حمام های کاراکالا در رم : از بقایای باستانی دوران امپراتوری رم که به خوبی در این شهر باقی مانده، میتوان به حمام های کاراکالا اشاره کرد. بیشتر این حمام ها به خاطر آب گرمشان شناخته می شوند. حمام های کاراکالا را میتوان در جاده اپین پیدا کرد. باستان شناسان این حمام ها را دومین حمام بزرگ در بین 1600 حمام باستانی رم میدانند. البته نگاه هرکس به این حمام ها متفاوت بوده و هرکس سلیقه منحصربفرد خود را دارد. اما تنها وجه مشترک توریست ها و گردشگران تور اروپا در مورد این حمام ها، اندازه بزرگ آن ها می باشد. این حمام ها بسیار بزرگ طراحی و ساخته شده اند، انقدر که هرکس از ان دیدن می کند، محو وسعتش می شود. همچنان میتوان موزاییک ها و تزئیناتی که در حمام ها وجود داشتند را دید. 

حمام های کاراکالا در رم

درباره حمام های کاراکالا

ساخت این حمام های روم در دوران امپراتوری سپتیمیوس سوروس در سال 206 بعد از میلاد مسیح شروع شد و توسط پسرش امپراتور کارکالا در همان سال 206 به پایان رسید. این حمام های باستانی که توریست ها و گردشگران تور ایتالیا به زبان ایتالیایی آن را ترمه دی کاراکالا میخوانند، تا قرن ششم مورد استفاده قرار میگرفته. باستان شناسان با حفاری های مدرنی که در حمام های کاراکالا انجام داده اند، موفق به کشف خیلی چیزها شده و همینطور در ادامه بهترین روش های مرمت آثار و بازسازی را برای آن ها استفاده کرده اند. دانشمندان معتقدند که این خرابه ها، بهترین آثار باقی مانده از حمام های باستانی می باشند که قسمت های حمامی به اندازه 230 در 115 متر داشته. 

درباره حمام های کاراکالا

نحوه کارکرد حمام های کاراکالا

برای آشنایی بیشتر با حمام های کاراکالا در رم شاید باید درباره نحوه عملکرد اصلی بیشتر بدانید. حمام های کاراکالا در دوران امپراتوری رم دو کاربرد بسیار داشتند. اولین کاربرد مهم آن ها برای زمانی بود که جمعیتی از مردم در مناطقی زندگی می کردند که به آب دسترسی نداشتند. به همین خاطر بسیاری از مردم برای مصرف های روزانه شان مثل حمام کردن به سمت این چشمه های آب گرم آمده و از آن استفاده می کردند. دومین کاربرد مهم این حمام ها به خاطر تجمع مردم از سراسر کشور محلی شده بود که میتوانستند باهم ارتباط برقرار کنند. 

نحوه کارکرد حمام های کاراکالا

سه حمام اصلی کاراکالا در رم

توریست ها و گردشگران تور لحظه  آخری اروپا در این مکان سه حمام اصلی را خواهند دید که به ترتیب استخر آب سرد، استخر آب نیمه گرم و استخر آب داغ می باشند. این سه حمام قادر بودند تا 1600 را به طور همزمان در خود جای دهند. حمام های کاراکالا در رم به گونه ای طراحی شده بود که در آن ها مردم میتوانستند راحت رفت و آمد کنند، صحبت کنند و یا با آشنایان و اقوام دور هم جمع شوند. همینطور امکانات تفریحی هم در آن وجود داشته که اثاری از آن ها باقی مانده است. 

سه حمام اصلی کاراکالا در رم

هزینه بلیت و دسترسی های نزدیک به حمام های کاراکالا در رم

هزینه بلیت ورودی به این حمام ها نباید چندان برای توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا گران قیمت باشد. حمام های کاراکالا در رم هر روز هفته، صبح و عصر باز بوده و روزهای دوشنبه نیز تنها عصرها باز می باشند. این حمام ها در قسمت جنوب مرکزی شهر رم قرار داشته و در مسیر رسیدن به ان شاهد بقایا و آثار باقی مانده از دوران امپراتوری رم خواهید بود. یکی از راحت ترین راه ها برای رسیدن به حمام های کاراکالا در رم برای توریست ها و گردشگران تور ارزان ایتالیا، استفاده از مترو است. ایستگاه متروی سیرکو ماسیمو فقط پنج دقیقه با این حمام ها فاصله داشته و ان ها در هرجای شهر که باشند میتوانند به راحتی به حمام ها برسند.