راهنمای تحصیل در آلمان:خیلی از دانشجویانی که علاقمند به تحصیل در خارج از کشور هستند کشور آلمان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند . اما اطلاعات کافی از نحوه تحصیل در آلمان ندارند و سوالاتی از قبیل چطور برای تحصیل در آلمان اقدام کنم ؟ مدارک لازم برای تحصیل در آلمان چیست ؟ آیا مدارک من برای تحصیل در آلمان قابل قبول هست؟ همانگونه که همه می دانیم دانشگاههای آلمان بعلت سطح علمی بالایی که دارند یکی از بهترین گزینه ها برای ادامه تحصیل هستند و به دسته تقسیم می شود : دانشگاه ها , موسسات آموزش علمی و کاربردی , دانشگاه های هنر

تحصیل در آلمان

همچنین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در آلمان به دو بخش دولتی و غیر دولتی تقسیم می شوند ولی اکثر دانشگاه های آلمان دولتی هستند و بیشتر دانشگاههای غیر دولتی دانشگاههای فنی هستند که مدرک آنها توسط دولت آلمان مورد تایید هستند و اتفاقا گزینه مناسبی برای ادامه تحصیل در آلمان نیز می باشند, برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در کشور آلمان باید مدرکی در دست داشته باشید که مورد قبول دانشگاههای آلمان باشد مثلا قبولی در آزمون سراسری دانشگاه ایران مدرک مورد قبول دانشگاه های آلمان نیز می باشد . تحصیل در آلمان تقریبا رایگان و ارزان می باشد و هزینه آن نسبت به نوع دانشگاه ما بین 700 یورو تا 1200 یورو می باشد. تقریبا می توان گفت برای تحصیل در آلمان شما باید هزینه های جاری خودتون شامل هزینه اتاق , هزینه پوشاک و خوراک را بپردازید.

مقاطع تحصیل در آلمان

مقاطع تخصیل در آلمان به صورت کارشناسی , کارشناسی ارشد , دکترا می باشد شما برای تحصیل در مقاطع تحصیلی آلمان باید زبان آلمانی یا انگلیسی بیاموزید البته در مقطع تحصیلی کارشناسی بعضی از دانشگاهها به زبان ترکی هم می باشند.

 

مقطع کارشناسی در آلمان

تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان نیازمند ارایه گواهی پایان دوره 12 ساله . قبولی در دانشگاه مورد نظر است زمان مقطع کاشناسی 6 الی 8 ترم می باشد که بعد از اتمام این مقطع کاشناسی شما می توانید در مقطع کاشناسی ارشد در آلمان ادامه تحصیل دهید یا مشغول به کار شوید.

تحصیل در آلمان

مقطع کارشناسی ارشد در آلمان

بعد از اتمام مقطع کارشناسی شما با ارایه گواهی اتمام تحصیل در مدرک کاشناسی در مقطع کارشناسی ادامه تحصیل دهید. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شما باید مدرک زبان بی 1 آلمان را داشته باشید. در این مقطع تحصیلی شما می توانید 24 ساعت کار پارت تایم داشته باشید.

مقطع دکترا در کشور آلمان

تحصیل در مقطع دکترا در آلمان 2  تا 5 سال طول می کشد و مانند تحصیل در ایران روی پروژه تخصصی می باشد . برای تحصیل در این مقطع در کشور آلمان شما علاوه بر داشتن تاییدیه مقطع کارشناسی ارشد و مدرک زبان آلمانی شما باید یک استاد راهنما هم داشته باشید

تحصیل در آلمان

ویزای تحصیلی در آلمان

شما برای اخذ ویزای تحصیلی در آلمان ابتدا باید از دانشگاهی که برای ادامه تحصیل در آلمان انتخاب کرده اید پذیرش بگیرید در این صورت به شما 3 ماه ویزای تحصیلی می دهند که باید در عرض این 3 ماه در دانشگاه مورد نظر ثبت نام کنید و بعدا این ویزا بسته به شرایط شما تمدید خواهد شد

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان

پاسپورت معتبر

بیمه و گواهی سلامت

مدارک مربوط به حساب مالی

پرداخت هزینه های اخذ ویزای تحصیلی آلمان

گواهی های دانشگاه

اگر سوالی در مورد ادامه تحصیل در آلمان و تور آلمان برای پیدا کردن دانشگاه دارید می توانید در انتهای صفحه بصورت نظر مطرح کنید همچین برای آشنایی اولیه با آلمان می توانید به صفحه تور آلمان لست تورز سری بزنید و قیمت و نحوه سفر به آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید.