهنمای ما به پل نه قوسی

کارهایی که باید در اطراف سیگیریا  انجام دهید | سفرهای روزانه از سیگیریا سیگیریا  یک نقطه از به اصطلاح "مثلث فرهنگی" سریلانکا Dambulla و Polonnaruwa را تشکیل می دهد، و هر دو ارزش بازدید از آنها را دارند تا زمانی که در آن منطقه هستید.در اینجا توصیه های ما برای کاوش های بیشتر در اطراف سیگیریا  آمده است:

صخره PIDURANGALA

صخره Pidurangala که فقط 3 کیلومتر از قلعه سیگیریا  فاصله دارد، مجموعه غارهای تاریخی مخصوص به خود، یک دهم جمعیت و باورنکردنی ترین منظره را در اختیار مسافران قرار می دهد که به صخره معروف سیگیریا  نگاه می کنند.داستان از این قرار است که وقتی پادشاه کاسیاپا در قرن پنجم وارد سیگیریا شد، متوجه شد که سیگیریا قبلاً یک مجموعه صومعه تاسیس شده بود. او که می‌خواست سیگیریا را برای خود مطالبه کند، یک صومعه جایگزین در صخره پیدورانگالا در نزدیکی صومعه ساخت. مکان جدید قرار بود یک «صومعه طلایی» یا « آران گالا » باشد، نامی که بعداً به Pidurangala تبدیل شد و در لغت به معنای «تعدادهای طلای عرضه‌شده» است.

مانند سیگیریا ، بسیاری از این صومعه اولیه در چند صد سال گذشته از بین رفته است، اما تماشای شگفت‌انگیز به عنوان خورشید که جنگل‌های مه آلود و روستاهای مناظر وسیع مرکزی سریلانکا را با رنگ‌های طلایی روشن می‌کند، تجربه‌ای جادویی است.

پولونارووا

 شهر ویران شده Polonnaruwa تنها یک ساعت دورتر از سیگیریا  توسط tuk tuk، زمانی پایتخت قدرتمند سریلانکا باستانی بود.این بنا که بین قرن های 10 و 12 ساخته شد، مرکز تجاری و مذهبی پررونق کشور بود. امروزه، ویرانه‌های بسیاری از معابد، کاخ‌ها، و ساختمان‌های مذهبی قابل کاوش هستند و این مکان باستانی به‌طور مبهمی یادآور معابد آنگکور کامبوج است، نه به اندازه‌ای بزرگ یا به خوبی حفظ شده است.همانطور که گفته شد، این سایت هنوز هم برای کاوش فوق العاده است.بازدید ما با گرم ترین ماه، آوریل مصادف شد، بنابراین به دلیل گرمای طاقت فرسا، کاوش در این سایت دشوار بود. ما در واقع یک توک توک استخدام کردیم تا ما را بین بهترین نقطه هدایت کند (که اگر سریلانکا را در گرمای آوریل کاوش کرده باشید، متوجه خواهید شد!)، که کاوش را تا حدی ممکن کرد. روش دیگر، بهترین راه برای کاوش در مجموعه Polonnaruwa از طریق دوچرخه است.

مبد غار صخره ای دامبولا

ما احتمالاً سفر به معبد غار صخره ای دامبولا را در مسیر خود به یا از سیگیریا توصیه می کنیم، با توجه به اینکه Dambulla نقطه ورود/خروج بیشتر ماجراجویی ها به قلعه صخره ای است. میراث جهانی یونسکو سلطنتی سنگ معبد پیچیده ای از Dambulla خانه را به برخی از آثار هنری تاریخی قابل توجه ترین در سریلانکا است و در هر باید ببینید برنامه سفر سریلانکا. پنج غار جداگانه با بیش از 150 مجسمه و نقاشی بودایی وجود دارد که قدمت برخی از آنها به بیش از 2000 سال می رسد. نقاشی های دیواری بیش از 2100 متر مربع از دیوارهای غار را پوشانده است که زندگی بودا را به تصویر می کشد، در حالی که مناظر مشرف به دره اطراف (با سیگیریا در دوردست!) فقط زیبا هستند.ساعات کار | 7 صبح تا 7 بعد از ظهر هر روز (پیش فروش بلیط ساعت 5 بعد از ظهر بسته می شود)

سافاری با فیل ها در پارک ملی کادولا

دشت های مرتعی پارک ملی کاودولا، فقط یک ساعت در شمال سیگیریا، برخی از بهترین زمین های فیل خال در کل سریلانکا هستند. بیش از 200 فیل به همراه پراکنده ای از تمساح ها، میمون ها و چند پلنگ خجالتی، پارک را خانه می نامند.مزیت Kaudulla این است که می‌توان در تمام طول سال از آن بازدید کرد (سایر پارک‌های معروف سریلانکا بسته به فصل بسته می‌شوند) - بنابراین اگر در نهایت به اینجا بیایید، تقریباً مطمئن هستید که در سفرهای سریلانکا با فیل روبرو خواهید شد. سافاری ها معمولاً نیم روز هستند، می توان آنها را صبح یا بعدازظهر انجام داد و شامل تحویل گرفتن از محل اقامت شما در Sigirya یا Dambulla می شود.

یک تور با راهنما در سیجیریا رزرو کنید

برای استفاده حداکثری از تجربه سیگیریا  خود، می توانید تورهای راهنمای مجموعه را نیز رزرو کنید. اینها اغلب شامل توقف‌هایی در دیگر مکان‌های برجسته مانند Dambulla یا Polonnaruwa می‌شوند، و همچنین گزینه‌هایی برای انجام یک سفر یک روزه از کلمبو وجود دارد، اگر زمان بسیار مهم است.

تور سریلانکا را رزرو کنید

اگرچه ما قطعاً طرفدار سفرهای مستقل هستیم، اما می دانیم که برخی از مسافران ممکن است بخواهند سریلانکا را با یک راهنما تجربه کنند و با رعایت تمام جزئیات ناب سفر.در زیر مجموعه ای از تورهای سریلانکا و بهترین تورهای روزانه در اطراف جزیره آورده شده است.

سریلانکا با G Adventures | یک تور گروهی کوچک 14 روزه برای بازدید از مناظر فرهنگی مهم در سریلانکا، از جمله دیدنی‌ترین قطار سواری در جهان از کندی به الا. شامل راهنماهای متخصص، وعده های غذایی و حمل و نقل است.

کاوشگر سریلانکا با سفر بی باک | یک تور 12 روزه که در تمام مناطق کلیدی فرهنگی و توریستی از جمله Jaffna در شمال) انجام می شود!

کتاب | کاوشگر سریلانکا

بهترین های سریلانکا با سفر بی پروا | یک تور فرهنگی 15 روزه عمیق در سریلانکا که تمام مناظر اصلی از جمله سیگیریا ، کندی ، گاله و الا را در بر می گیرد .

کتاب | بهترین های سریلانکا

 چه چیزی را به سیگیریا  ببریم

در اینجا چند مورد است که توصیه می کنیم در پیاده روی سیگیریا  خود همراه داشته باشید:

آب | بطری آب خود را برای پیاده روی بیاورید (به پلاستیک نه بگویید، چشمک بزنید!). ما از بطری های تصفیه آب Grayl استفاده می کنیم که به ما امکان می دهد از هر منبع آب در هر نقطه از جهان پر کنیم

چکمه های پیاده روی / کفش مناسب | ما قطعا پوشیدن یک جفت چکمه کوهنوردی یا چند کفش ورزشی/تعلیق برای پیاده روی را توصیه می کنیم.

دوربین | زمین‌ها و مناظر در سیگیریا  کاملاً ارزشمند هستند، بنابراین مطمئن شوید که دوربین خود را به همراه داشته باشید تا برخی از آن‌ها را تماشا کنید. ما از Sony A7RII استفاده کردیم

چراغ سر | اگر بعد از غروب آفتاب پایین می آیید، توصیه می کنیم یک چراغ سر به همراه داشته باشید تا راه را راهنمایی کنید

عینک آفتابی، کلاه، ضد آفتاب | راستش را بخواهید، وقتی صحبت از نیروی خورشید و گرما در اینجا می شود، اغراق نمی کنیم! بدون کرم ضد آفتاب، آفتابگیر و کلاه به آنجا نروید مگر اینکه بخواهید اوقات بسیار بدی داشته باشید.

مسافرت مسئول در سیگیریا

اطمینان از اینکه سفرهای شما هزینه ای برای سیاره یا مکان های فرهنگی مهم آن ندارد بسیار مهم است. در اینجا چند اقدام ساده برای اطمینان از اینکه بازدید شما از سیگیریا  تا حد ممکن مسئولانه و پایدار است انجام دهید:

یک بطری آب قابل استفاده مجدد بگیرید | استفاده از پلاستیک در سیگیریا مجاز نیست (اگرچه این امر بسیار ضعیف اجرا می شود)، بنابراین برای صعود به قله، مقدار زیادی آب در بطری آب خود بیاورید. ما از بطری‌های تصفیه آب Grayl استفاده می‌کنیم که به ما امکان می‌دهد از هر منبع آب، در هر نقطه از جهان (از جمله شیرهای قطار و حمام در هند!) آب را پر کنیم.

این بهترین سرمایه گذاری است که تا به حال انجام داده ایم و تقریباً دو سال است که در هیچ کجای دنیا یک بطری آب نخریده ایم.

زباله های خود را بیرون ببرید | ما امیدواریم که شما به عنوان انسان‌های مسئول، هیچ پلاستیکی را با خود به سیگیریا  نبرید - اما اگر این کار را می‌کنید، کار درست را انجام دهید و آن را نیز با خود از سایت خارج کنید.

فیل سواری نکنید | خوشبختانه، سافاری فیل در جاذبه‌های سیگیریا  یا Pidurangala واقعی نیست - اما آنها همچنان در شهر اطراف فعالیت می‌کنند.

ما شاهد تعدادی گردشگر بودیم که فیل‌سواری می‌کردند که دیدن آن در سال 2019 ناامیدکننده بود، مطمئناً. اگر نمی دانید چرا این غیراخلاقی است، راهنمای ما برای سفرهای دوستدار حیوانات را اینجا بخوانید

اگر به دنبال تجربه ای منحصر به فرد در منطقه سیگیریا /Pidurangala هستید، قطعاً اقامت در اینجا را توصیه می کنیم!

هاستل

از طرف دیگر، برای کسانی که بودجه سختی دارند، One Night Hostel سیگیریا  گزینه خوبی است. این مکان در حدود 1 کیلومتری سیگیریا  و 2 کیلومتری Pidurangala قرار دارد و یک مکان فوق العاده مرکزی است. خوابگاه‌های استاندارد 6 تخته (که دارای تهویه مطبوع هستند!) حدود 1500 LKR (8 دلار در هر شب) هزینه دارند.

بیمه مسافرتی | در سریلانکا ایمن بمانید

اکثراً متوجه شده‌ایم که کشور بسیار امن و دوستانه است، اما این بدان معنا نیست که در برخی مواقع مشکلی در مورد سرقت‌های کوچک یا ایمنی شخصی وجود ندارد. شما کاملاً باید بیمه مسافرتی داشته باشید که تضمین کند شما و وسایل شما در اینجا محافظت می شود. به علاوه، همانطور که بیماری همه گیر آموزش داده است؛ بسیاری از چیزها در هر کجای دنیاممکن است اشتباه پیش برود و بیمه اغلب تنها راه کاهش هر گونه مشکل با حداقل هزینه یا استرس برای شما است.برای همه مسافران |  - پوشش COVID-19، بیمه مسافرتی + پزشکی جامع، برنامه ای با پشتیبانی پزشکی 24 ساعته، و بدون هزینه از جیب. * با رزرو از طریق لینک ما در اینجا 5٪ تخفیف در سیاست  خود دریافت کنید .

کوله پشتی سریلانکا

سفر از طریق سریلانکا با مجموعه ای از نیازهای منحصر به فرد همراه است. برای اینکه سفری راحت و شاد داشته باشید، توصیه می کنیم اقلام زیر را همراه خود داشته باشید:بطری آب قابل استفاده مجدد | بهترین سرمایه گذاری مسافرتی که تا به حال انجام داده ایم! ما از بطری های تصفیه آب Grayl استفاده می کنیم که به ما امکان می دهد از هر منبع آبی، در هر نقطه از جهان (از جمله شیرهای قطار!) آب را پر کنیم.ضد عفونی کننده دست | چیزی نیست که ما در واقع به طور معمول توصیه می کنیم، اما در سریلانکا می تواند یک سرمایه گذاری عالی باشد.یک اسپور | برای کاهش استفاده غیر ضروری از پلاستیک در زمان غذاپاور بانک | بدون برق دستگاه های خود گرفتار نشوید