جای دنج اطراف تهران : اگر ساکن پایتخت بوده و نمیخواهید زیاد از تهران خارج شده و مسیر کوتاه تری داشته باشید، اطراف تهران جاهای دنج بسیاری دارد. این مکان ها بیشتر به درد افرادی میخورد که میخواهند سفری 1 روزه داشته باشند و تنها برای چند ساعتی از شلوغی و آلودگی تهران به دور باشند. جای دنج اطراف تهران تقریبا اوشان و فشم، کن سولقان، تنگه واشی و کردان و جاده چالوس و یا کمی دورتر میشود. در ادامه چند مورد جای دنج اطراف تهران را برای شما معرفی میکنیم تا سفری لذتبخش داشته باشید.

الموت، جای دنج اطراف تهران

یکی از مکان های جذاب و همینطور تاریخی در اتوبان تهران کرج به طرف قزوین، الموت یا قلعه الموت میباشد. این قلعه خاص به رنگ قرمز و خاکستری بوده که یکی از دیدنی ترین قلعه های ایران محسوب میشود. شما میتوانید از قسمت شمال شرقی وارد قلعه شوید. توجه داشته باشید که هر 4طرف قلعه پرتگاه بوده و خطرناک است. البته هنوز تمام نشده! به جز بازدید از قلعه الموت میتوانید از دریاچه اوان نیز دیدن کنید. بهترین زمان سفر برای این دریاچه فصل های بهار و تابستان بوده که دریاچه آبی بسیار زلال داشته و انواع تفریحات مثل ماهیگیری، قایق سواری و ماهیگیری را میتوان انجام داد.

الموت، جای دنج اطراف تهران

روستای افجه، جای دنج اطراف تهران

روستای دیدنی و سرسبز افجه به داشتن دشت هویج بسیار شناخته شده بوده اما اگر توجه کنید یبینید که هیچ هویجی در این روستا پیدا نمیکنید! قدم زدن در کنار مزرعه ها و باغ های این روستای خوش آب و هوا میتواند کاملا سرحالتان بیاورد. یکی از جذاب ترین مکان های روستای افجه، دره شمالی آن بوده. در نزدیکی به این روستا، نرسیده به دشت هویج، آبشار پسچویک قرار داشته که پانزده متری ارتفاع دارد. در کنار این آبشار شما شکوفه های گیلاس باغ ها را میبینید که مابین دشت هویج و آبشار قرار داشتند و منظره ای زیبا و بی نظیر را به شما نشان میدهند.

روستای افجه، جای دنج اطراف تهران

آبشار گزو، جای دنج اطراف تهران

علاقه مندان به شنا و طبیعت، میتوانند تنها با 2 ساعت در راه بودن، به منطقه ای بسیار بکر و سرسبز برسند. آبشار گزو در کنار جنگل سرسبز و زیبایی قرار داشته که تابستان های آن بسیار معروف است. شما میتوانید در فصل تابستان در آب های آبشار که داخل حوضچه ها میریزد آب تنی کرده و از طبیعت لذت ببرید. این آبشار 48 متری کنار امامزاده سه بزرگوار گزو قرار داشته، همینطور نزدیم به سد البرز میباشد. همانطور که گفته شد، این آبشار نزدیک به یک جنگل قرار داشته، این جنگل مکانی برای اسب سواری و احساس آرامش کامل است! جنگل لفور را بیشتر فصل ها مه گرفته.

آبشار گزو، جای دنج اطراف تهران

دشت لار، جای دنج اطراف تهران

دشت لار یکی از خوش آب و هواترین، همینطور زیباترین جای دنج اطراف تهران میباشد. از همان زمان قدیم هم پادشاهان و حکمرانان در فصل تابستان برای فرار کردن از گرمای طاقت فرسا، از این دشت سر در می آوردند. از این طبیعت بکر و زیبا همه میتوانند لذت ببرند. دشت لار پای کوه های دماوند و نزدیک به آمل میباشد. توریست ها و گردشگران تور تهران میتوانند تنها با پیمودن 75 کیلومتر به این دشت سرسبز و دلگشا برسند. پوشش گیاهی این دشت انواع گیاهان کاسنی، آویشن و شیرین بیان میباشد. اگر فصل بهار به این دشت سر بزنید، دشت را مملو از گل های شقایق . گل های زرد میبینید. هنوز جاذبه های این دشت تمام نشده، دشت لار زیستگاه بسیاری از حیوانات مثل پلنگ، گرگ، روباه، عقاب طلایی، افعی البرزی، بزمجه، مارمولک، خرس قهوه‌ای، گراز، کل و به زکوهی، قوچ و میش، آهو و ... میباشد. 

دشت لار، جای دنج اطراف تهران

تورهای داخلی و خارجی خود را تنها از لست تورز تهیه کنید :

 
تور استانبول (قطار) تور استانبول (زمینی)
تور استانبول تور آنتالیا
تور گرجستان  تور دبی
 تور ارمنستان تور ارمنستان زمینی
تور مشهد تور کیش
تور تایلند تور پوکت
تور پاتایا تور اروپا
تور مالزی تور کوالالامپور
تور بالی تور هند
تور چین تور گوانجو
تور مسکو تور سن پترزبورگ
تور باکو تور قونیه
تور آلمان تور فرانسه
تور گوا تور دهلی
تور لحظه آخری تور ارزان
توریاب توریاب جستجو تور هتل