جاذبه های طبیعی تهران : پایتخت نشینان اگر حوصله سفر  راه طولانی را ندارید، همین تهران خودمان هم جاذبه های طبیعی بسیار داشته که و شما میتوانید آخر هفته خوبی را با بازدید از آنها داشته باشید. جاذبه های طبیعی تهران بیشتر آبشارها و دره های خوش منظره و سرسبز هستند که شاید خیلی از شماها حتی از وجود آنها اطلاع نداشته باشید. آب و هوای تهران نیز به خاطر وجود کوهستان ها در قسمت شمالی و دشت در قسمت جنوبی تا حدودی معتدل و کمی مرطوب است. مناطق دیگر تهران اما گرم و خشک بوده و زمستان های آن کمی سرد است. جاذبه های طبیعی تهران نیز تحت تاثیر این آب و هوا بوده و باید در زمان های مناسبی از آنها بازدید کرد. چند جاذبه طبیعی تهران را به شما معرفی میکنیم

آبشار ده تنگه از جاذبه های طبیعی تهران

این آبشار که در دوراهی لواسان و فشم قرار داشته چهل پله نام دارد. آبشار چهل پله داخل روستای آهار قرار داشته و از یک جایی به بعد باید تا این آبشار را پیاده روی کنید. روستای آهار نیز در قسمت البرز مرکزی بوده و فاصله بسیار کمی تا توچال دارد. روستای آهار تنها آبشار چهل پله را نداشته بلکه بسیاری از جاذبه های طبیعی تهران را در خود دارد از جمله آبشار دیگری به نام شکراب، امامزاده شکراب، قلعه دختر، سی چال، توچال، و قزقونچال. بهترین زمان سفر به این آبشار از اول اردیبهشت ماه تا وسط این ماه بوده که در طول این مدت روستای آهار پر از گل های رنگارنگ بوده و آب و هوایی بهاری دارد. درخت های این روستا در اردیبهشت بیشترین میوه های را داشته. اگر در اردیبهشت به این روستا سفر کردید حتما سری به قلعه دختر بزنید تمام راه گل ها و پوشش گیاهی سبز را خواهید دید که زیبایی آن را دوچندان کرده است.

آبشار ده تنگه از جاذبه های طبیعی تهران

آبشار کفتر لو از جاذبه های طبیعی تهران

اگر تیرماه را برای دیدن و گشت و گذار در این منطقه انتخاب کردید، شاهد باغ های پردرخت و البته میوه های خوش آب و رنگ گیلاس و آلبالو خواهید بود که اطراف این آبشار را زیبا و زیباتر کرده اند. آبشار کفترلو نیز در روستای کندعلیا، یکی از روستاهای توابع شمیرانات قرار دارد که بیشتر مردم آن آبشار را کبوتر خان با کفتر خوان مینامند. این آبشار نیز در قسمت شمالی کندعلیا بوده و از روی صخره مرتفعی به داخل دره میریزد. سالانه افراد زیادی از این آبشار دیدن کرده و این آبشار را برای گذراندن وقت و گشت و گذار انتخاب میکنند. هم به خاطر آبشار و باغ های پر میوه اش و هم به خاطر مسیر زیبایی که دارد با منظره درختان گیلاس و آلبالو.

آبشار کفتر لو از جاذبه های طبیعی تهران

رودخانه کن از جاذبه های طبیعی تهران

کن که خودش به تنهایی جاذبه ای بزرگ برای تهران میباشد، رودخانه ای بزرگ داشته که از کوه های توچال گرفته و شده و تا قسمت جنوبی تهران کشیده میشود. این رودخانه سی کیلومتری یکی از پرآب ترین رودخانه های تهران بوده که از تهران عبور میکند. 5میلیون متری مکعب آب همین دریاچه چیتگر از رودخانه فصلی کن گرفته شده. کن به معنی گودال و چاله بوده که علت نام گذاری این رود به این اسم به خاطر رودهایی بوده که قرن ها پیش به همراه رود کن یک دره را تشکیل دادند و همین باعث ایجاد یک فرورفتگی شد که و مردم این منطقه نام آن را کن گذاشتند. اکنون کن هم به خاطر رود و هم به خاطر رستوران ها و سفره خانه های سنتی یکی از جاذبه های گردشگری تهران میباشد.

رودخانه کن از جاذبه های طبیعی تهران

دشت کویر از جاذبه های طبیعی تهران

یکی از بزرگ ترین دشت های ایران، که البته جزو زیباترین جاذبه های طبیعی تهران نیز محسوب میشود، دشت کویر بوده که از قسمت جنوبی کوه های البرز تا کرمان، مشهد، سمنان و یزد کشیده شده. این دشت حدود هشتصد کیومتر طول و هفتاد هزار کیلومتر مربع مساحت دارد و درواقع یکی از عوامل حرارتی زمین میباشد. پیشنهاد میشود توریست ها و گردشگرن تور تهران فصل تابستان را برای سفر به این دشت انتخاب نکنند چرا که در این فصل دمای هوا در روز به پنجاه درجه و شب های آن به هفتاد درجه خواهد رسید. این جاذبه خود دارای جاذبه های طبیعی دیگری از جمله دریاچه نمک، گنبد های نمک و تپه های شنی میباشد که بیشتر آن باتلاقها هستند. پوشش گیاهی این دشت کویر از گیاهان شورپسند هستند.

دشت کویر از جاذبه های طبیعی تهران

دره دارآباد از جاذبه های طبیعی تهران

اگر به دنبال مکانی دنج و آرام میگردید، دره دارآباد در شمیران را به شما پیشنهاد میکنیم این دره بسیار زیبا بوده و مناسب برای پیک نیک های خانوادگی و گشت و گذارهای این چنینی میباشد. همینطور دسترسی به این دره نیز از طرف میدان تجرش و قدس نزدیک بوده و یکی از مکان های مورد علاقه کوهنوردان واقع شده است. دره دارآباد برای پیاده روی و کوهنوردی بسیار مناسب بوده و به مکانی پرطرفدار توریستی تبدیل شده است. همینطور دارآباد پارکینگ نیز داشته تا با خیال راحت از این دره دیدن کنید. 

دره دارآباد از جاذبه های طبیعی تهران