جاذبه های طبیعی استان كردستان  : کردستان زیباترین جادبه های طبیعی در کشورمان را داشته که بیشتر آنها در شهرهای مریوان و بانه میباشد و به خاطر داشتن جنگل ها و پوشش گیاهی بسیار خوبی که دارد اهمیت بسیاری بعد از جنگل های شمال کشور دارد. یکی از زیباترین جنگل ها که از مهم ترین جاذبه های طبیعی استان کردستان محسوب میشود، جنگلهای گردو، بلوط، سیب، آلبالوهای جنگلی، بادام تلخ، زالزالک، ازگیل، داغداغان، افرا، نارون و پسته وحشی میباشد. همینطور درخت های مثل گز و بید وحشی که بیشتر در اطراف رودخانه میتوانید این دو را پیدا کنید. تمام نشده! جاذبه های طبیعی استان کردستان بیشتر از اینهاست. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر در مورد جاذبه های طبیعی استان کردستان اطلاعات داشته باشید.

جاذبه های طبیعی استان كردستان

پارك جنگلی آبیدر استان کردستان

آبیدر که در دامنه های کوه آبیدر قرار داشته که خاطر داشتن چشمه ها، باغ ها و قنات هایی که دارد مکانی خاص و مهم در منطقه است. این پارک جنگلی در زمانی که سنندج بنیان نهاده شد بسیاری از چشمه های کوه آبیدر به سنندج انتقال یافت و آب قنات عمارت خسروآباد، ، آصف، وكیل و مشیر  از کوه آبیدر سرچشمه خواهند گرفت. سپس پارک جنگلی آبیدر ساخته شد که اکنون یکی از زیباترین پارک های جنگلی در استان کردستان است.

پارك جنگلی آبیدر استان کردستان

منطقه اورامان استان کردستان

در قسمت شرقی شهر زیبای مریوان، محله اورامان قرار داشته که دارای کوهستانی با گیاهان و درخت های سبز و زیبا میباشد. همینطور از وسط این کوهستان رودخانه سیرروان گذر کرده و بعد از گذشتن از دره اورامان وارد رودخانه دیاله در کشور عراق میشود. جنگل های این کوهستان بسیار مهم بوده چرا که دارای جنگل هایدره شاهان و قم چقای میباشد که یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعیدر استان کردستان میباشد.

منطقه اورامان استان کردستان

دریاچه زریوار استان کردستان

یکی از دریاچه های استان کردستان که از میراث فرهنگی کشورمان محسوب میشود، دریاچه زریوار است. آب دریاچه زریوار از چشمه ها و رودخانه هایی که به داخل آن ریخته میشود بدست می آید. گفته شده طول این دریاچه 6کیلومتر، و عرض آن سه هزار متر میباشد. در کل مساحت دریاچه زریوار هفتصد هکتار میباشد. درواقع معنی اسم زریوار، دریاچه وار میباشد. بسیاری از مردم بومی این منطقه میگویند شهر در عمق آب های زریوار مدفون شده است.

دریاچه زریوار استان کردستان

آبشار بل استان کردستان

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی استان کردستان، آبشار زیبای بل میباشد که در روستای اورامان تقریبا در نزدیکی مرز بین کرمانشاه و این استان قرار دارد. آبشار بل دارای آب شرب بسیار خوب بوده و در جاده کوسه هجیج این استان قرار دارد. آب این آبشار فوق العاده با فشار بسیار زیادی از دل کوه بیرون ریخته و منظره ای بسیار زیبا و دیدنی را نمایان میکند. آب آبشار بل وارد رودخانه سیروان شده و بسیاری از توریست ها و گردشگران تور کردستان در هنگام گذر آب این آبشار به داخل رودخانه سیروان عکس یادگاری میگیرند.

آبشار بل استان کردستان

چهل چشمه استان کردستان

کردستان کوه های بسیار مرتفع و زیبایی داشته. چهل چشمه نیز یکی از کوه های این استان بوده که آبشارها و چشمه های بسیاری دارد. کوه چهل چشمه در محله خورخوره شهر دیواندره قرار داشته که بسیار سرد و برفی میباشد. یعنی هر موقع از سال که به این منطقه سفر کنید شاهد برف خواهید بود. کوه چهل چشمه سرچشمه بسیاری از رودخانه های مهم کردستان از جمله رودخانه جغاتو و سپیدرود میباشد. 

چهل چشمه استان کردستان