باکو پایتخت کشور آذربایجان است که از شمالغرب کشورمان با آذربایجان هم مرز هستیم. باکو بزرگترین شهر در منطقه قفقاز به شمار می آید که در سواحل دریای خزر قرار گرفته است. باکو از سه بخش عمده تشکیل شده است : بخش قدیمی و باستانی , بخش ساخته شده توسط اتحاد جماهیر شوروی و بخش جدید شهر باکو.

آب و هوای باکو آذربایجان

آب و هوای باکو به دلیل مشرف بودن به دریای خزر مرطوب و شادی بخش هست. باکو با داشتن میانگین دمای 14.2 درجه سانتی گراد در طول سال تابستانهای گرم و مرطوب و زمستانهای سرد و مرطوب دارد. با این حال گشت و گذار در طول فصول سرد در این شهر کمتر از فصول دیگر می باشد.
برای سفر به باکو می توانید از هواپیما , قطار , اتوبوس و مینی بوس و همچنین کشتی استفاده کنید. فرودگاه بین المللی حیدر علی اف در 25 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است . این فرودگاه شامل خطوط هوایی آئروفلوت، هواپیمایی اتریش، خطوط هوایی جمهوری آذربایجان (AZAL)، خطوط هوایی ترکیه، لوفت هانزا و خطوط هوایی قطر نیز می باشد اگر قصد دارید هوایی به باکو سفر داشته باشید می توانید بلیط تهران باکو را خریداری کنید حتی می توانید بلیط تبریز باکو نیز تهیه بکنید ولی دقت داشته باشید که برای بازگشت به ایران فقط از خط هوایی باکو تهران می توانید بلیط تهیه کنید. از فرودگاه تا مترو کور اوغلی نیز می توانید تاکسب بگیرید که تقریبا هزینه 5 منات را می پردازید . برای سفر با قطار خطوط ریلی مستقیمی به باکو موجود نیست اما راهی هست که می توانید از ان بهره ببرید و ان اینکه به آستارای ایران سفر کرده و از انجا به صورت زمینی وارد اذربایجان شده و سپس از آسترای ادربایجان بلیط قطار به باکو را تهیه کنید. از طریق مرز زمینی نیز هم می توانید از بیله سوار و هم از آستارا اقدام کنید . قبلا از راه آبی انزلی باکو نیز امکان مسافرت بود که فعلا این امکان میسر نمی باشد.
در داخل شهر نیز می توانید از تاکسی , مترو , اتوبوس و مینی بوس و همچنین قطار شهری برقی که بخشهایی از شهر باکو را می توان با ان گشت استفاده کنید. البته ارزان ترین و راحت ترین نوع حمل و نقل در باکو مترو می باشد.

دیدنی ها و مکانهای فرهنگی شهر باکو

شهر قدیمی باکو یا همان ایچری شهر : بخشی از شهر باکو که قدمت ان به قرن دوازدهم می رسد معماری این بخش از شهر قدیمی با کوچه پس کوچه های قدیمی و باریک می باشد معماری سنگی نیز زیبایی دو چندان به این بخش از باکو بخشیده است.
برج دختر یا قیز قالاسی : برجی 29 متری که از بام ان می توان شهر قدیم را مشاهده کرد این برج نیز بیش از 1000 سال قدمت دارد.
قصر شیروان شاه: قصری ماسه سنگی که از سده های میانه به جای مانده است.
شبه جزیره آبشرون : خارج از شهر قرار گرفته است و برای رسیدن به این بخش می توانید از تاکسی و یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.
قوباستان , کوه آتشفشانی و شکی یکی از روستاهای زیبا و توریستی , ارگ قدیمی باکو , یانار داغ یا همان کوه سوزان نیز از دیدنی های دیگر این شهر می باشد.

باکو

سوغاتی هایی که می توانید از شهر باکو تهیه کنید به شرح زیر می باشد:

عتیقه جات از شهر قدیمی یا همان ایچری شهر
فرش
سیب از قوبا
چای و لیمو از لنکران
حلوا از شکی 
عروسک های سنتی از بردا که توسط زنهای بردا درست شده است.
نان سنتی از گنجه

برای اقامت در شهر باکو اگر قصد دارید در هتلی تراز اول باشید می توانید یکی از هتل های ای اف اکوا پارک باکو , گرند هتل اروپا , هتل اکسل سیور , هتل خزر گلدن بیچ , کنسول , ارشاد , کراون , الیت , آراز و کامفورت این را انتخاب کنید البته هتل های زیادی به جز این هتلها در باکو هست که می توانید انها را نیز برای اقامت انتخاب کنید.
برای استفاده از اینترنت در باکو می توانید از مکانهایی به اسم اینترنت کلاب "internet klubs" استفاده کنید این مکانها اینترنت وایرلس نیز فراهم کرده اند اما سرعت ان زیاد خوب نیست و بسیار کند است. تنها جایی که وای فای با سرعت مناسب دارد در مرکز شهر به اسم U.Bunyadzade 3 می باشد.اگر علاقمند به تور باکو هستید میتوانید از آژانسهای لست تورز مشاوره بگیرید

موارد مرتبط: تور باکو -تور ارزان باکو- تور نوروز 98 باکو -تور لحظه آخری باکو