دریاچه گاردا ایتالیا : جدا از بناهای تاریخی، ایتالیا دارای جاذبه های توریستی دیگری هم می باشد. یکی از این جاذبه ها که در قسمت شمالی کشور ایتالیا قرار دارد، میتوان به دریاچه گاردا اشاره کرد. این دریاچه به تازگی به یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی این کشور تبدیل شده و معمولا در فصل تابستان مملو از توریست ها و گردشگران تور اروپا می شود. گاردا بزرگترین و معروف ترین دریاچه کشور ایتالیا بوده که در مسیر شهرهای توریستی مثل ونیز و میلان قرار گرفته است. ساحل دریاچه گاردا ایتالیا تقریبا 150 کیلومتر کشیده شده و دارای دربرگیرنده پانزده شهر نه چندان بزرگ و سه ناحیه می باشد. 

دریاچه گاردا ایتالیا

تفریحات و امکانات رفاهی در دریاچه گاردا

حتی اگر روحیه ماجراجویانه هم نداشته باشید، نمیتوانید در سواحل این دریاچه بیکار بنشینید و خود را کنترل کنید. پس از لحظه رسیدن به این دریاچه فقط به فکر خوش گذرانی باشید! به خاطر محبوبیت بسیار زیاد این دریاچه بین توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا، امکانات رفاهی و تفریحات بسیار خوبی در آن بوجود آمده اند. شما میتوانید در سواحل دریاچه گاردا ایتالیا به آفتاب گرفتن، استراحت کردن، دوچرخه سواری در هوای آزاد و تاز، شنا در آب های زلال و تمیز، موج سواری، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی و ... مشغول شوید. همینطور رستوران ها و کافه های بسیار خوبی در اطراف این دریاچه افتتاح شده اند و در منوی خود انواع اسنک ها، نوشیدنی ها، تنقلات و غذاهای بین المللی را نیز دارد. مغازه ها و بازارهای خوب و ارزان قیمتی نیز در اطراف دریاچه گاردا قرار دارند که میتوانید از آن ها برای اطرافیانتان سوغاتی و هدایا تهیه کنید. جدا از این تفریحات و امکانات رفاهی، وجود چشمه های گوگرد نیز باعث جذب توریست ها و گردشگران تور ایتالیا به این دریاچه شده است. 

تفریحات و امکانات رفاهی در دریاچه گاردا

پوشش گیاهی اطراف این دریاچه

هرچه به سمت بخش جنوبی این دریاچه بروید، پهن تر و عریض تر می شود. این قسمت از دریاچه دارای شبه جزیره سیرمیون نیز می باشد. شرایط آب و هوایی ملایم و مدیترانه ای این دریاچه موجب شده تا درخت های زیتون و بیشه های لیمو در آن رشد کنند که برای این ناحیه که فاصله بسیار زیادی تا خط استوا دارد، کمی عجیب می باشد. 

پوشش گیاهی اطراف این دریاچه

جاذبه های دریاچه گاردا ایتالیا

خرابه هایی از ویلای رومی

بین سال های 84 تا 54 قبل از میلاد مسیح، یکی از شعرای رومی در نواحی بسیار دور شبه جزیره ویلایی داشت. امروزه تاریخدانان با دیدن بقایای بسیار زیاد این ویلا کاملا سردرگم شده اند. پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه از ویلا دیدن کرده و چشم اندازی زیبا از دریاچه ببینید، از موزه کوچک و جذاب آن نیز دیدن کنید.

خرابه هایی از ویلای رومی

شهر گاردونی ریویارا

این شهر ایتالیا یکی از زیباترین شهرهای سواحل غربی بوده که چشم انداز فوق العاده ای به سمت دریاچه و دیگر قسمت های آن دارد. از جاذبه های معروف آن برای توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا میتوان باغ گیاهشناسی هروسکا را نام برد. 

شهر گاردونی ریویارا