دریاچه پارز در ارمنستان : یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی ارمنستان که همچنان از چشم خیلی ها پنهان مانده، دریاچه پارز است. این دریاچه در پارک ملی دیلیجان قرار داشته و هفت کیلومتر از شهر دیلیجان فاصله دارد. این دریاچه با داشتن جنگل های بسیار زیبا و جاده قدیمی دیدنی، بهترین مکان برای پیاده روی است. توریست ها و گردشگران تور ارمنستان معمولا به خاطر سکوت لذتبخش و تفریحاتی مثل ماهیگیری و قایق سواری و همینطور کمپینگ از این دریاچه دیدن می کنند. همینطور امکانات مناسبی مثل رستوران در فاصله بسیار نزدیک از این دریاچه قرار داشته و غذاهای دریایی و مختلف بسیار خوبی دارد.

دریاچه پارز در ارمنستان

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه پارز ارمنستان

بهترین زمانی که میتوانید در آن زیبایی و شگفتی های این دریاچه و اطرافش را ببینید، هر فصلی از سال میتواند باشد. این دریاچه در هر فصلی از سال زیبایی های منحصر بفردی داشته اما در فصل پاییز، کمی بیشتر آن ها را نشان میدهد. اگر به دنبال فصل خاص برای بازدید از دریاچه پارز در تور ارمنستان هستید، پاییز بسیار مناسب است.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه پارز ارمنستان

جاذبه های گردشگری نزدیک به دریاچه پارز ارمنستان

خوشبختانه توریست ها و گردشگران تور ارمنستان میتوانند همراه با بازدید از دریاچه پارز، جاذبه های دیگر ارمنستان را نیز ببینند، صومعه های Jukhta و Matosavank که مربوط به قرن های دوازدهم و سیزدهم بوده و در دل جنگل های دیلیجان قرار دارند. صومعه Matosavank تاکنون آسیب های بسیار دیده و در سه کیلومتر شمال غربی دیلیجان قرار دارد. صومعه Jukhtak نیز به خاطر وجود تشکیل شدن از دو کلیسای سنت گریگور و  Saint Astvatsatsin، به اسم Jukhtak به معنی دوقلو شناخته می شود. در این صومعه اسب های بسیار وجود داشته و میتوانید یکی از آن ها را انتخاب کنید و تمام جنگل را برای خود بگردید.

جاذبه های گردشگری نزدیک به دریاچه پارز ارمنستان