راهنمای سفر به دبی : دبی یکی از هفت ایالت کشور امارات متحده عربی است. این کشور متشکل از ابوظبی، شارجه، راس الخیمه، ام القوین، فجیره، عجمان و دبی می باشد. هرکدام ویژگی های خاصی دارند، اما دبی، دبی مهم ترین شهر امارات است. این شهر سالیان سال است که توریست ها و گردشگران سراسر جهان را به خود جذب کرده است. در این شهری که زمانی بیابانی از شن بوده، امروزه میتوان انواع پارک های آبی، ورزش های آبی، مراکز خرید برتر جهان، تفریحات فوق العاده و شگفت انگیز، شهربازی های عظیم و ... را در آن پیدا کرد. علاوه بر این ها، بزرگ ترین آسمان خراش جهان نیز در دبی قرار دارد. اما تنها یک برج نیست، دبی بزرگ ترین و بهترین چیزها را برای خود ساخته تا همیشه صدر مقاصد گردشگری باشد. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا بیشتر درباره این شهر محبوب جهان بدانید.

راهنمای سفر به دبی

آب و هوای دبی

شرایط آب و هوایی دبی تا حدودی مطبوع و مناسب است. اما این را باید در نظر بگیرید که دبی دارای رطوبت هوای بالاست. شدیدترین تغییرات اب و هوایی برای ماه های جولای، ژوئن و آگوست است. در ماه آگوست دمای خوای دبی به 43 درجه می رسد. ژوئن نیز بدترین آب و هوا را در طول سال دارد. توریست ها و گردشگران تور دبی میتوانند در فصل بهار و زمستان که دمای هوا حدودا 24 درجه می باشد، به این شهر سفر کنند.

آب و هوای دبی

جاذبه های گردشگری دبی

هرقدر امکانات و تکنولوژی این شهر بیشتر است، جاذبه های گردشگری اش محدود! اما همین چند جاذبه نیز بین توریست ها و گردشگران تور ارزان دبی معروف و محبوب هستند. از لنج های سنتی کنار نهر دبی گرفته تا بستاکیه و آبنما، جاذبه هایی از دبی بوده که بسیار تماشایی هستند.

نهر دبی

این نهر دبی به به دو قسمت شمال و جنوب، در دیره و بور تقسیم کرده است. این نهر در رشد شهر دبی یک عامل موثر بوده، چرا که نخستین بار این نهر بوده که توانست مهاجران را برای ماهی و مروارید به دبی جذب کند. بعضی از لنج های این نهر بیشتر از 100 سال قدمت دارند. شما در بازدید از این نهر میتوانید با نحوه زندگی ملوانان سنتی، بارگذاری و تخلیه بارها در داخل و خارج لنج ها آشنا شوید. در این نهر امکاناتی فراهم شده تا توریست ها نیز بتوانند با استفاده از کشتی های قدیمی کوچک و چوبی، در نهر گشتی بزنند.

نهر دبی

بستاکیا یا همان دبی قدیم

این منطقه از دبی، در اواخر قرن نوزدهم ساخته شده و زمانی، خانه تاجران ثروتمند ایرانی بوده که کار بیشتر آن ها مروارید و پارچه بوده. این تاجران به خاطرر معاملاتی که میتوانند بدون مالیات انجام دهند و دسترسی خوبی به نهر داشته باشند، به دبی سفر کرده بودند. این منطقه در قسمت شرقی دبی و امتداد نهر دبی قرار دارد. در بستاکیا ساختمان های آهکی و مرجانی را خواهید دید که برج های بادی داشته و اکثر آن ها سالم باقی مانده اند.

بستاکیا یا همان دبی قدیم

برج العرب

کمتر کسی است که این اسمان خراش بلند جهان را نشناسد. برج العرب در دبی، حدود 829 متر ارتفاع داشته و بلندترین برج جهان شناخته می شود. این برج بلند، پرسرعت ترین آسانسور های دنیا داشته که البته منظره ای 360 درجه ای به شهر دارند. پیشنهاد می کنیم، توریست ها و گردشگران دبی که از ارتفاع ترسی ندارند در بازدید از این برج، حتما سری به طبقه 124 بزنند و روی سکوی برج نمایش از دبی و برج تماشا کنند. عکاسان نیز سوژه بسیار خوبی در هنگام شب از این شهر روشن دارند. در کنار این برج، معروف ترین جاذبه های شهر از جمله فواره دبی، که بلندترین فواره مصنوی دنیاست قرار دارد.

برج العرب

آبنمای دبی

در قسمت پایه برج العرب، بلندترین و زیباترین فواره رقصان جهان قرار دارد. این مجموعه شگفت انگیز در کنار دریاچه سی هکتاری برج العرب است. فواره دبی آب را تا ارتفاع پانصد فوت، معادل پنجاه طبقه به سمت اسمان پرتاب می کند. این ابنما پنج دایره و دو قوس داشته و بوسیله مقر کالیفرنیا وت طراحی شده است. فواره دبی روزانه برنامه هایی اجرا می کند که از معروف ترین آن میتوان به بهترین سما دبی و بابا یتی اشاره کرد. آهنگ های معروف آن نیز زبان سواحلی، بهترین رقص دنیای عرب شیک شک شوک، آندره بوچلی یعنی کونته پترو و ... می باشند که در حین پخش و رقص اب ها بیشتر از شش هزار نورافکن وت و 25 پروژکتور رنگی روشن شده و باعث می شوند فواره از فاصله بیست مایلی هم قابل دیدن باشد.

آبنمای دبی

تفریحات در دبی

دبی در داشتن تفریحات مهیج و شگفت انگیز تخصص فوق العاده ای دارد. این شهر از تمام امکانات خود برای ساخت تفریحات و مراکز تفریحی استفاده کرده است. از پیست اسکی وسط بیابان گرفته تا آکواریوم ها و پارک های آبی معروف در سطح جهان. در ادامه همراه لست تورز باشید تا تفریحات دبی را بشناسید.

تفریحات کویری

اولین تفریحی که در دبی میتوان به راحتی پیدا کرد، تورهای کویری است. تورهای سافاری و کویرنوردی، یکی از محبوب ترین تفریحات در دبی بوده که البته امکانات بسیار خوبی هم برای آن فراهم شده است. در این تور با ماشین های لوکس و شاسی بلند قرمز رنگ، روی شنزارهای داغ و قرمز، کویرنوردی خواهید کرد.

تفریحات کویری

پارک ها و تفریحات آبی

دبی یک شهر ساحلی بوده که به خوبی از این ویژگی استفاده کرده و تفریحات و ورزش های آبی بسیاری را برای توریست های و گردشگران تور لحظه آخری دبی فراهم کرده و تا مقصد اول گردشگری جهان باشد. سواحل دبی تفریحات بسیار خوبی نظیر جت اسکی، فلای برد، پاراسیلینگ، غواصی، ماهیگیری، حمام آفتاب و ... دارد. همینطور بهترین پارک های ابی جهان در دبی قرار دارند از جمله پارک آبی آتلانتیس و پارک آبی وایلدوادی.

پارک ها و تفریحات آبی

آکواریوم لاست چمبرز

این اکواریوم محل زندگی 65 هزار حیوان دریایی است. آکواریوم لاست چمبرز اتاق ها و تونل های پیچ در پیچی زیر آب داشته و درباره افسانه آتلانتیس اطلاعات بسیاری به شما میدهد. این آکواریوم بیست نمایشگاه از زندگی دریایی داشته که از محبوب ترین آن ها مخزن لمسی و نمایش تئاتر آبی هستند. هزینه ورود به آکواریوم دبی برای افراد بزرگسال سیصد درهم و برای کودکان 245 درهم می باشد.

آکواریوم لاست چمبرز

اسکی دبی

یکی از بهترین پیست های اسکی سرپوشیده در جهان، در این شهر کویری می باشد. بسیاری از اسکی بازها و اسنوبورد سوارهای معروف، در این اسکی از مهارت های خود استفاده کرده و لذت میبرند. پیست اسکی دبی حدودا پنج دور با ارتفاعات و شیب های مختلف داشته که از طولانی ترین ان چهارصد متر با سقوط شصت متری است. پیست اسکی در دبی، یکی از بهترین تفریحات این شهر محسوب شده و سه هزار متر مربع مساحت دارد.

اسکی دبی

شهربازی فراری ورلد ابوظبی

یکی از شهربازی های دنیا که هرگز نمیتوان از آن گذشت، شهربازی هیجان انگیز و فوق العاده فراری در دبی است. این شهربازی اولین و تنها شهربازی دنیا در دبی است که موضوع اش فراری می باشد. در این شهربازی پر سرعت ترین ترن هوایی و سواری بر سریع ترین ماشین های فراری را تجربه خواهید کرد.

شهربازی فراری ورلد ابوظبی

مراکز خرید دبی

مثل ترکیه، دبی نیز بهترین و بزرگ ترین مراکز خرید در جهان را دارد. این شهر مراکز خرید و تجاری بسیاری داشته که مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان دبی نیز قرار گرفته اند. بسیاری از برندهای معروف در سطح جهانی، در مراکز خرید دبی شعبه دارند. از بهترین مراکز خرید دبی میتوان به چند مورد زیر اشاره کرد.

دبی‌ مال

دبی مال محبوبترین و مشهور ترین مرکز خرید در این شهر بوده که سالانه میلیون ها بازدیدکننده دارد. این مرکز خرید در سال 2012 حدود 65 میلیون نفر بازدید کننده داشته و شلوغ ترین مرکز تجاری و تفریحی در دنیاست. در دبی مال انواع و اقسام فروشگاه ها و مغازه های مختلف در زمینه های پوشاک، الکترونیک، زیورآلات، کیف و کفش و ... فعالیت می کنند. همینطور آکواریوم بزرگ دبی نیز در این مرکز خرید قرار دارد. دبی مالی علاوه بر یک مرکز خرید، مرکز تفریحی نیز می باشد و امکانات رفاهی نظیر زمین بازی برای کودکان، سینما، رستوران و کافه، زمین اسکیت و ... دارد.

دبی‌ مال

مرکز خرید امارات

مرکز خرید امارات، 560 شعبه از برندهای بین المللی و فروشگاه های زنجیره ای معروف مثل هایپرمارکت کارفور و ... داشته که در زمینه های مختلف پوشاک، کیف و کفش، لوازم منزل، لوازم الکترونیک، لوازم ورزشی و ... فعالیت می کنند. در این مرکز خرید دو هتل پنج ستاره، سالن های بیلیارد و بولینگ، چند استخر، بیشتر از نود رستوران و کافه، سالن های سینما، سالن سرپوشیده اسکی و ... فراهم شده اند تا توریست ها و گردشگران تور دبی یک مجموعه کامل تجاری و تفریحی را همراه با اقامت رویایی داشته باشند.

مرکز خرید امارات

مرکز خرید سیتی سنتر دیره

این مرکز خرید دبی، معماری بسیار زیبا و خاصی داشته و مغازه هایی از برندهای بیبی شاگ، بوسینی، دیور، زارا، گپ، آدیداس، آرمانی، اچ اند ام و ... . اگر به دنبال سوغاتی و لوازم سنعتی دستی هستید، در سیتی سنتر دیره همان چیزی که میخواهید را پیدا خواهید کرد. در این مرکز خرید نیز امکانات رفاهی خوبی مثل یازده سینما، رستوران ها و کافه های بسیار، سالن نمایش و ... ارائه شده اند.

مرکز خرید سیتی سنتر دیره

بهترین هتل های دبی

بعد از استقبال های بی نظیر توریست ها و گردشگران سراسر جهان از دبی، این شهر هتل های لوکس و فوق العاده بسیاری در سطح شهر ساخت. همینطور معروف ترین هتل های زنجیره ای جهان نیز در این شهر چند شعبه دارند. در ادامه برای توریست ها بهترین هتل های پنج ستاره، چهار ستاره و سه ستاره دبی را معرفی کرده ایم :

هتل کمپینسکی دبی

این هتل پنج ستاره یکی از معروف ترین هتل های امارات متحده عربی در جهان بوده و بسیار گران است. هتل کمپینسکی در کنار پیست اسکی قرار داشته و دکوراسیون و معماری فوق العاده ای دارد. از این هتل تا پارک آبی وایلد وادی سه کیلومتر و تا فرودگاه بین المللی و باشگاه گلف نیز بیست دقیقه فاصله است. تمام امکانات و خدمات مورد نیاز نظیر ترانسفر فرودگاهی و درون شهری، اینترنت بی سیم رایگان، رستوران ها و کافه های بزرگ و باکیفیت، استخر، سالن بدنسازی، زمین بازی کودکان، زمین تنیس، پارکینگ اختصاصی، سرویس دهی و پذیرش شبانه روزی برای میهمانان و توریست ها فراهم شده اند.

هتل کمپینسکی دبی

هتل ویدا دبی

یکی از بهترین هتل های چهار ستاره دبی، هتل ویدا است. این هتل شش طبقه داشته و چشم انداز بسیار زیبایی به سمت شهر دارد. نمای ظاهری این هتل مانند خانه های فاخر شهری همراه با معماری عربی بوده و در عین حال مدرن بودن خود را حفظ کرده است. دسترسی های نزدیک به این هتل شامل آکواریوم دبی، مرکز خرید سنتر، پارک کیدزانیا، ساحل، دبی مال، مرکز تجاری بین المللی و آبنما می باشند. این هتل در قسمت مرکزی شهر قرار داشته و تقریبا هرانچه که در طول اقامت در سفر خود نیاز دارید را ارائه میدهد.

هتل ویدا دبی

سیتی مکس دبی

هتل سه ستاره مکس سیتی در منطقه البرشا قرار داشته و یکی از هتل های مدرن سه ستاره است. این هتل به خاطر موقعیت مکانی بسیار خوبی که داشته مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران قرار گرفته است. به عنوان مثال هتل مکس سیتی روبروی بزرگ ترین مرکز خرید شهر، مرکز خرید امارات قرار دارد. همینطور این هتل 378 اتاق و سوئیت داشته و از جمله امکانات و خدمات آن میتوان به اینترنت بی سیم رایگان، خشکشویی و اتوشویی، نگهداری از کودکان، سالن بدنسازی، استخر، ترانسفر فرودگاهی و درون شهری و ... اشاره کرد. از این هتل تا مرکز خرید امارات تنها بیست متر و تا فرودگاه بین المللی شهر 25 دقیقه فاصله است.

سیتی مکس دبی