راهنمای سفر به باتومی  گرجستان : باتومی بعد از تفلیس بزرگترین شهر گرجستان می باشد این شهر در جنوب غربی کشور گرجستان قرار گرفته و به دلیل موقعیت جغرافیایی که در ساحل دریای سیاه قرار گرفته است آب و هوای بسیار خوب و معتدلی دارد و همین دلیل است که در فصول گرم این شهر گردشگران زیادی را جذب می کند با این حال در فصول سرد نیز باز خالی از گردشگر نیست.
شهر باتومی نیز مثل شهر تفلیس هم بافت قدیمی شهر و هم بافت و معماری جدید دارد و علاقه مندان به هر بخش سر می زنند و از مناظر و معماری های بسیار زیبا لذت می بردند.


جاذبه های گردشگری باتومی گرجستان


جاذبه گردشگری بسیار خاص و جالب باتومی باغ گیاه شناسی است این متفاوت ترین مکانی است که می توانید از آن لذت ببرید از دیگر مکانهای گردشگری میدان پیازا, بندر باتومی , فواره های آب , چرخ و فلک که در کنار دریا قرار گرفته اس این چرخ و فلک مشرف به دریاست پس مطئن باشید که منظره ای بسیار زیبا با سوار شدن به این چرخ و فلک در انتظار شماست.

مجسمه عشق در باتومی


مجسمه عشق یا همان علی و نینو که حتی زن و مرد هم به آنها گفته می شود در کنار اسکله قرار گرفته این تندیس نشان دهنده و سمبل عشق هست.

مجسمه عشق در باتومی

یاد بود مده آ باتومی

یاد بود مده آ درواقع دختر پادشاهی به اسم ائتین که در میدانی به صورت ایستاده می باشد و در راست خود گاوی به صورت برعکس و تاشده دارد.

مده آ، دختر “ائتین” پادشاه “کوْلخیدا”

برج چاچا باتومی


برج چاچا یا برج چشمه در کنار دریای سیاه واقع شده است و با چهار چشمه محاصره شده است . 

برج چاچا باتومی

قلعه آپسارکو گونیو باتومی


قلعه آپسارکو گونیو که در راه باتومی به سارپی قرار گرفته است حفاری های باستان شناسی در این مکان تاریخی اشیای زمان دوره هلنی کشف شده است در ساختمان عمومی اقلامی مثل سفال برنز نقره و طلا سکه و ... یافت شده است. 

قلعه آپسارکو گونیو

موزه هنر آراجا باتومی


موزه هنر آراجا از دیگر مکانهای بسیار جذاب باتومی است این موزه در خیابان گرگیلادذه واقع شده است این موزه در یکی از ساختمانهای تاریخی باتومی برپا شده است که در سال 1949 توسط یک معمار شناخته شده به اسم کاخا جاواخشیوی طراحی شده است. اما تاسیس این موزه به سال 1998 برمی گردد. در این موزه آثاری چون نقاشی های هنرمندان گرجی و خارجی و همچینی آثار گرافیکی دیگر و مجسمه ها به نمایش در آمده است.

موزه هنر آراجا باتومی

موزه باستان شناسی باتومی


موزه باستان شناسی باتومی در خیابان چاوچاوادذه در سال 1994 تاسیس شد ه است این موزه یکی از مراکز علمی فرهنگی مهم باتومی می باشد بیشتر تحقیقات فرهنگی آموزشی در این مکان صورت می گیرد. در این موزه اشیای یافت شده توسط باستان شناسان به دوره های قبل از میلاد و دوره هلنی باز می گردد حتی اشیایی مربوط به دوره کولیخس نیز در این موزه یافت می شود.

موزه باستان شناسی باتومی

موزه فنی برادران نوبل باتومی


موزه فنی برادران نوبل باتومی این مکان نیز در خیابان لزه لیدزه واقع شده است این هتل در سال 2007 تاسیس شد که ساختمان این موزه در یک قرن پیش دفتر شرکت صنعت نفت برادران نوبل بوده است. این موزه توسعه اقتصادی و فرهنگی باتومی قدیم را به خوبی به تصویر می کشد.

موزه فنی برادران نوبل باتومی

بلوار باتومی


بلوار باتومی محلی بسیار زیبا برای کسانی است که می خواهند از پیاده روی خود در این شهر لذت ببرند این بلوار در امتداد ساحل قرار گرفته و از این جهت بسیار چشم نواز می باشد.

بلوار باتومی

 

نکته : برای سفر به باتومی گردشگران ایرانی می توانند از طریق راه هوایی یا از طریق مرز بازرگان با خودروی شخصی خود به این کشور سفر کنند.


هتل های باتومی گرجستان


در این شهر انواع هتل ها براساس سلیقه  بودجه شما یافت می شود از هتل های 2 ستاره گرفته تا 5 ستاره می توانید برای اقامت خود استفاده کنید. یکی از هتل های مهم باتومی هتل هیلتون , هتل رادیسون بلو , هتل شرایتون از جمله هتل های 5 ستاره این شهر هستند اگر به دنبال هتلی لوکس هستید این هتل ها مناسب شما هستند هتل های دیگر باتومی سوئیت دیوان , هتل بریگتون , هتل چائو , هتل آیسی و هتل ریو و... می باشد اگر در فصل مناسب یعنی فصول گرم تور گرجستان انتخاب کنید می توانید از کمپهای ساحلی فصلی نیز استفاده کنید که حتی کارکنان به انگلیسی صحبت می کنند وای فای رایگان در اختیار شما خواهد بود و موقعیت و چشم انداز بسیار زیبایی هم دارد.