دریای نیلوفرهای سرخ در تایلند : در شمال شرقی تایلند، استان اودون تانی، دریاچه ای از نیلوفرهای قرمز و صورتی رنگ منتظر شماست. این دریاچه که مسیری 67 کیلومتری با نیلوفرهای سرخ است، با نام رسمی نونگ هان کومفاواپی شناخته شده اما بین مردم محلی و توریست های تور تایلند به اسم تالای بوت دانگ که به معنی دریای نیلوفرهای سرخ است معروف می باشد. نیلوفرهای این دریاچه برعکس اسم دریاچه، صورتی رنگ هستند. این دریاچه نیلوفری برای مردم تایلند بسیار مهم و خاص است چرا که منبع اصلی رودخانه پائو بوده که معمولا آب آشامیدنی مردم منطقه را تامین می کند. همینطور این گل نیلوفر یا همان لوتوس برای تایلندی یک گل مقدس است. این گل نیلوفر در سنت های بودایی نشان دهنده زیبایی های زنانگی بوده و به همین خاطر برای مردم تایلند برای این گل احترام بسیاری قائل اند. دولت این کشور در سال 2001 اهمیت دریاچه نیلوفرهای سرخ و زمین های مرطوب اطراف آن را در سطح بین المللی اعلام کرد. این دریاچه یکی از جاذبه های فوق العاده تایلند بوده که بازدیدکنندگان بسیاری دارد. 

دریای نیلوفرهای سرخ در تایلند

قایق سواری بین نیلوفرهای سرخ 

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند میتوانند در این دریاچه قایق سواری کنند. عمق این دریاچه خیلی کم بوده حتی به یک متر هم نمیرسد. وجود پراکنده و زیاد این گل های نیلوفر صورتی رنگ روی سطح دریاچه باعث شده تا فضایی کاملا رومانتیک و رویایی ایجاد شود. به همین خاطر این دریاچه خواهان بسیاری برای قایق سواری دارد. توریست ها و گردشگران میتوانند با پرداخت صد بات برای هر نفر در قایق های دو تا سه نفره و هزینه سیصد بات برای قایق های ده تا دوازده نفره برای هر نفر روی سطح این دریاچه قایق سواری کرده و علاوه بر نیلوفرهای صورتی از تماشای پرندگان خاص منطقه نیز لذت ببرند. در حین قایق سواری میتوان قایق های ماهیگیران محلی را دید که در حال تلاش اند تا از آب ماهی های قرمز بگیرند.

قایق سواری بین نیلوفرهای سرخ

بهترین زمان بازدید از این دریاچه سراسر سرخ

زمان شکوفایی این نیلوفرهای صورتی بین ماه های نومبر تا اواخر فوریه یعنی آبان تا اوایل استفاده و زمانی که تایلند هوای سردی دارد است. این گل های نیلوفر از دسامبر تا اوایل ژانویه یعنی آذر و دی بهترین شکل خودشان را به توریست ها نشان میدهند، همینطور بهترین زمان برای بازدید از آن ها نیز بین ساعت شش تا ده صبح بوده چرای که پل های نیلوفر صبح ها زود شکفته ترین حالت خود را دارند. اگر هوا ابری باشد نیز میتوان از طلوع تا غروب خورشید این گل های را به صورت شکفته تماشا کرد و لذت برد. 

بهترین زمان بازدید از این دریاچه سراسر سرخ

دسترسی های نزدیک به دریای نیلوفرهای سرخ در تایلند

همانطور که گفه شد این دریاچه با جنوب شهر اودون تانی یک ساعت فاصله داشته و توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند برای رسیدن به آن باشید صبح زود با ماشین راهی این منطقه شوند. اگر در دیگر شهرهای تایلند یعنی بانکوک، پوکت، پاتایا، چیانگ مای و ... نیز اقامت دارید، متوانید به صورت هوایی خود را به فرودگاه بین المللی اودون تانی برسانید.