خبر وقوع زلزله شدید در روز 21 آبان 96 یکشنبه در بسیاری از شهر های ایران : خبرها حاکی از آن است زلزله ای به شدت 7.2 ریشتر در شمال عراق به مرکزیت حلبچه به وقوع پیوست شدت این زمین لرزه به قدرتی بود که در بسیاری از شهرهای ایران از جمله تبریز مراغه همدان ایلام کرمانشاه خرم آباد سنندج و حتی تهران حس شد. در شهرهای غربی کشور شدت این زمین لرزه بیشتر حس شده و هم اکنون مردم از ترس پس زلزله های احتمالی در خیابان ها هستند.

زلزله آبان 96

اخبار تکمیلی و لحظه ای از وقوع زلزله یکشنبه 21 آبان 96:

  • برق مهران و چندین روستای کرمانشاه و برخی از مناطق کرمانشاه قطع شده است اکیب های حلال احمر به مناطق اعزام شده اند هنوز خوشبختانه تلفات جانی گزارش نشده است
  • مردم نگران نباشند و آرامش خود را حفظ کنند
  • سرپرست اورژانس: آمار مصدومان زمین‌لرزه به ۳۵ نفر رسید
  • تشکیل ستاد بحران در وزارت کشور
  • وزیر کشور پس از زلزله در مناطق مختلف کشور دستور تشکیل ستاد بحران در وزارت کشور داد.
  • پس لرزه ای به بزرگی 4.1 ریشتر دوباره  شهرستان ازگله را لرزاند.

شرکت توانیر: با توجه به اقدامات انجام شده برق سه استان کردستان، ایلام و آذربایجان غربی وصل شده اما همچنان در شمال کرمانشاه با مشکل تامین برق مواجه هستیم.

  • مدارس کرمانشاه فردا تعطیل است
  • مراکز علمی و دانشگاهی استان ایلام فردا تعطیل است
  • کرمی مدیرکل بحران ایلام گفت: ادارات استان ایلام فردا تعطیل نیستند.
  • ترافیک و ازدحام مردم در بانو جاو

اخبار لحظه ای #ایلام

۲۵۶ کشته و زخمی بر اثر وقوع زلزله در شهرهای عراق

رسانه های عراقی اعلام کردند که آمارهای اولیه حاکی است که بر اثر زلزله در شهرهای مختلف عراق تا کنون دستکم یک نفر کشته و ۲۵۵ نفر مصدوم شدند.وزیر کشور در جلسه ستاد بحران: وضعیت در تمامی مناطق تحت کنترل است به دنبال وقوع زلزله در غرب کشور جلسه ستاد مدیریت بحران با ریاست وزیر کشور تشکیل شد. وزیر کشور در این جلسه با تماس با مسئولان اجرائی ذیربط و استانداران استان‌های غرب کشور هماهنگی‌های لازم را به منظور امدادرسانی سریع انجام داد و از هموطنان خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی با هدایت عوامل اجرائی به کمک هوطنان بپردازند.

وزیر کشور تاکید کرد: وضعیت در تمامی مناطق تحت کنترل بوده و جای هیچ گونه نگرانی از جهت تامین منابع سوختی و غذائی وجود ندارد.

اطلاعیه وزارت آموزش و پرورش درباره تعطيلات مدارس در مناطق زلزله زده:

در پی وقوع زلزله در استانهای غربی کشور و احتمال ایجاد خسارت در ساختمان مدارس، مسئولان آموزش و پرورش و مدیران مدارس خصوصا در استانهای ایلام ، کرمانشاه و لرستان حتما قبل از حضور دانش آموزان در مدرسه ، نسبت به کنترل وضعیت بنای مدرسه اقدام نمایند و از عدم احتمال ریزش سقف و دیوار و ... اطمینان حاصل نمایند.بدیهی است مدارس خشتی و فرسوده در این میان از اولویت برخوردارند. بدون شک تعطیلی احتمالی مدارس در برخی استانها نافی ضرورت این امر در روزهای بعد از تعطیلی نخواهد بود. مناره مسجد ابو حفصه بزرگترین مسجد تاریخی  شهر خانقین در عراق در اثر زلزله فرو ریخت/جماران

آخرین وضعیت تاسیسات گازی در پی وقوع زلزله های شدید در نقاط مختلف کشور

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران در پی وقوع زلزله هایی شدید در استان های مختلف کشور آخرین وضعیت تاسیسات گازی را اعلام کرد.مجید بوجارزاده اظهار کرد: در ایلام و کرمانشاه مشکل خاصی در تاسیسات گازی این استان ها وجود ندارد.در مناطق دیگر هم مواردی اعلام نشده و جای نگرانی نیست.همکاران شرکت ملی گاز در شهرهایی که لرزش داشته اند در آماده باش هستند.