جنگل بارانی دبی : دبی را همه میشناسند! این شهر شگفتی ها و عجایب هر دفعه یک لقب دیگر را به خود اختصاص میدهد. دبی شهربازی ها، مکان های تفریحی، مراکز خرید و فرهنگی و ... بسیاری داشته که هرکدام در نوع بهترین هستند. اما یکی دیگر از این پروژه ها که توریست ها و گردشگران تور دبی را به سمت خود جذب میکند، جنگل بارانی، یکی از پروژه های جدید است که البته به نام دیگر سیاره سبز نیز آن را میشناسند. این جنگل بارانی، در دل کویر و شن های بیابان دبی مثل یک مهجزه است. این جنگل بارانی به مردم این شهر کمک میکند تا حس بودن در یک جنگل بارانی را تجربه کرده و برای چند ساعت از هوای مرطوب و بیابان های دبی رها شوند. این جنگل مجموعه ای از جنگل های امریکای جنوبی، جنوب و شرق آسیا است که چندین نمومه از آنها با هم در این جنگل هستند. این جنگل نیز لقب دیگری برای خود دست و پا کرده و باعث شده تا دبی دوباره بدرخشد. جنگل بارانی، بزرگ ترین جنگل ساخته شده است که مصنوعی بوده و بیشتر از سه هزار گیاه و جانور در آن زندگی میکنند. هدف از ساخت این جنگل، نشان دادن گیاهان مناطق گرمسیری حیابت وحش است، حیواناتی نظیر مارها، جوجه تیغی، تنبل ها، پستانداران، انواع پرندگان توکان، مارمولک ها، مورچه های کارگر، طوطی ها، قورباغه و ... .

جنگل بارانی دبی

ساختمان سیاره سبز جنگل بارانی دبی

دراین جنگل مصنوعی، ساختمان 72متری شیشه ای وجود داشته که به شکل اوریگامی طراحی شده و با شکل اکوسیستمی که دارد شبیه به جنگل های گرمسیری است. این ساختمان شرایط مناسبی برای گیاهان و جانوران خود ایجاد کرده و با هفتاد درصد رطوبت و 28 درجه حرارت، زیستگاهی مناسب برای موجودات زنده داخل خود فراهم کرده. یکی از جالب ترین و البته قسمت اصلی از این ساختمان، تنه درخت 25 متری است که بلندترین درخت در جهان نامیده میشود که البته مصنوعی است. با اینکه این درخت مصنوعی بوده اما پوشش گیاهی و شاخه های آن طبیعی هستند و این امکان را داشته تا پرندگان و جانوارن به راحتی بتوانند در آن زندگی کنند. ساخت این پوشش گیاهی و طراحی تنه درخت مصنوعی ده سال طول کشیده و دلیل این مدت زمان زیاد، در نظر گرفتن رفتار تمام جانوارن بوده است. این ساختمان علاوه بر قسمت تنه درخت، قسمت دیگری از خود را به آکواریوم سیاره سبز قسمت داده که تنها ماهی ها و موجودات آبزی کمیابی را در خود دارد که در منطق گرمسیری و اعماق آب زندگی میکنند. در این ساختمان کلاس های آموزشی نیز برای سنین شش تا سه سال، هفت تا یازد سال، دوزاده و چهارده سال برگزار شده تا کودکان و نوجوانان شما بتوانند با منطاق گرمسیری و جانوران آن آشنا شوند.

ساختمان سیاره سبز جنگل بارانی دبی

ساعات بازدید از جنگل بارانی دبی

توریست ها و گردشگران تور دبی میتوانند هر روز هفته از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ده تا شش بعد از ظهر و روز های پایانی هفته از ده صبح تا شاعت هشت از این جنگل دیدن کنند. همینطور هزینه ورودی برای کودکان سه تا دوازده سال هفتاد درهم و برای بزرگسالان 95 درهم میباشد.