آلمان سرزمینی بزرگ در غرب و مرکز اروپا، پر جمعیت ترین کشور عضو اتحادیه اروپا است، این کشور زیبا ترکیبی از دشت ، جنگل ،کوه ،ساحل و تعدادی جزیره است.  آلمان از کوههای آلپ در جنوب ، در سراسر دشت شمال اروپا و از شمال با دریای شمال، دانمارک و بالتیک و از شرق با لهستان و جمهوری چک ، و از غرب با فرانسه، بلژیک و لوکزامبورگ و هلند و از جنوب با اتریش و سوئیس هم مرز است. در قلب آلمان رشته کوههای مرکزی قرار دارند که شکمال و جنوب آمریکا را از هم جدا میکند. بلند ترین کوه آلمان در قسمت آلمانی کوههای آلپ و در جنوب این کشور به نام تسوگ اشپیتسه است. آلمان کشوری مستقل و دارای فرهنگ و هنری غنی به همراه اقتصادی پیشرفته و قانونمند است، و این نکته که ماشین حساب در این کشور کشف شده بیانگر این موضوع است. این کشور به آهنگسازان مشهور موسیقی کلاسیک نظیر باخ، هندل، بتهوون،شومان،مندلسون، برامس ،وانگرو ریچارد اشتراس مشهور است. آلمان دارای 16 ایالت میباشد،که هر ایالت درای قانون اساسی و دولت منحصر به فرد است که این ایالت ها : 1.نورداین-وستفالن ،2.بایرن، 3. بادن-وورتمبرگ ،4.نیدرزاکسن ،5. زاکسن ،6.هسن ،7.برلین، 8.فالتز، 9.برمن، 10.زارلند، 11.هامبورگ، 12تورینگن، 13.زاکسن آنهالت، 14.براندنبورگ. 15. مکلنبورگ، 16.اشلسویگ. آلمان یکی از کشورهای عضو شینگن است بنابر این اگر قصد سفر با تور آلمان را دارید از طریق سفارت برای دریافت ویزا با توجه به هدف مقصدتان (ویزای کاری، تحصیلی، و ویزای رمایه گذاری) اقدام کنید.

تاریخچه آلمان

اولین ساکنان کشور آلمان در 500هزار سال پیش، نئاندرتال ها نام داشتند، و بعد از حمله رومی ها به این کشور توانستند به مدت 5قرن بر آلمان تسلط داشته باشند. در قرون وسطی در گیری های زیادی میان اپراطوری آلمان و کلیسای کاتولیک بود و بخش های زیادی در این کشور همواره در جنگ بوده اند، در قرن های 14 و 15 میلادی صنعت و تجارت آلمان پیشرفت چشمگیری داشت اما با حضور در جنگ 30 ساله جهانی اول در سال 1618 این حالت دوامی نداشت و خرابی های زیادی به بار آمد. که در سال 1933 سوسیالیست ها حکومت را به دست گرفته و آدولف هیتلر معروف به عنوان صدر اعظم این کشور انتخاب شد، که شروع جنگ جهانی دوم و هولوکاست را در پی داشت. با شروع جنگ جهانی دوم کشور آلمان به دو بخش آلمان شرقی و غربی تقسیم شد که توسط کشورهای  آمریکا، بریتانیا،فرانسه و شوروی کنترل میشد.برلین مرکز آلمان که خط جدایی این دو بخش بود در 9 نوامبر 1989 دیوار برلین را تخریب کشردند و کشور المان مجددا یکدست شد. 

اطلاعات ضروری کشور آلمان

واحد پول: یورو

زبان رسمی مردم: آلمانی

کد کشور :+49

ولتاي برق شهری: 230ولت

اختلاف ساعت با ایران: 2 ساعت و 30 دقیقه

دولت: جمهوری فدرال

فرودگاههای کشور آلمان

برای سفر پروازهای مستقیم از ایران به آلمان برقرار است که آلمان دارای فرودگاههای بزرگ و عظیمی در اکثر شهر ها و ایالت هایش داراست که در سفر با تور آلمان مطمئننیکی از آنها اولین حضور شما در آلمان خواهد بود. برخی را نام میبریم: فرودگاه بین المللی کلن بن که در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر کلن آلمان قرار دارد ویکی از معروف ترین فرودگاههای ابن کشور است، فرودگاه بین المللی فرانکفورت یکی دیگر از فرودگاههای مهم آلمان است که در شهر فرانکفورت قرار گرفته، از دیگر فرودگاه های کشور آلمان میتوان : فرودگاه هانوفر آلمان، هامبورگ آلمان،آلتنبورگ آلمان،نورمبرگ آلمان،بادی آلمان، وبرلین تگل و برمن و مابقی فرودگاهها که تعدادشان زیاد است.

هزینه های سفر به آلمان

هزینه ی ویزا برای سفر به المان بسته به نوع ویزایی که قصد دریافت ان را دارید متغیر است. بیشترین هزینه در سفر به آلمان مربوط به هتل و رفت و آمد بین شهری با قطار است.بهتر است از هواپیما برای سفر های بیرون شهری استفاده کنید. و تنها برای گشت و گذار در شهر از مترو و اتوبوس و تراموا استفاده کنید.برای غذا و جاهای دیدنی مبلغ به نسبت کمتری را باید هزینه کنید.

فرهنگ مردم آلمان

اطلاعات فرهنگی و قوانین هر کشوری مسلما از الزاماتی است که شما باید قبل از سفر بدانید.انیشتین، بتهوون و یوهانباخ همگی به خوبی بیانگر فرهنگ و هنر این کشور هستند.ساختمانهای آلمان ترکیبی از معماری مدرن و معماری تاریخی هستند. آلمان کشوری قانون مند است که که به داشتن قوانین سختگیرانه مشهور است،و به این نکته دقت کنید که در صورت سیگار کشیدن در مکانهای عمومی پلیس شما را جریمه خواهد کرد.در ساعات ظهر نباید با سر و صدا مزاحم دیگران بشوید، در کشور نباید تولد کسی را زودتر از روز اصلی تبریک بگویید چرا که معتقدند بدشانسی می آورد،یعنی کلمه ای به عنوان پیشاپیش در فرهنگ این کشور وجود ندارد. مردم آلمان به آدمهای خشک و بی احساس معرفی میشوند اما اینطور نیست فقط مردم این کشور بر قوانین و آداب معاشرت پایبندی بیشتری دارند و آدمهای رکی هستند.

 حمل و نقل عمومی کشور آلمان

قطارهای سریع السیر برای سفر های بین شهری استفاده میشود اما معمولا گران است، و قطارهای معمولی همچون مترو و اتوبوس برای مسیرهای درون شهری مورد استفاده قرار میگیرد، چرا که هزینه کمتری را شامل میشوند. اگر قصد دارید زیاد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید از بلیط های چند روزه بگیرید تا هزینه های شما کاهش بیشتری داشته باشند. یکی دیگر از وسایل نقلیه عمومی دوچرخه است که در بیشتر شهرهای آلمان امکان کرایه دوچرخه به شکل روزانه نیز وجود دارد. برای گردش در شهر نیز میتوانید از خودروهای اشتراکی و اپلیکیشن های انها در کشور آلمان با اهالی و یا همسفر از یک متاشین برای مشیرهای بین شهری و درون شهری استفاده کنید. سه اپراتور اصلی تلفن همراه در آلمان تلکام، دافون و تلفونیکا هستند که متوانید از فروشگاههای مختلف خریداری کنید.

شهر های مهم و دیدنی  کشور آلمان

برلین

مرکز و توریستی ترین شهر  کشور آلمان است، که جاذبه های گردشگری نظیر دیوار معروف برلین که در جنگ جهانی خط تقسیم کننده آلمان بوده ، جزیره ی موزه ها که 5 موزه بزرگ و کوچک در کنار یکدیگر واقع شده اند، اگر قصد دیدن همه موزه های این شهر را دارید یک بلیط یک روزه موزه بگیرید و تمام وقت خود را در موزه ها بگردید. میته در وازه ی برندنبورگ تنها دروازه یببازمانده از 18 دروازه ی شهر است که دلیل نامگذاری آن شهر قدیمی و کوچکی در نزدیکی برلین است که در گذشته ورودی جاده ای رو به ان شهر بوده است. در بالای این شهر مجسمه ی گودریگا (ارابه ای با 4 اسب) قرار دارد که در کنار میدان پاریزر قرار گرفته است و هتل تاریخی آدلون پذیرای آدمهای مشهوری در آن اقامت دارند. یادبود هولوکاست به شکل گورستان که شامل بیش از دو هزار قطعه ی بتنی است و در کنار آن سنگر ضد بمب که پناهگاه هیلتر بوده نیز وجود دارد. کاخ اشلوس شارلوتن بورگ به دستور الکتورفردیش سوم برای همسرش سوفی شارلوت ساخته شده که دارای باغ ها و ورودی های متعدد است. بزرگترین بلوار شهر برلین اونتردن لیندن با یک و نیم متر طول در رق دروازه ی برنرنبورگ قرار گرفته استدر کنار این بلوار گالری هنری کوکنهام و سفارت روسیه و کتابخانه ملی کهن همگی قرار دارند. در ژندار من مارکت ، کلیساهای دو قلو دویچردم فرانتسوزیشر دم در رو به روی یکدیگر قرار گرفته اند، در میان این دو کلیسا سالن کنسرت برلین با ارکستر سمفونیک است. در میدان پتسدامر اولین چراغ راهنمایی رانندگی در اروپا کار گذاشته شد که شلوغ ترین جای این شهر است. ودر اطراف آن کمپانی مرسدس بنز و سونی قرار گرفته، و در بخش دیگر پارک کلندان و مجتمع خریدی بزرگ وجد دارد.اگر طرفدار سینما هستین در این سفر حتما به موزه فیلم برلین سری بزنید.

فرانکفورت

بزرگترین شهر ایالت هسن بر روی رودخانه ماین قرار گرفته و از نظر اقتصادی مهمترین شهر اروپا استو عنوان شهر بانکها را داراست. خیابانهای این شهر پوشیده از سنگفرشهای زیبا و ساختمانهای تاریخی است. برج اصلی فرانکفورت که ارتفاعی در حدود 200 متر دارد نمایی از شهر را به شما نشان خواهد داد.  میدان رومربرگ با فواره ی عدالت از زیباترین و قدیمی تریم میدانهای این شهر است و همهی ساختمانهای اطراف این میدان نیزکه قدمتی 14 و 15میلادی و با چوب الوار ساخته شده اند. خانه ی گوته شاعر معروف آلمانی  و برج 43 متری گوته که از چوب ساخته شده؛ امروزه به عنوان جاذبه ی گردشگری معرفی میشود. باغ تاریخی فرانکفورتر دم در شرق رومربرگ با برج 94 متری گوته از دیدنی های این شهر است که در سال 1944 ساخته شده. باغ وحش فرانکفورت برای علاقه مندان به حیوانات مکان مناسبی جهت گردش را ایجاد کرده.برای معمار دوستان پیشنهاد میکنیم به موزه معماری این شهر سری بزنید و و مجموعه کاملی از مدلهای  ساختمانهای قدیم و مدرن قرار گرفته است. موزه سنکن برگ با دایناسور های غول پیکر برای کودکان مناسب است.موزه هنری اشتدل و موزه ی هنر مدرن فرانکفورت برای علاقه مندان به هنر مناسب است. کلیسای جامع سنت بارتولومیو که در آن مراسم تاج گذاری در قرنهای 16 تا 18 میلادی صورت گرفته با ارتفاع 95 متر و با ماسه های قرمز از معدود کلیساهای شاهنشاهی به جا مانده است. بزرگترین باغ گیاه شناسی ، باغ پالم و خانه یقدیمی اپرا در میدان اپرا و کلیسای نت پاول، برج اشنهایمر و محله هاوت واخه از دیگر جاذبه های متعدد این شهر هستند.

مونیخ

سومین شهر بزرگ آلمان و مرکز ایالت باواریا با کلیسا ، موزه ها  و گالری های متعدد یک انتخاب خوب برای سفر است.در میدان اصلی این شهر مارین پلاتز تالار باشکوه شهر قدیمی و فواره ی ماهی شامل مجسمه های برنزی قرن 19 ه همراه بوتیک ها و مراکز خرید، رستوران ها و کافه  و فستیوالهای مختلف این میدان همگی مجموعه ای از تفریحات را به وجود آورده اند. بزرگترین فضای سبز آلمان باغ انگلیسی با درختان زیاد و دریاچه مصنوعی با مسیرهای پیچ در پیچ و موزه ،ملی باوارین و کلکسیون باستان شناسی را شامل میشود. قدیمی تری کلیسای شهر مونیخ کلیسای سنت پیتر با نقاشیهای زیبای سقفی، کاخ سفید و طوسی نیمفنبورگ با سقف آجری قرمز و دیوارهایی با تزئینات زرد رنگ و عمارت کلاه فرنگی در مرکز ،تئاتر کوویلیز از باشکوه ترین نمونه های معماری ،پارک المپیک و باغوحش هلابران همگی از جاذبه های این شهر زیبا هستند.

لایپیزینگ

بزرگترین شهر دولت فدرال ساکسونی که به عنوان شهر آهنگسازان معروفی همچون باخف ریچارد، واگنر در دنیا شناخته میشود و لقب پاریس کوچک در آلمان را نیز داراست. از مهمترین دیدنی های این شهر میتوان بنای یادبود نبرد ملت ها که بین نیروهای ائتلافی روسیه،پروس،اتریش و سوئد انجام و منجر به شکست ارتش فرانسه شد که یکی ازبزرگترین نبردها قبل از جنگ جهانی اول است را نام برد. سالن کنسرت گواندهاوسس  زیبایی خاص و اصیلی را داراست،کلیسای سنت وماس از بزرگترین کلیساهای لایپزیک است که گروههای کر در آن شغول هستند،کلیسای سنت نیکولاس  که به سبک رومی در قرن 16 میلادی ساخته شده و تالار شهر قدیم که امروزه تبدیل به موزه شده ،در گذشته محل زندگی رنسانس بوده و موزه گراسی شامل سه موزه ی فرهنگ شناسی،الات موسیقی و هنر های کاربردی است. همهی اینها شهر لایپیزینگ را به مقصدی برای گردشگری تبدیل کرده.

هامبورگ

بعد از برلین بزرگترین شهر آلمان و هشتمین شهر بزرگ اروپا است. این شهرکه یکی از مهمترین قطب های حمل و نقل در اروپاست در ابتدای رودخانه البه واقع شده است. بندر بزرگ هامبورگ که به دروازه ی آلمان معروف است مکان خوبی برای گشت و گذار و تفریح با قایق است، بزرگترین ماکت خط آهن دنیا در سرزمین عجایب مینیاتوری این شهر واقع شده که مجموعه ای عظیم از ماکت های مخلف با بیش از 200هزار مجسمه  شهر ها را گرد هم آورده است، تمامی آثار هنرمندان قرن 14 و 16 میلادی  این شهر  در نگارخانه  آن واقع شده. کلیسای زیبا و مشهور سنت میشل، بزرگترین گورستان روستایی، دریاچه مصنوعی متصل به رودهای آلبه و الستر،بنای مجلل سیتی هال وموزه هنر و صنایع دستی از جاذبه های قدیمی این شهر هستند.

کلن

شهر قدیمی کلن از شهر های غربی آلمان در کنار رودخانه راین واقع شده. تعداد بیشمار گالری های هنری و موزه ها و کلیساهای رومی از جاذبه های تاریخی این شهر هستند. کلیسای کلن در غرب رودخانه راین از بزرگترین کلیساهای اروپا جدا از برج های دوقلوی 157 متری یکی از معماری های بی نظیر شهر کلن است. اولین تله کابین اروپایی در بالای رودخانه در این شهر است، موزه لودویگ و ریچاردز ، کلیسای سنت گریون، باغ وحش کلن از دیگر جاذبه های دیدنی  این شهر هستند.

غذاهای معروف کشور آلمان

همه ی مردم غذاهای آلمانی را تنها با سوسیس و گوشت میشناسند اما این کشور تنوع زیادی از غذاهای سنتی دارد که چند مورد را نام میبریم:  1.اشپاتزل: معروف ترین پاستا در آلمانکه خمیر آن با تخم مرغ ،آرد و نمک درست شده و با پنیر فراوان و درکنار آن غذاهای گوشتی سرو میشود 2. راویولی غذای گیاهی است  که به صورت آب پز یا سرخ شده سرو میشود. 3.ساوبراتن: این غذای قدیمی با قرار گرفتن گوشت در فر به آرامی پخته شده و با سس مخصوص سرو میشود.4 میت لوف: این غذای گوشتی و نوعی سوسیس که در فر پخته شده و در طول روز به عنوان میان وعده سرو میشود.5.کتلت گوشت گوساله: در پخت این غذا تکه ای نازک از گوشت گویاله با آرد، تخم مرغ و خرده های نان در روغن یا کره سرخ میشود..6.رولدن: در این غذا تکه های نازک گوشت با خردل، ژامبون و پیاز ، ترشی به صورت رودل با سس در فر درست میشود.

آب و هوای کشور آلمان

این کشور معمولا هوای ناپایداریدارد، تابستان های منطقه جنوبی آلمان بسیار گرم و در فصل پاییز روزها سرد با بارش باران همراه است و در ماه اکتبر دمای هوا در بعضی مناطق به منهای 4 درجه میرسد. زمستان های آلمان سرد است و دما به صورت میاینگین 7درجه زیر صفر میرسد. در فصل بهار هوا معتدل و افتابی است. پس میتوان نتیجه گرفت فصل های بهار و پاییز برای مسافرت با تور آلمان مناسب تر است.

برای مشاهده تور آلمان کلیک کنید.