حمل و نقل عمومی در تایلند : یکی از مهم ترین و محبوبترین مقاصد گردشگری در دنیا کشور تایلند است. بسیاری از توریست ها و گردشگران دنیا به خاطر طبیعت جذاب جزیره های محبوب و سواحل بکرش این کشور را دوست دارند. یکی از مهم ترین چیزهایی که باید در سفرتان به کشورهای خارجی در نظر بگیرید، چگونگی حمل و نقل  و رفت و آمد در آن کشور است. در ادامه لست تورز برای شما سیستم حمل و نقل عمومی تایلند را معرفی کرده تا در سفر خود با تور تایلند بهترین خاطرات را داشته باشید. محبوب ترین وسیله حمل و نقل در تایلند، اتوبوس ها هستند. البته مردم محلی بیشتر از وسایل نقلیه مینی ون استفاده می کنند.

قطار

برای داشتن رفت و آمدی ارزان برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری تایلند، قطار را پیشنهاد می کنیم. بلیت های قطار درجه در تایلند همیشه ارزان بوده اما باید این نکته را در نظر گرفت که قطارهای این کشور آرام حرکت می کنند و متوسط سرعت آنها در ساعت چهل کیلومتر می باشد. به طور کلی اگر عجله ندارید و مطمئن هستید که زمان کافی دارید، قطارها را به عنوان وسیله نقلیه انتخاب کنید. قطارها در تایلند انواع مختلفی دارند، قطارهای درجه یک، درجه سه، سریع السیر و آهسته. در سفر با قطار در سطح شهر میتوانید از پشت شیشه طبیعت بکر خارج از شهر را تماشا کنید. پیشنها می کنیم سوار قطارهای درجه سه را سوار شوید. شبکه دولتی ریلی در تایلند چهار هزار کیلومتر را پوشش داده و از شهر چیانگ مای در شمال تا مرز مالزی در قسمت جنوبی کشیده شده است. 

قطار

اتوبوس

پیشنهاد لست تورز برای شما اگر سفرهای طولانی دارید، اتوبوس ها هستند. تقریبا میتوان با اتوبوس های این کشور به بیشتر نقاط تایلند سفر کرد. اتوبوس ها در تایلند سریع را افتاده و معمولا شلوغ هستند. ارزان ترین بلیت های اتوبوس در تایلند را میتوان از شرکت های دولتی اتوبوس تهیه کنید. شرکت های خصوصی بسیاری هستند که بلیت های اتوبوس وی آی پی ارائه میدهند. جدا از بعضی از اتوبوس های که مسافت کمی را طی می کنند بقیه اتوبوس ها شرایط خوبی داشته و دارای سیستم تهویه هستند. 

اتوبوس

قایق و کشتی 

کشور تایلند مملو از جزایر زیبا و بکر بوده که راه های دسترسی به آن ها از شهر سامویی و پوکت امکان پذیر بوده و توریست ها و گردشگران تور ارزان تایلند میتوانند با استفاده از هواپیما خود را به بعضی از آن ها برسانند. اما برای رسیدن به بعضی از آن ها باید از راه آبی رفت. به همین خاطر قایق ها و کشتی های مختلفی برای رسیدن به جزایر شگفت انگیز این کشور هست. قایق هایی که این مسیر آبی را طی می کنند قایق های دربست، قایق های دم دراز، قایق شبانه، کشتی های بزرگ و ... هستند. توریست ها و گردشگران باید برای رسیدن به جزایری مثل کو ساموی، کوتائو و کوفنگان دونساک که در فاصله هفتاد کیلومتر استان سورات تانی از قایق و کشتی استفاده کنند.

قایق و کشتی

مترو

سریعترین وسیله حمل و نقل عمومی در تایلند میتواند مترو باشد. متروهای بانکوک سریع ترین وسیله حمل و نقل عمومی هستند و همچنین در مصرف پول نیز صرفه جویی می شود. 

مترو

مینی ون

سریعتر از اتوبوس ها در تایلند مینی ون ها هستند. شرکت های بسیاری در کنار اتوبوس ها هستند که خدمات مینی ون ارائه میدهند. مینی ون ها میتوانند دوازده تا هجده مسافر داشته باشند. کرایه مینی ون ها بیشتر از اتوبوس ها بوده اما راحت تر و سریعتر پیدا می شوند. 

مینی ون

تاکسی

بسیاری از تاکسی ها در تایلند دارای تاکسی متر هستند. کرایه ورودی به تاکسی ها در تایلند برای هر دو کیلومتر اول پنجاه بات و در ادامه برای هر کیلومتر به کرایه هفت بات اضافه خواهد شد. 

تاکسی

توک توک

معروف ترین وسیله حمل و نقل در تایلند، توک توک ها هستند. حتی این توک توک ها به یک نوع جاذبه گردشگری در این کشور نیز تبدیل شده اند. اما از آنجایی که به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده اند، اصلا ارزان نیستند حتی ممکن است از تاکسی ها نیز گران تر باشند. 

توک توک