جاذبه های فوق العاده گرجستان در پاییز : با شروع فصل پاییز و کمتر شدن سفرها، توریست ها و گردشگران مجرد سفرهای خود را شروع می کنند. فصل پاییز با شروع مدارس همراه بوده، بنابراین بسیاری از توریست ها و گردشگران به خاطر شروع مدارس و دانشگاه ها، مسافرت را کنار گذاشته و در کشور میمانند. پاییز فصل بسیار زیبایی بوده که اغلب مورد علاقه بسیاری از مردم است. اما بسیاری از جاهای دنیا هست که در فصل پاییز شباهت بسیاری به بهشت خواهند داشت. یکی از این مقصدها، کشور گرجستان است. گرجستان در فصل پاییز به خاطر داشتن طبیعت های بسیار زیبا، چشم انداز فوق العاده ای خواهند داشت. علاوه بر این آب و هوای آن نیز معتدل و بسیار مناسب بوده و تنها ممکن است شب ها کمی احساس سرما کنید، اما احتیاجی به لباس های گرم نیست. این کشور مکان های دنجی برای بازدید در فصل پاییز برای توریست ها داشته که در این مقاله برای مسافران تور گرجستان معرفی خواهیم کرد.

شهر قوارلی گرجستان

شهری بسیار زیبا همراه با آقار تاریخی و فرهنگی بسیار که در ایالت کاختی گرجستان می باشد. این شهر بزرگ ترین تولیدکننده نوشیدنی بوده و چندین دریاچه زیبا و آرامش بخش دارد. قوارلی طبیعت و فرهنگ جذابی داشته و بازدید از آن در فصل پاییز بسیار پیشنهاد می شود. اگر به دنبال سکوت و آرامش هستید، شهر قوارلی بسیار مناسب است.

شهر قوارلی گرجستان

شهر سیغناغی در گرجستان

پاییزی رمانتیک را در شهر سیغناغی گرجستان تجربه کنید. این شهر بسیاری از شاعران و هنرمندان را در فصل پاییز به افسون فصلی دچار کرده بود. سیغناغی نیز طبیعت بسیار زیبایی دارد. از بهترین کارهایی که در این شهر میتوان کرد، تماشای نقاشی ها در موزه پیروسمانی ، تماشای شهر از روی دره آلازانی، دیواره های بلند و شهرستان های قدیمی است.

شهر سیغناغی در گرجستان

شهر برجومی گرجستان

برجومی بعد از باتومی و تفلیس یکی از شهرهای برجسته گرجستان بوده که به داشتن چشمه های آب معدنی طبیعی معروف است. این شهر توریست ها و گردشگران بسیاری از تور ارزان گرجستان را تنها به خاطر آب های معدنی، به خود دیده است. فصل پاییز برجومی، بهترین زمان برای استفاده از استخرهای آب گوگرد در فضای باز، قدم زدن در پارم ملی برجومی-خاراگولی و همینطور پارک مرکزی می باشد.

شهر برجومی گرجستان

شهر آخالتسیخه گرجستان

در کنار برجومی، شهر آخالتسیخه قرار دارد. در این شهر بیشترین چیزی که پیدا می کنید، قلع های قدیمی است. این قلعه ها بازسازی شده اند، از محبوب ترین آن ها میتوان به راباتی اشاره کرد. این قلعه پیچیده امروزه دارای یک موزه، مسجد، کنیسه، کلیسا، چند هتل، دفتر ثبت و چندین کافه می باشد. بیشتر زوج هایی که برای عروسی خود عکس های سلطتنی می خواهند، از این قلعه استفاده می کنند. پس اگر به عکاسی علاقه مند هستید، این قلعه بهترین گزینه است. در این قلعه اثری بسیار مهم از چهرهای سلطتنی گرجستان، از جمله ملکه تامار در شهر غار واردزیا قرار دارد که در این قلعه همراه با ده هزار نفر نفر زندگی می کرده.

شهر آخالتسیخه گرجستان

کوه کازبگی در گرجستان

کوه کازبگی، طرفداران بسیاری دارد. متاسفانه به خاطر وجود ابرهای پراکنده، نمیتوان به طور واضح از زیبایی های آن لذت برد. اما اگر میخواهید از این کوه محبوب دیدن کنید، بهترین زمان آن فصل پاییز است. در این فصل علاوه بر روشن و شفاف شدن کوه، آب و هوای نیز بهشتی می شود. همینطور روستایی به اسم استپانتسمیندا در پای کوه قرار داشته که از نزدیک ترین مکان ها به کوه می باشد. کلیسای گرگتیز نیز روی تپه ای بالای ابرهای قرار دارد، اگر به دنبال زیباترین چشم انداز گرجستان هستید، بر فراز کوه کازبگی بنشینید.

کوه کازبگی در گرجستان

جشنواره های گرجستان در فصل پاییز

جشنواره برداشت انگور

در گرجستان ماه سپتامبر، ماه چهارم فصل تابستان محسوب می شود.  در این فصل یکی از مهم ترین جشنواره های گرجستان، جشنواره برداشت انگور شروع می شود. تنها کشاورزان نیستند که در این جشنواره شرکت می کنند، تمام مردم در این جشنواره که سنتی قدیمی بوده و به آرتولی معروف است شراکت می کنند. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری گرجستان نیز به اینکار علاقه بسیار نشان داده اند. برداشت انگور در این ماه، یک سنت هشت هزار ساله بوده و اهمیت بسیاری برای مردم گرجستان دارد.

جشنواره های گرجستان در فصل پاییز

نمایشگاه های مد و تئاتر

شهر باتومی در ماه سپتامبر تئاتر بین المللی را به صورت سنتی برگزار کرده و در عوض پایتخت گرجستان، تفلیس نیز در ماه اکتبر نمایشگاه های مد و طراحی های مدرن لباس را برگزار می کند. اگر به مد روز و لباس علاقه مند هستید این نمایشگاه ها را از دست ندهید.

نمایشگاه های مد و تئاتر

جشنواره های هنری و عکس گرجستان

پاییز بهترین زمان برای عکاسی و برگزاری نمایشگاه های عکس است. پیشنهاد می کنیم این نمایشگاه ها را از دست ندهید، تمام عکس های آن از فصل پاییز بوده و بسیار زیبا هستند. بهترین قسمت نمایشگاه ها شب عکاسی است. جالب اینجاست که بدانید این نمایشگاه در تفلیس، در خیابان ها برگزار می شوند نه در گالری ها. سفر به گرجستان در پاییز میتواند بسیار رویایی باشد، بنابراین تا هنوز فرصت باقیست، همراه با لست تورز برای پاییز خود در گرجستان برنامه ریزی کنید.

جشنواره های هنری و عکس گرجستان