جاذبه های گردشگری رامسر : سالانه تورهای زیادی برای رامسر مازندران که یکی از شهرهای توریستی مازندران در قسمت شمالی کشورمان میباشد گذاشته میشود. رامسر که در قسمت غربی استان مازندران واقع شده آب و هوایی بسیار عالی دارد. تابستان های آن گرم و مرطوب و زمستان های آن نیز سرد و برفی! همینطور به دلیل نزدیک بودن به دریای خزر و بسیاری از جنگل ها یکی از پر طرفدارترین شهرهای مازندران است به همین دلیل هتل ها و مراکز تفریحی، تجاری بسیار خوبی در این منطقه واقع شده این شهر را به عروس شهرهای ایران تبدیل کرده. در ادامه با ما همراه باشید تا با جاذبه های گردشگری رامسر، مراکز تفریحی و تجاری آن آشنا شوید.  

جواهرده از جاذبه های گردشگری رامسر

جواهرده رامسر از محبوب ترین مناطق رامسر بوده که در گذشته به آن جورده میگفتند به معنی ده بالا. این جواهرده علاوه بر توریستی بودن و داشتن نقاط سرسبز یکی از مناطق تاریخی میباشد. این ده هر قصل یک رنگ میشود!  فصل زمستان پوشیده از برف، تابستان های گرم و آفتابی، پاییزهای زرد و دلنشین و بهارهای رنگی همراه با شکوفه های رنگارنگ که روح هر انسانی را نوازش میدهد. جواهرده یکی از جاذبه های گردشگری رامسر سرسبزترین و رمانتیک ترین منطقه در شمال کشور میباشد.

جواهرده از جاذبه های گردشگری رامسر

قله مارکوه از جاذبه های گردشگری رامسر

این قلعه ششصد هزار مترمربعی از قلعه کوه های البرز در قسمت شرقی رامسر میباشد که مملو از درختچه های زیبا و سبز، درخت های انجیل، درخت های بلوط و شمشاد و همینطور ازگیل بوده که منظره زیبایی را به شما نشان میشود. قلعه مارکوه که به زمان های پس از اسلام برمیگردد سال 79 به عنوان آثار ملی کشورمان ثبت شده است.  فاصله این قلعه تا سطح دریا پانصد متر میباشد. علاوه طبیعت زیبایی که دارد، شهر کتالم را در کنار خود داشته و میتوان گفت بهترین منظره به سمت دریا ازآن این شهر است. در سفر به قلعه مارکو از جاذبه های گردشگری رامسر مزرعه های زیادی از برج و باغ های بسیاری از چای ها و مرکبات میبینید. 

قله مارکوه از جاذبه های گردشگری رامسر

پارک جنگلی صفارود از جاذبه های گردشگری رامسر

این پارک جنگلی یکی از خوش مسیرترین و زیباترین جاده های منطقه را دارد برای رسیدن به این پارک جنگلی از کنار رودخانه پر آب صفاروز خواهید گذشت. پارک جنگلی صفارود ‏رامسر آب و هوایی کاملا خوب و رودخانه های خروشانی داشته و به خاطر قرار داشتن در دره پله هایی برای رسیدن به پارک سرسبز جنگلی صفارود ساخته شده.

پارک جنگلی صفارود از جاذبه های گردشگری رامسر

آب گرم های معدنی از جاذبه های گردشگری رامسر

یکی از جاذبه های گردشگری رامسر که همیشه مورد توجه توریست ها و گردشگران تور رامسر قرار گرفته، آب گرم های معدنی ‏میباشد. این آب گرم ها که میتواند بسیاری از دردهای شما را آرام کند معدنی بوده و تقریبا همه جای رامسر پیدا میشود. بیشتر این آب گرم های معدنی ‏راسر، در شهر کتام و محله سادان و همینطور تعداد کمی در منطقه وان قرار دارد. گفته شده که آب گرم های معدنی ‏از جاذبه های گردشگری رامسر خاصیت درمانی برای دردهای عضلانی، بیماری های پوستی، رماتیسم و دردهای عضلانی داشته و کاملا موثر است. بیشتر چشمه های آب گرم معروف در رامسر، در محله سادات قرار دارد.

آب گرم های معدنی از جاذبه های گردشگری رامسر

تله کابین از جاذبه های گردشگری رامسر

تله کابین رامسر به عنوان بزرگترین تله کابین کشور از کنار ساحل خزر تا ارتفاعات جنگلی با 40 کابین به طول 2 کیلومتر امتداد دارد و توسط بخش خصوصی ایجاد شده است. این چهل تله کابین رامسر میتواند پانصد نفر ظرفیت داشته باشد. خوشبختانه در منطقه این تله کابین انواع مراکز تفریحی و تجاری و همینطور رستوران ها ایجاد شده تا در طول گشت و گذار با تله کابین مشکلی نداشته باشید. تله کابین رامسر اولین تله کابینی در آسیا میباشد که مسیر آن از ساحل دریا تا جنگل بوده و در قسمت غربی رامسر، شهر چابکسر واقع میباشد. 

تله کابین از جاذبه های گردشگری رامسر