تپه ‌های جاشوا استانبول : استانبول ارتفاعاتی به اسم تپه های جاشوا داشته که یکی از مکان ها تاریخی و دیدنی کشور ترکیه است. در سفرتان به تور استانبول حتما از این تپه ها با چشم اندازی فوق العاده از تنگه بسفروس دیدن کنید. تپه ‌های جاشوا آرامگاه های بزرگ و تمیزی داشته که تقریبا هر روز افراد بومی آن برای دعا و راز و نیاز به این مکان می آیند. این تپه ها در ساحل آناتولی بسفروس در استان بیکوز قرار داشته و دارای یک مسجد و مقبره مربوط به جاشوا پیامبر است. تپه ‌های جاشوا استانبول تقریبا یین 180 تا 195 متر بالاتر از سطح دریا قرار داشته و منطقه مهمی برای پهلو گرفتن کشتی های دریای سیاه محسوب می شود. توریست ها و گردشگران در قسمت شمالی این تپه میتوانند قلعه یوروس را نیز ببینند. 

تپه ‌های جاشوا استانبول

مقبره جاشوا

در قسمت بالایی این تپه ها میتوان یک مقبره بزرگ و وسیع که البته اروپایی ها آن را به اسم قبر غول پیکر می شناسند، پیدا کنند. بسیاری از مسلمانان عقیده دارند که این آرامگاه متعلق به جاشوای پیامبر می باشد. این پیامبر بعد از حضرت موسی برای راهنمایی قوم یهود آمده است. مقبره جاشوا یک زمین صاف به شکل مستطیل به طول هفده متر و عرض دو متر که بدون سقف بوده و کمی آهن ریخته گری دورش را گرفته، می باشد. به همین خاطر است که افراد بومی این آرامگاه مکان معجزه و مقدس میدانند. اما حصار آهنی این مقبره را احاطه کرده تا زمین مقدس را لمس نکنند. 

مقبره جاشوا

مسجد جاشوا

این مسجد که روی تپه ‌های جاشوا قرار گرفته به دستور وزیر اعظم محد سعید پاشا یرمی سکیز زاده در سال 1755 به همراه یک حرم ساخته شده است. این مسجد دیوارهای سنی و یک سقف جداگانه داشته که به خاطر سوختن سقف اصلی به این شکل قرار گرفته است. همینطور مسجد جاشوا در سال 1863 در زمان سلطنت سلطان عبدالعزیز مورد بازسازی قرار گرفت. 

مسجد جاشوا

امکانات رفاهی تپه ‌های جاشوا استانبول

امکانات رفاهی و خدمات بسیار خوبی برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول روی تپه ‌های جاشوا ارائه شده. برای راحتی بازدیدکنندگان در تپه ‌های جاشوا نیمکت های راحتی برای نشستن، تراس در فضای باز، رستوران و کافه های محلی که انواع و اقسام غذاهای بین المللی، محلی و نوشیدنی های مختلف را برای بازدیدکنندگان سرو می کنند. هنگامی که روی تراس این تپه بایستید، روی بلندترین نقطه از غربی ترین منطقه قاره آسیا قرار خواهید داشت. از این ارتفاعات بلند، استانبول بسیار زیبا و تماشایی خواهد بود. 

امکانات رفاهی تپه ‌های جاشوا استانبول

دسترسی های نزدیک به تپه ‌های جاشوا استانبول

توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول میتوانند برای رسیدن به این جاذبه از اتوبوس ها استفاده کنند. سوار اتوبوس های منطقه ساریر شده و در ایستگاه جاشوا پیاده شده و با پنج دقیقه پیاده روی به تپه ‌های جاشوا برسید. حتی الامکان سعی کنید بازدید از این تپه را به روزهای آخر هفته موکول نکنید.