تورآمریکا:

هرگز بدون دادن انعام به خدمتکاران از رستوران خارج نشوید! طبق گفته دان هالیدی شاید موجب تعجبتان شود اگر بدانید پیش‌خدمتان و خدمتکاران اغلب حقوق خود را از راه گرفتن انعام از مشتریان تأمین می‌کنند، نه کارفرماهای خود!

تور تایلند:

هرگز و هرگز پاهای خود را روی میز قرار ندهید و از آنها برای برداشتن اشیا، علی‌الخصوص سکه یا اسکناس استفاده نکنید! طبق گفته پاچارا یاسوات در فرهنگ تایلندی ارزشمندترین قسمت بدن سر است و پاها بی‌ا‌رزش‌ترین. در ملاعام استفاده از پاها نوعی بی‌حرمتی و حرکت دون و ناپسند است.

تور سنگاپور:

هیچ‌گاه بر روی میزی که روی آن دستمال قرار گرفته نشینید، زیرا قرار گرفتن دستمال بر روی میز نشان‌دهنده رزرو بودن میز است. دنیس انگ می‌گوید در برخی از کشورها مردم از چتر، لباس یا چیزهای دیگر استفاده می‌کنند، اما در سنگاپور مردم از دستمال استفاده می‌کنند،. خوب! با روبروشدن با میزی که بر روی آن دستمال قرار گرفته شده، این تفکر را از خود دور کنید که برای شخص شخیص شما برروی میز دستمال گذاشته‌اند!

تور روسیه:

کاترین ماکالووا می‌گوید هیچ‌گاه در روسیه به کسی گلی با تعداد زوج هدیه ندهید! تنها مرده‌ها هستند که تعداد گل‌هایی که می‌گیرند، زوج است!

تور نیوزلند:

در مورد هاکا (حرکاتی پیش از جنگ یا مسابقه که با فریاد انجام می‌شود) هرگز و هرگز با نیوزلندی‌ها شوخی نکنید. مایور ماکری درمورد هاکا چنین می‌گوید در هاکا افراد با دست به سینه خود می‌کوپند، خرخر کرده و زبان‌دازی می‌کنند. شاید این حرکات برای گردشگران عجیب آید اما برا نیوزلندی‌ها بسیار محترم و محبوب است.

تور هلند:

کارتیک ونکاتش توضیح می‌دهد که هلندی‌ها مردمی‌اند که بسیار رک، صادق‌ و راستگویند. زمانی که با یک هلندی برخورد می‌کنید، هیچ رنجشی از آنها به دل راه ندهید، در هلند این شیوه‌ای مرسوم در روابط اجتماعی است، و در فرهنگ مردم واژه رودروایستی هیچ معنا و مفهومی ندارد.

تور نپال:

طبق گفته دیواس آدهیکاری مردم در نپال هرگز نه به هم دست می‌دهند نه همدیگر را در آغوش می‌گیرند، و نه با هم روبوسی می‌کنند. در واقع این حرکات در فرهنگ نپال سرزنش‌شده است، پس مراقب باشید در انظار عمومی این کارها بویژه روبوسی را انجام ندهید. در نپال مردم برای سلام‌و احوالپرسی کف دست‌های خود را شبیه به حرکت عبادی ناماسته در یوگا، روی هم قرار می‌دهند.

تور مالزی:

هرگز در ملاعام دست‌های خود به سوی یکدیگر را مشت نکنید. نها کاریانیا اینگونه برایمان توضیح می‌دهد که گرچه مشت کردن دست‌ها به سوی هم در برخی از کشورها نشانه این است که هی رفیق! بیا اینکار را انجام دهیم. اما در مالزی تعبیر خوبی ندارد.

تور کنیا:

طبق صحبت‌های رز توو در کنیا افراد را با نام کوچکشان صدا نکنید، مگر اینکه به شما اجازه اینکار را داده باشند. در کنیا افراد اینگونه می‌پسندد که در کنار نام خانوادیگیشان عنوانی چون دکتر، مهندس، خانم یا آقا بیان شود. پس اگر نام افراد را نمی‌دانستید تنها آنها را با عنوانی چون خانم یا آقا مورد خطاب قرار دهید.

تور آلمان:

در آلمان هرگز به سبک نازی‌ها سلام ندهید. طبق سخن‌های جودیت میر برخی از گردشگران در آلمان به شوخی به سبک نازی سلام می‌دهند، درحالیکه آلمانی‌ها آن را یک جنایت در حق خود می‌دانند و شدیدترین واکنش‌ها را در قبال آن دارند.

تور فرانسه:

شی تائو می‌گوید اگر قبل از سلام و احوالپرسی سریعا خواسته و منظور خود را بیان کنید، فرانسوی‌ها حتی به شما نگاه هم نخواهند کرد، زیرا این رفتار بی‌ادبانه‌ترین رفتار در آنجاست. به یاد داشته باشید، هنگام برخورد و صحبت با هر فرانسوی، قبل از هرچیز با او سلام و احوالپرسی کنید.

تور استرالیا:

هیچ‌گاه در معابر عمومی هیچ‌گونه آشغال و زباله‌ای نریزید! کتی برتلز این چنین توضیح میدهد که استرالیایی‌ها برای تمیزی معابر عمومی خود اهمیت بسزایی قایل‌اند. این نکته شاید برای ما ایرانیان کمی سخت به نظر آید، اما ریختن هرگونه زباله‎ای، حتی آدامس یا جلد شکلات هم واکنش تند استرالیایی‌ها را در پی خواهد داشت.