دره گلها هند : این دره اولین بار به دست سه کوهنورد انگلیسی که راه خود را در ارتفاعات هیمالیا گم کرده بودند، در سال 1931 پیدا و کشف شد. دره گل ها حدودا 8750 کیلومتر مربع مساحت داشته و در قسمت غربی هیمالیا، ایالت اوتاراخاند زیبایی چشم گیر و طبیعت بکری دارد. در این دره، گل های وحشی از یک طرف صخره بلند روییده و تا بلندای آن که دیگر از دیده پنهان می شود ادامه دارد. یک طرف این صخره به کوه های برفی هیمالیا منتهی می شود. همچنین در بین این همه زیبایی گل های وحشی، رود آرامی از بین آن ها میگذرد که به شگفتی های این دره اضافه کرده است. این مزرعه گل های وحشی، در کنار پارک ملی و باغ گیاه شناسی طبیعی قرار دارد.

دره گلها هند

بهترین زمان بازدید از دره گلها هند

بهترین زمانی که توریست ها و گردشگران تور هند میتوانند از دره گلها هند دیدن کنند، بین ماه های جولای، آگوست و سپتامبر است. در این سه ماه سال، شاهد گل ها و شکوفه های رنگی وحشی این دره خواهید بود. این دره با شروع ما ژوئن، از ساعت هفت صبح تا پنج بعد از ظهر پذیرای توریست ها و گردشگران تور هند خواهد بود و در ادامه، روز چهارم ماه اکتبر بسته می شود. حداقل یک دل سیر گشت و گذار در این دره، سه روز وقت می خواهد پس وسایل پیک نیکتان را برداشته و آماده کمپینگ باشید.  

بهترین زمان بازدید از دره گلها هند

حیوانات و پوشش گیاهی دره گلها هند

در قسمت غربی منطقه هیمالیا اوتاراخاند، علفزارها و گل های بومی رنگارنگ بسیار زیبایی وجود دارد. همینطور حیوانات کمیابی مثل گوزن سیاه آسیایی، روباه سرخ، پلنگ برفی، خرس سیاه آسیایی و خرس در این دره زندگی می کنند که به خاطر کمیاب بودن و خطر انقراضشان، در لیست محافظت میراث طبیعی یونسکو قرار گرفته اند.  

حیوانات و پوشش گیاهی دره گلها هند