جاذبه های گردشگری کرمانشاه : استان کرمانشاه که در زمان قدیم اسم های بسیاری داشته مثل الیپی، کانبادین و قرمسین از قدیمی ترین شهرهای غربی کشورمان است. کرمانشاه جاذبه های گردشگری بسیاری جذاب و دیدنی دارد. همسایگان این استان شهرهای کردستان، استان ایلام و لرستان از سمت جنوب، با همدان از قسمت شرق و با کشور عراق از سمت غرب میباشند. همینطور سیصد کیلومتر با این کشور مرز مشترک دارد. مردم کرمانشاه بیشتر به صورت ایل های بزرگ هستند. بزرگ ترین و مهم ترین ایل های این استان زنگنه، و گوران، سنجابی و قلخانی میباشد. هرکدام از این ایل های و قوم ها، رسم و رسومات و آیین خاص خود را داشته که توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور کرمانشاه را به سمت خود جذب میکنند. کرمانشاه 17امین استان بزرگ ایران بوده به همین دلیل جاذبه های گردشگری بسیاری دارد. پنج مورد از جاذبه های گردشگری کرماشاه را برای شما معرفی میکنیم

معبد آناهیتا کرمانشاه

بیشترین آثار ملی به ثبت رسیده در فهرست میراث فرهنگی برای کشورمان برای کرمانشاه بوده. این استان بیش از چهار هزار آثار تاریخی داشته که بیشتر از هفتصد تا از آنها ثبت شده اند یکی از آنها بیستون بوده که به صورت جهانی ثبت شده. برای رسیدن به کرمانشاه شما میتوانید از سمت جاده همدان وارد کرمانشاه شوید، این مسیر را بیشتر گردشگران انتخاب میکنند. در حین گذر از این مسیر اگر برای مدتی در شهر کنگاور توقف کنید میتوایند معبد شگفت انگیز و عجیب آناهیتا را ببینید. بیشتر مردم بومی این منطقه این معبد که آن را به مهبد ایزد بانوی آب و یا آناهیتا الهه میشناسند، قدمت آن را به کاخ یا بنایی از زمان ساسانی تخمین زده اند.

معبد آناهیتا کرمانشاه

شهر موسیقی عرفانی، صحنه کرمانشاه

این شهر بسیار زیبا که نزدیک به بیستون میباشد، معروف به داشتن درخت های چنار بسیار زیاد در خیابان هایش است. شهر صحنه از دیگر جاذبه های گردشگری کرمانشاه مهد بسیاری از تنبورنوازان معروف و حرفه ای ایران بوده. این شهر موسیقیایی، مردمی اهل شعر و موسیقی داشته به همین دلیل به پایتخت موسیقی عرفانی معروف است. از دیگر ویژگی های جذاب این شهر کباب های لذیذ و خوشمزه اش است! حتما امتحان کنید.

شهر موسیقی عرفانی، صحنه کرمانشاه

بیستون کرمانشاه

بیستون همانطور که در ابتدا گفته شد، اولین آثار تاریخی کشورمان است که به ثبت جهانی رسیده. این آثار باستانی در زمان های بسیار قدیم با نام هایی مثل بغستان، بهستان و بهستون شناخته میشد. یکی از جذابیت های این مجموعه وجود کتیبه دایوش است. این کتیبه که برای زمان هخامنشی میباشد، سنگ نوشنه بوده و اولین آثار تاریخی ادبی میباشد.

بیستون کرمانشاه

مجسمه هرکول کرمانشاه

آثار تاریخی کرمانشاه تمامی ندارد! از دیگر جاذبه های گردشگری کرمانشاه میتوان به مجسمه هرکول اشاره کرد. این مجسمه که سال 1337 ساخته شده مربوز به زمان اشکانیان است. شکل این مجسمه مردی است که با آرنج چپ خود تکیه داده و یک پیاله بر دست دارد. مجسمه هرکول در جاده همدان کرمانشاه واقع میباشد. با تحقیقات و بررسی های انجام شده روی این مجسمه، سنگ نگاره هایی هست که آن را کامل میکند.

مجسمه هرکول کرمانشاه

طاق بستان کرمانشاه

در امتداد دامنه کوه بستان، آثاری باستانی را مشاهده خواهید کرد که مروبوط به زمان ساسانیان است. علاوه طاق بستان بسیاری از سنگ نگاره های اردشیر ساسانی و همینطور 2 ایوان سنگی از زمان قاجار در این کوه باقی مانده.  مردمی که پای این کوه زندگی میکنند، آن را طاق وسان یا طاق بسان میشناسند که به معنی سنگ و صاقی که سنگ کنده شده باشد است.

طاق بستان کرمانشاه