جاذبه هایی در راس الخیمه امارات که نباید آنها را از دست داد : در امارات متحده عربی، راس الخیمه یکی از زیباترین منطقه ها بین کوه هاجر و خلیج فارس بوده که بیشتر متعلق به امیرنشین های امارات است. حس و حال آرام راس الخیمه و میراث تاریخی که دارد، آن را به مقصدی محبوب برای توریست ها و گردشگران امارات تبدیل کرده است. امیرنشینان این منطقه دارای کوه ها زیبا، بیابان های ماسه ای و باصفا و گیاهان سبز و زیبا هستند. همینطور نهرها و تالاب های بسیار دور تا دور این منطقه را فراگرفته اند. با وجود این میراث فرهنگی، آب هوای خوب، مناظر زیبا و دیدنی، راس الخیمه به مقصد جدید تفریحی و همینطور تجاری برای توریست ها و گردشگران امارات تبدیل خواهد شد. امیرنشینان راس الخیمه، علاوه بر جاذبه های تاریخی، فعالیت های بسیار خوبی در محیط سرباز از جمله قایق سواری و ماهیگیری، دوچرخه سواری، کوهنوردی و گلف را فراهم کرده اند تا این شهر هم به خوبی شهر دبی شود. شاید تاکنون این شهر برای شما ناشناخته باشد، به همین خاطر چند تا بهترین کارهایی که میتوان در آن انجام داد را برای شما معرفی می کنیم تا در این شهر امارات نیز تعطیلات خوبی را بگذرانید و سفر به یاد ماندنی داشته باشید. 

 ‏قلعه ضایه

قدمت ساخت این قلعه به قرن شانزدهم میلادی برمیگردد. قلعه ضایه از محبوب ترین و پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری شهر راس الخیمه بوده و روی تپه های امارات قرار دارد. این قلعه از آجرهای گلی ساخته شده و امروزه یکی از نمونه های بارز تاریخی کشور امارات به حساب می آید. متاسفانه قسمت های بسیاری از این قلعه به خصوص برج آن به خاطر جنگی که بین مردم محلی و انگلیسی ها در گرفته بود، سال 1819 از بین رفته و ویران شدند. چندی بعد این قلعه محل زندگی خانواده حاکم شد و سپس به زندان تغییر یافت. از روی این قلعه میتوان تمام جاذبه های زیبا و کوه های هاجر و خلیج فارس را دید. 

 ‏قلعه ضایه

‏کوه های هاجر 

از تفریحات خوب و عالی این منطقه میتوان به تور سافاری کوهستان در کوه های هاجر اشاره کرد. از روی این کوه میتوان چشم انداز بی نظیری به سمت دامنه کوه و مناظر زیبای اطراف آن داشت. توریست ها و گردشگرانی که علاقه مند به تفریح و گشت و گذار در فضای باز هستند، حتما از بازدید از کوه های هاجر و تفریحات آن مثل کوه نوردی، صخره نوردی، تپه نوردی و فرود با طناب لذت خواهند برد.  

‏کوه های هاجر

پارک آبی ایسلند

تابحال در بیابانی گرم و سوزان، در حال شنا در پارک آبی بوده اید ؟ پارک آبی ایسلند یکی از بهترین پارک های آبی امارات بوده و متناسب برای تمام سنین می باشد. از هیجان انگیزترین ماجراجویی های این پارک آبی میتوان به مونت سایکلون، پنگوئن فال، مونت اتک و استخر پانگو و جزیره مرجانی اشاره کرد. همینطور این پارک برای استفاده کودکان نیز مناسب بوده و خانواده ها میتوانند اوقات خوشی را در این پارک آبی بگذرانند. 

پارک آبی ایسلند

‏پارک صقر راس الخیمه

پارک صفر نخستین شهربازی در این شهر بوده که افتتاح شده و محبوب ترین پاتوق آخر هفته ای توریست ها و گردشگران است. اگر محیط سرسبز پارک را در نظر نگیریم، این پارک برای انجام فعالیت های مهیج و خوب برای کودکانتان برای بیرون از خانه بسیار عالی است. انواع ماشین های الکترونیکی، زمین تنیس سرپوشیده، سرسره های بزرگ، رولر کاستر و ... در این پارک فعالیت می کنند.  

‏پارک صقر راس الخیمه

سافاری بیابان در روستای کویری باساتا

سافاری بیابان یکی از تفریحات محبوب بین توریست ها و گردشگران امارات است. این روستا، کویر زیبایی به اسم باساتا در الوادی داشته و زندگی سنتی و قدیمی مردمان صحرای عرب را به شما نشان میدهد. اگر به دنبال بیابان گردی، اسکی ماسه ای، شتر سواری و فعالیت های سنتی تر مثل طراحی حنا، شام باربیکیو و رقص سنتی هستید، سری به این روستای کویری بزنید. 

سافاری بیابان در روستای کویری باساتا

چشمه های آبگرم خط

هنگامی که در امتداد کوه های هاجر حرکت کنید، میتوانید واحه ای واقعی که میان بیابان بی ثمر و خلیج نیلگون قرار دارد را ببینید. این چشمه های آبگرم خط، برای استراحت، آب درمانی و ... بسیار مناسب هستند. از امکانات این چشمه های آبگرم میتوان به ماساژ سنگ داغ، درمان های آبگرم آیورودا و استخرهای آبگرم خصوصی اشاره کرد. 

چشمه های آبگرم خط

‏نمایش شاهین در بنیان تری الوادی

در این تفریح، شکار با شاهین را یاد بگیرید! یکی از معروف ترین سنت های این کشور، پرورش شاهین است. نمایش شاهین نیز مشمول نشان دادن انواع گونه های مختلف شاهین، عقاب، جغد و گونه دیگری به اسم کسترل می باشد. همینطور بنیان تری الوادی، اولین تفرجگاه بیابانی و اسپای خاورمیانه است. این تفرجگاه به توریست ها و گردشگران این امکان را میدهد که در این سنت دو هزار ساله سهیم باشند.

‏نمایش شاهین در بنیان تری الوادی

توریست ها و گردشگران تور دبی میتوانند در کنار سفر خود به این شهر، سری به هم به شهر راس الخیمه بزنند.