استانبول شهر شب زنده داری شهری که با قدم زدن در کنار تنگه زیبای بسفر و دریای مرمره و بازدید از آثار تاریخی کهن از مساجد تا موزه ها و مناطق گردشگری و یک مرکز شناخته شده برای خرید شهری است که بصورت میانگین انتخاب هر گردشگری در طول سال بوده و هست.

استانبول تنها شهر در جهان است که در هر دو قاره، آسیا و اروپا است، و تنگه زیبای بسفر و دریای مرمره محل اتصال آنهاست. در طول تاریخ، استانبول یکی از شهرهایی بوده که دارای یک موقعیت استراتژیک است. از جاده ابریشم تا اتصال دریای سیاه و دریای مدیترانه که در واقع این تنها مسیر دریایی است که کشتی ها می توانند از دریای مدیترانه بگذرند و به دریای مدیترانه برسند.

استانبول دارای سابقه تاریخی بزرگی است که به هزاره 7 قبل از میلاد می رسد. از انقلاب نوسنگی، تا پایان امپراتوری عثمانی، استانبول شاهد بحران های در دوره های مختلف در تاریخ بوده است. و این به این معنی است که  شما می تولنید فرصت برای دیدن مقدار زیادی از آثار تاریخی که متعلق به دوره های مختلف زمانی و تمدن های گذشته است ، به خصوص در شبه جزیره تاریخی را داشته باشد. مرکز شهراستانبول را قدیمی و یا شبه جزیره تاریخی می گویند، که بخشی از آن به عنوان یک میراث جهانی یونسکو ذکر شده است.

استانبول یکی از نقاط مهم گردشگری نه تنها در ترکیه بلکه در جهان است. صدها هتل و صنایع گردشگری در این شهر وجود دارد  بزرگترین شهرستان در ترکیه استانبول است، که دارای تعداد زیادی از جاذبه های مهم گردشگری از مکان های تاریخی به عنوان پایتخت امپراتوری بیزانس و عثمانی است. از جمله این مکان ها عبارتند از مسجد سلطان احمد (مسجد آبی)، مسجد ایاصوفیه، کاخ توپکاپی، آب انبار کلیسای، برج گالاتا، بازار بزرگ، بازار ادویه، موزه ها و.. همچنین استانبول به تازگی یکی از بزرگترین مراکز خرید در منطقه اروپا با میزبانی مراکز خرید، مانند Metrocity، Akmerkez و CEVAHIR ، که بزرگترین مرکز خرید در اروپا و هفتمین مرکز بزرگ خرید در جهان تبدیل شده است.

در زیر به چند مرکز خرید در استانبول اشاره می کنیم:

Akmerkez بهترین مرکز خرید در اروپا در سال 1995 توسط ICSC انتخاب شد.و در سال 1996 به عنوان بهترین مرکز خرید در جهان به رسمیت شناخته شد، علاوه بر آن نیز جایزه طراحی و توسعه بین المللی را دریافت کرده است. در سال 2010، Akmerkez جایزه بهترین طراحی داخلی با جوایز املاک تجاری اروپا اهدا شد. این مرکز خرید در چهار طبقه با تقریبا 250 فروشگاه به مساحت 180.000 متر مربع را پوشش می دهد.گردشگران به راحتی می توانند با استفاده از وسایل نقلیه رایگان رفت و آمد کنند ،این مرکز از ساعت 10 صبح تا 10 شب باز می باشد.

Istinye Park واقع در منطقه istinye با مساحت 242.000 متر مربع و طراحی سقف داخلی و خارجی شیشه ای با یک مرکز سرگرمی کودکان با مساحت 1.500 متر مربع

Kanyon به عنوان یک مرکز خرید چهار طبقه واقع در منطقه مالی از لونت، این مرکز خرید 37.500 متر مربع دارای 160 فروشگاه است با مارک های ترکیه ای و جهانی، رستوران های لذیذ، کافه ها، باشگاه سلامت و ورزش و سالن فیلم.

NISANTASI یک منطقه خرید مجلل در استانبول در یک فاصله پیاده روی از تقسیم قرار دارد با اجناسی لوکس و شیک که یک مرکز خرید گران نیز شناخته می شود.

Bağdat Caddesi خیابان های بغداد که در منطقه آسیایی قرار دارد با طول 14 کیلومتر که در آن می توانید بوتیک های مد بسیار شیک را تماشا کنید و به خرید بپردازید.

CEVAHIR مرکز خرید به مساحت 620.000 متر مربع در شش طبقه و با 280 مغازه در منطقه شیشلی استانبول.

Palladium در منطقه آسیایی با 190 فروشگاه در 5 طبقه.