جاهای دیدنی اطراف تبریز : استان زیبای آذربایجان شرقی، جایی که کوه های آن همیشه سفید از برف بوده و رودخانه های خروشان و طبیعتی بی اندازه سرسبز و دیدنی دارد. جنگل ها و طبیعت های تبریز به خاطر داشتن آبشارها و رودخانه های باصفا بسیار معروف و محبوب است. همینطور باغ های آن که در فصل بهار، پوشیده از شکوفه ها و انواع میوه های میشود. این استان آنقدر در جاذبه های گردشگری خود تنوع داشته که به یکی از استان های مهم ترین ایران تبدیل شده و سالانه توریست ها و گردشگران بسیاری را به خاطر همین جاذبه ها و جاهای دیدنی اطراف تبریز به سمت خود خود میکشد. به همین دلیل چند مورد از جاهای دیدنی اطراف تبریز دوست داشتنی را به شما معرفی میکنیم تا در سفر خود به این استان، چیزی را از دست ندهید

کندوان از جاهای دیدنی اطراف تبریز

مکانی باستانی در صخره ها که محل زندگی حدود دویست خانواده میباشد. این روستا از دهستان سهند بوده و در قسمت جنوب غربی و پنجاه کیلومتری تبریز قرار دارد. اما چرا به این روستا باستانی میگویند ؟ دلیل آن توده های کنده کاری شده با ابزار دستی بوده، همینطور به خاطر بودن در صخره ها، جزو 3 روستای صخره ای در دنیا میباشد که میتوان در آن زندگی کرد. روستای کندوان حتی مسجد ، حمام ، مدرسه و آسیاب نیز دارد.

کندوان از جاهای دیدنی اطراف تبریز

جنگل های ارسباران از جاهای دیدنی اطراف تبریز

در نزدیکی رود ارس، رودی که مرز بین ایران و بسیاری از کشورهای همسایه میباشد، جنگل های بکر ارسباران در شهرستان کلیبر قرار دارد. این منطقه حفاظت شده یکی از خاص ترین جنگ های دنیا محسوب شده و به خاطر داشتن توع خاصی از ژنتیک گیاهی و همینطور جانوری، در سازمان یونسکو جایگانی برای خودش به عنوان یک ذخیره زیست کره دست و پا کرده. این جنگل هفتاد هکتاری، از همه لحاظ میتواند جذاب و توریستی باشد چرا که میتوان گیاهان جانوران خاص و کمیاب را از نزدیک دید و مهم تر آنکه منظره و چشم اندازی زیبا و فوق العاده دارد. جنگل ارسباران سالیانی پیش یک منطقه ممنوعه به خاطر آسیب پذیری شدید خود داشت اما اکنون به پارک ملی ارسباران  تبدیل شده است. جنگل ارسباران محل زندگی حدود دویست نوع از پرندگان، چهل نوع خزنده، پنجاه پستاندار، بیست ماهی، بز ، گراز ، خرس قهوه ای ، گرگ ، سیاه گوش ، گربه وحشی و پلنگ میباشد. توریست ها و گردشگران تور تبریز اگر میخواهند نزدیک به این جنگل اقامت داشته باشند، قلعه درسی ، مکیدی درسی ، آینالو در کلیبر و چیچکلو در ورزقان بهترین مناطق برای استراحت و اقامت میباشند.

جنگل های ارسباران از جاهای دیدنی اطراف تبریز

اُشتبین از جاهای دیدنی اطراف تبریز

بازهم کنار رود زیبا و پر ابهت ارس، یکی دیگر از جاهای دیدنی تبریز قرار گرفته که به خاطر داشتن کتیبه ها، آثار تاریخی و گنبدهای مرمرینش، مربوط به زمان صفویه بسیار معروف میباشد. روستای اُشتبین در نود کیلومتری جلفا، یکی از قشنگ ترین و البته قدیمی ترین روستاهای این اطراف میباشد. این روستا تنها جاذبه های تاریخی نداشته و به خاطر داشتن جنگل های پرشکوفه و میوه بسیار محبوب میباشد آنقدر این مکان را بیشتر به اسم دهکده سلامت میشناسند.

اُشتبین از جاهای دیدنی اطراف تبریز

حمام کردشت از جاهای دیدنی اطراف تبریز

اگر علاقه مند به آثار تاریخی و باستانی دارید و از حمام کردشت دیدن نکرده باشید، خیلی چیزها را از دست داده اید! این مجموعه تاریخی از دوران صفویه و شاه عباس صفوی ساخته شده، سپس به دست قاجاریان بازسازی و ترمیم شد. از زمان بازسازی قاجاری ها تاکنون، حمام کردشت به همین شکل باقی مانده و اکنون یکی از جاهای دیدنی اطراف تبریز میباشد. این مجموعه تاریخی تفریحی هشت عمارت تاریخی، یعنی حمام بزرگ ، حمام کوچک ، عمارت شاهنشین، یخچال ، پادگان نظامی ، مسجد ، دیوانخانه وقلعه کردشت میباشد.

حمام کردشت از جاهای دیدنی اطراف تبریز

آبشار آسیاب خرابه از جاهای دیدنی اطراف تبریز

جاهای دیدنی اطراف تبریز انگار بیشتر تاریخی هستند، بله آبشار آسیاب خرابه یکی از آثار متعلق به زمان قاجار میباشد که سی متر ارتفاع دارد. در کنار این آبشار غارهای آهکی، طاقدیس ها و ناودیسهای دیدنی دارندکه باید حتما در بازدید از تبریز آن ها را ببینید چرا که آبشار آسیاب خرابه یکی از زیباترین آبشارهای ایران میباشد. آب این آبشار برگرفته از کوه های کیامکی میباشد.

آبشار آسیاب خرابه از جاهای دیدنی اطراف تبریز

مراغه از جاهای دیدنی اطراف تبریز

در زمان هلاکوخان که مراغه را به عنوان پایتخت خود انتخاب کرده، یکی از بزرگ ترین مراکز پژوهشی و نجومی و رصدخانه در دنیا بوده که متاسفانه ویران شد. رصدخانه مراغه روی تپه های قسمت شمالی شرقی این کشور تاسیس شده و اکنون از باقی مانده آن نمایشگاه آثار الات نجومی همان زمان استفاده میکنند. همین مراکز علمی و باعث محبوب شدن مراغه شده اند. به جز این مراکز علمی و تاریخی نیز ساختمان ها و مکان های تاریخی دیگری مثل گنبد کبود، گنبد سرخ ، گنبد غفاریه ، کلیسای هوانس و مسجد چوبی ملا رستم در مراغه هستند که جاذبه های گردشگری این شهر را خاص تر کرده اند.

مراغه از جاهای دیدنی اطراف تبریز

لست تورز، مرجع تورهای اسیایی و اروپایی :

 
تور استانبول (قطار) تور استانبول (زمینی)
تور استانبول تور آنتالیا
تور گرجستان  تور دبی
 تور ارمنستان تور ارمنستان زمینی
تور مشهد تور کیش
تور تایلند تور پوکت
تور پاتایا تور اروپا
تور مالزی تور کوالالامپور
تور بالی تور هند
تور چین تور گوانجو
تور مسکو تور سن پترزبورگ
تور باکو تور قونیه
تور آلمان تور فرانسه
تور گوا تور دهلی
تور لحظه آخری تور ارزان
توریاب توریاب جستجو تور هتل