جشنواره ها و فستیوال های مادرید : فستیوال ها و جشنواره های یک کشور از ریشه و فرهنگ جامعه آن شکل گرفته و بنابراین به زیبایی و باشکوهی برگزار خواهند شد! یکی از بهترین کشورهای بزرگ در زمینه جشنواره و فستیوال که امروز میخواهیم برای شما معرفی کنیم، کشور اسپانیاست. این کشور هر سال بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اروپا را به خاطر فستیوال ها و جشنواره هایی که برپا می کند، جذب خود کرده است. تا جایی که حتی اسپانیا را سرزمین جشنواره ها میدانند. باشکوه ترین و مجلل ترین فستیوال های دنیا را تنها در کشور اسپانیا میتوان دید. اگر برنامه تان برای تعطیلات سفر به پایتخت اسپانیا، شهر مادرید هست بهتر است قبل از سفر در مورد زمان برگزاری فستیوال ها و جشنواره ها بدانید تا برای سفر خود به این شهر بزرگ اسپانیا برنامه ریزی کرده باشید. اگر سفر خود را طوری برنامه ریزی کنید که به فستیوال ها و جشنواره هایی که در این شهر برگزار می شوند برسید، سفر بسیار لذتبخش و به یاد ماندنی را خواهید داشت! اما اگر از سر و صدا و هیاهو خوشتان نمی آید، بهتر است در هتل هایی که از مکان های برگزاری فستیوال ها دور هستند اقامت داشته باشید. ولی اگر اهل خوش گذرانی های شبانه بوده و پر انرژی هستید در ادامه با لست تورز همراه باشید تا بیشتر راجب فستیوال ها و جشنواره های باشکوه این شهر بدانید. 

فستیوال سمانا سانتا در مادرید

این فستیوال مادرید، ماه های مارس و آپریل برگزار شده و یک هفته مقدس بوده که نزدیک به عید پاک برگزار می شود. عیدهای پاک در مادرید، یک تعطیلات یک هفته ای است. فستیوال سمانا سانتا یک فستیوال کاملا مذهبی بوده و مراسم های مختلف و جداگانه ای دارد. این مراسمات از روز یکشنبه تا یکشنبه هفته بعد ادامه خواهد داشت. با شروع این فستیوال تمام مدارس و اداره های شهر مادرید تعطیل شده و همه شهر در حال و هوای جشن و شادی قرار میگرد. در این هفته جشنواره ای، از تمام پنجره ها و تراس خانه های مادرید پرچم اسپانیا آویزان خواهد شد. همینطور ناهارها نیز به صورت دسته جمعی و خانوادگی در رستوران ها و یا نقاط مختلف شهر سرو می شود. توریست های تور لحظه آخری اسپانیا نیز میتوانند در ناهارهای دسته جمعی این جشنواره شرکت کرده و لذت ببرند. 

فستیوال سمانا سانتا در مادرید

فستیوال دوس دو مایو در مادرید

فستیوال دوس دو مایو جشن ملی مادرید بوده و یادبود روزی است که سال 1808 مردم شهر مادرید که به دست ناپلئون رهبری می شدند بر علیه نیروهای فرانسوی که شهر مادرید را اشغال کرده بودند، شورش کردند. اکنون این روز را جشن ملی نامیده و یکی از جشنواره های شهر مادرید محسوب می کنند. البته بسیاری از توریست ها و گردشگران تور اسپانیا نام این جشنواره را در این شهر با عنوان روز مادرید خواهند شناخت. فستیوال دوس دو مایو در روز دوم ماه می و در میدان دوس دو مایو برگزار خواهد شد. در این روز از ماه می، میدان دوس دو مایو بسیار شلوغ می شود. در زمان برگزاری این جشن تمام منطقه و بارهایی که نزدیک به میدان قرار دارند، پر از خانواده و جوانانی خواهد شد که برای جشن گرفتن، شرکت در کنسرت و بازی های مختلف و تماشای رژه آمده اند. برای برگزاری این فستیوال تنها بارها، کافه ها و رستوران های شهر باز خواهد بود و تمام مردم بیرون می آیند و باهم ملاقات می کنند تا نشان دهند که به اصالت مادرید بودن خود افتخار می کنند. 

فستیوال دوس دو مایو در مادرید

فستیوال سن ایسیدرو در مادرید

این روز در شهر مادرید جشن یکی از قدیسان مادرید و همه کشاورزان شهر است. فستیوال سن ایسیدرو در پانزدهم ماه می در مادرید برگزار خواهد شد. این جشن از بزرگترین جشنواره های مادرید بوده و بسیاری از مردمان محلی در آن تاریخ فرهنگی خود را پوشیدن لباس های سنتی کشاورزان، آواز خواندن و رقصیدن جشن گرفته و به توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری اروپا نشان میدهند. بعد از ظهر این روز نیز در قسمت جنوب غربی مرکز شهر مادرید و سمت دیگر رودخانه لا پرادرا مردم در پارک بزرگی که آنجا قرار داشته جمع می شوند و مشغول لبه تفریحات مختلف و برپا کردن پیک نیک می شوند. این جشنواره تا قسمت های معروف و مهم دیگر شهر مثل معبد دیبود و میدان پلازا مایور نیز کشیده می شود. خلاصه فستیوال سن ایسیدور مادرید پوشیدن لباس های سنتی مردم، خوردن شیرینی های سنتی، تماشای مسابقه گاوبازی، شرکت در کنسرت های آخر شب و ... می باشد. 

فستیوال سن ایسیدرو در مادرید

فستیوال لا پالوما در مادرید

این فستیوال مادرید در ماه آگوست و پانزدهم این ماه برگزار می شود. این جشنواره لا پالوما نام داشته و یکی از شادترین و پر سر و صداترین فستیوال های مادرید است. بسیاری از توریست ها و گردشگران این فستیوال مادرید را بیشتر از دیگر فستیوال ها دوست دارند. فستیوال لا پالوما در کاله کالاتراوا، کاوا باجا، خیابان های فرعی و خیابان های اطراف میدان برگزار می شود. این جشنواره انقدر شلوغ بوده که به خاطر آن خیابان های شهر بسته شده و با تزئینات مختلف رنگارنگ خواهد شد به خصوص محله لا لاتینا! تمام رستوران ها و بارها در این روز از مردم با نوشیدنی ها و غذاهای مختلف تا شب پذیرایی خواهند کرد. اگر به لباس محلی مادریدی علاقه مند هستید، در این جشنواره به خواسته خود خواهید رسید و میتوانید لباس مادریدی به تن کنید. 

فستیوال لا پالوما در مادرید

فستیوال فییستا ناسیونال دو اسپانیا در مادرید

فسنیوال فییستا ناسیونال دو در اسپانیا یک جشن ملی بوده و روز قانون گذاری می باشد. در این روز که دوازدهم ماه اکتبر می باشد تمام شهر به خاطر برگزاری فستیوال فییستا ناسیونال دو اسپانیا تعطیل خواهد شد. در مادرید نیز مراسم بزرگی برگزار خواهد شد و در آن پادشاه پرچم کشور اسپانیا را بالا میبرد و بعد از آن رژه نظامی و نیروی هوایی یک نمایش برای مردم و توریست های تور ارزان اسپانیا برگزار می کنند. در این روز از سال بسیاری از مردم در خانه به همراه خانواده خود می گذرانند. بسیاری هم در رستوران ها و بارها مشغول به جشن گرفتن می شوند. 

فستیوال فییستا ناسیونال دو اسپانیا در مادرید

فستیوال روز تمامی قدیسان در مادرید

اولین روز از ماه نوامبر در این شهر روز تمام قدیسان نامیده شده و این روز را برای خوش گذرانی بیشتر مردم مادرید تعطیل اعلام کرده اند. بسیاری از مردم اسپانیا در این روز از سال به شهر زادگاه خود برگشته و یاد کسانی که از دست رفته را زنده می کنند. مردم شهر در این فستیوال از آرامگاه افراد خانواده و فامیل دیدن کرده و برای آرامگاه آن ها گل میبرند. برای تماشای این فستیوال و درک کردن بهتر آن به توریست ها و گردشگران تور ارزان اروپا سری به قبرستان ها و خیابان های اطراف آن بزنید. همینطور کلیساها نیز در تمام کشور مراسم های بزرگ و باشکوهی برگزار می کنند که ارزش تماشا را دارند. رسم این فستیوال به این صورت بوده که مردم برای عزیزان از دست رفته خود به عنوان ادای احترام خوراکی های مخصوصی مثل کیک، آجیل و شیرینی میبرند. این جشن بیشتر شبیه به جشن زندگی بوده تا جشن مرگ و برای فراموش نکردن افراد از دست رفته برگزار می شود. این جشنواره با جشن معروف هالووین در روز 21 اکتبر و جشن روز مردگان در روز دوم نوامبر ترکیب شده و تبدیل به یک جشن سه روزه می شود! در کشور مکزیک نیز جشنی به اسم روز مردگان برگزار شده و در آن روز آرامگاه ها رنگارنگ شده و مردم با میوه و گل های کاغذی به استقبال ارامگاه ها میروند. 

فستیوال روز تمامی قدیسان در مادرید