Souks Medina
یکی از جاذبه های پر طرفدار که گردشگران در هر شهری دوستدارند از آن دیدن کنند منطقه قدیمی و تاریخی که اقلام صنایع دستی،چرم،عطر،ادویه جات، دباغ خانه هایی که پوست حیوانات را رنگ می کنند در آنجا برای خرید ارائه می شود. دیدن این مغازه های سنتی و گشت و گذار در این پس کوچه های قدیمی می تواند بسیار لذت ابخش باشد.


Djemaa El Fna
میدان ورودی شهر که در اینجا می توانید با زندگی مراکشی به صورت کامل آشنا شوید. در این میدان زندگی همیشه در جریان است این مرکز که همیشه زنده و پر جنب و جوش است غرفه‌های اشیاء کهنه و قدیمی، نوازندگان، نقالان، پیشگویان و مار بازان و.. را در خود جای داده که هم جنبه خرید و هم سرگرم کننده دارد، در اطراف هم ساختمان های است که در پشت بام آنها رستوران و کافه های وجود دارد که می توانید برای رفع خستگی به در آنها بنشینید و از بالا نظاره گر این منظره باشید.


مسجد جامع کتبیه Koutoubia Mosque
یکی از نمادهای معروف مراکش مسجد الکتیبه می باشد که مناره های به بلندی 70 متر دارد. به دلیل همین مناره های بلند و دید شهر و حرم سرای پادشاه افسانه ای نقل شده که موذن این مسجد باید فردی کور باشد که نتواند حرم سرا را ببیند. و نکته ی دیگر درباره مسجد این است که غیر مسلمان ها اجازه ورود به شبستان مسجد را ندارند.


 موزه مراکش Marrakesh Museum
موزه مراکش که علاوه بر مجموعه ای از هنرهای معاصر تا کتیبه‌های قرآنی سفالین، منسوجات و سکه‌هایی قدیمی در آنجا برای بازدیدکنندگان وجود دارد، ساختمانی به عنوان دارالفنون که محل زندگی یکی از وزرای دولت مراکش بوده با معماری خاص و زیبا برگرفته از معماری بومی شمال آفریقا با عناصر پرتغالی را می توان در آنجا مشاهده کرد.


 باغ ماژورل Majorelle Gardens
نقاش بزرگ فرانسوی ژاک ماژورل که بدلیل بیماری به مراکش سفر می کند تصمیم می گیرد این باغ‌های سرسبز گرمسیری پر از کاکتوس، نخل و سرخس را ایجاد کند رنگ آبی که در این باغ استفاده شده (رنگی است که در حال حاضر به‌عنوان آبی ماژورل شناخته می‌شود) است. پس از مرگ ماژورل در سال 1962، طراح مد فرانسوی، «ایو سنت لوران» اموال او را خریداری کرد و پس از مرگ او در سال 2008، خاکستر او در باغ پراکنده شد.


باغ‌های منارهManara Gardens
این باغ که در قلب شهر مراکش وجود دارد مکانی زیبا آرامش بخش و بسیار مناسب برای تعطیلات و تفریحات آخر هفته ی مراکشی ها به حساب می آید. در وسط باغ استخری بزرگ قرار دارد که در اواخر قرن 19 لژی زیبا بر لبه ی آن ساخته شد.

سخن آخر اگر علاقمند به تور مراکش و یا تور نوروز 96 مراکش هستید درنگ نکنید

کانال تلگرام لست تورز lasttours1@