حمام چمبرلی تاش استانبول : از بین تمام حمام های ترکی و سنتی شهر استانبول، معروفترین آن حمام چمبرلی تاش است. این حمام نزدیک به بازار بزرگ استانبول و روبروی ستون چمبرلیتاش قرار دارد. همینطور این حمام یکی از بناهای تاریخی قدیمی شهر استانبول بوده که توسط معمار معروف استانبولی، سینان ساخته شده است. معماری بسیار زیبا و جالبی که این حمام داشته، به یک جاذبه در شهر تبدیل شده و بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول را چه برای بازدید و چه برای استفاده به سمت خود جذب می کنند. سالانه بسیاری از دانش آموزان، محققان و عکاسان برای دیدن این حمام ترکی به استانبول سفر می کنند. پیشنهاد لست تورز به شما در بازدید از این حمام این است که یک روز آفتابی را برای بازدید در نظر بگیرید تا بتوانید روی گوبگتاشی دراز کشیده و ریلکس کنید. از دیگر دلایل محبوبیت این حمام هزینه بسیار ارزان قیمت نسبت به دیگر حمام های لوکس شهر است. 

حمام چمبرلی تاش استانبول

این حمام و ستون قدیمی به دست معمار سینان و در سال 1584 برای سلطان سلیم دوم و همسرش نوربانو سلطان ساخته شده بود. در همان دوران این بنا هم قسمت زنانه داشت و هم مردانه ولی در قرن نوزدهم میلادی، زمانی که سلطان عبدالعزیز حکومت می کرد، برای بزرگ تر کردن خیابان، قسمت زنانه آن تخریب شد. امروزه توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند این حمام را به همراه قسمت تازه بازسازی شده زنانه ببینند. 

حمام چمبرلی تاش استانبول

حمام چمبرلی تاش استانبول دارای قسمت های مختلفی می باشد. این قسمت های شامل رختمکن حمام، گنبد مسقف شده که به سوگوکلوک معروف می باشد، 38 حوض جداگانه و ... می باشد. همینطور قسمت زنانهآن به تارگی مورد بازسازی قرار گرفته ولی ورود آن با قسمت مردانه فعلا یکی می باشد. این حمام فضای سنگی و مرکزی بزرگی داشته که با نور آفتاب داغ می شود. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول دوست دارند روی این سنگ داغ بزرگ دراز کشیده و استراحت کنند. از دیگر جاذبه های نزدیک به این حمام سنتی میتوان به مسجد و مدرسه مجموعه محمد پاشا اشاره کرد. 

حمام چمبرلی تاش استانبول