جاذبه های طبیعی مازندران : مازندران، یکی از استان های شمال کشورمان مملو از جاذبه های طبیعی بی نظیر بوده که شاید باور نکنید این محل ها و جاذبه های در ایران خودمان است. یکی از این جاذبه های طبیعی مازندران روستای فیل بند بوده که در شهر بابل استان مازندران قرار دارد. بهترین راه رسیدن به روستا از جاده های هراز و سنگچال میباشد اما به خاطر داشتن پیچ ها و خم و شیب های زیاد بهتر از با ماشین های آفرود باشید. به این روستا بام شرقی مازندران نیز میگویند چرا که این روستای ییلاقی ارتفاع زیادی نسبت به دیگر روستا ها و شهرها داشته و منظره ای زیبا و آرامش بخش از اقیانوس به شما میدهد که قطعا بعد از دیدن این منظره راضی به ترک این روستا نخواهید شد. شرایط آب و هوایی روستای فیل بند اصلا قابل پیش بینی نبوده، ممکن است یک روز برف ببینید روز بعد آفتاب ! همین شرایط آب و هوایی نیز این روستا را خاص تر کرده.

جاذبه های طبیعی مازندران

دریاچه میانشه مازندران

این دریاچه که به خواهد خوانده دریای خزر معروف میباشد، واقع در روستای سرسبز چورت در ساری میباشد. به خاطر همین نزدیک بودن به روستای چورت به آن دریاچه چورت نیز میگویند. نحوه بوجود آمدن این دریاچه جالب است! دریاچه میانشه به دلیل زمین لرز ها، رانش زمین و تغییر مسیر آب و چشمه کنار در سال 1318 خورشیدی بوجود آمده ! اگر از این دریاچه بازدید کردید شاید تعجب کنید که ماهی های داخل آن چگونه به به آب های دریاچه راه یافتند. این ماهی های بیشتر بوسیله بومی ها به داخل آب دریاچه میانشه ریخته شده  بعضی از آن ها را نیز به خاطر جا به جا کردن تخح ماهی ها بوسیله پرنده ها اضافه شده و اکنون تعداد زیادی ماهی در این دریاچه زندگی میکنند.

دریاچه میانشه مازندران

آبشار پلنگ دره مازندران

از دیگر جاذبه های طبیعی مازندران آبشار پلنگ دره بوده که مکان مورد علاقه بسیاری از توریست ها و گردشگران تور مازندران میباشد. این آبشار در شهر شیرگاه مازندران قرار داشته و شما میتوانید با خودروی شخصی تنها 1ساعت در راه باشید.  در مسیر جنگل های بسیار زیبایی دیده میشود این آبشار هشت متری بعد از این جنگل های نمایان است. این آبشار روی یک حوضچه سنگی ریخته میشود. علاوه بر این آبشار زیبا چشمه ها و رودخانه ها خروشان بسیار تمیزی هستند که عمق کمی داشته و به راحتی میتوان در آن شنا کرد. حیوانات درنده ای در این جنگل زندگی میکنند اما نیاز نیست نگران باشید این حیوانات آسیبی به شما نمیزنند. و در آخر پیشنهاد ما به شما این است که مسیر تا آبشار و جنگل را با دوچرخه باشید تا کمی از هوای تازه تنفس کرده و مطمئن باشید حس خوبی به شما دست میدهد.

آبشار پلنگ دره مازندران

آبشارهای جواهرده مازندران

آبشار جواهرده در شهر دیدنی رامسر مازندران قرار دارد. در مسیر رسیدن به این آبشار همراه با رودخانه صفارود هستید. پوشش گیاهی این جنگل در رفته رفته تا آبشار بسیار کم شده و درختان کمتری را میبینید. بعد از گذشتن از این رودخانه به روستای جواهرده که آبشار نیز داخل آن قرار دارد میرسید. این روستا به خاطر جذابیتی که دارد مورد توجه بسیاری از توریست ها و گردشگران قرار گرفته و سالانه افراد بسیاری این روستا را مکانی برای تفریح و سرگرمی خود قرار میدهند. تخته های سنگی و بزرگی در این روستا دیده میشود. سعی کنید کنار آبشار کمی ریلکس کرده و بیشتر هوای تازه از کوهستان را تنفس کنید تا  ترافیک و آلودگی های تهران را فراموش کنید.

آبشارهای جواهرده مازندران