تورهای گردشگری بسفر : تنگه معروف بسفر در استانبول، که البته ان را بوسفور نیز تلفظ می کنند، همان آبراهی است که شهر بزرگ استانبول را به دو قسمت آسیایی و اروپایی تقسیم کرده و با یک پل این دو قسمت را به هم مرتبط می کند. تنگه بسفر برای توریست ها و گردشگران تور استانبول یکی از بهترین و محبوب ترین مکان ها برای تفریحات آبی بوده و سالانه جمعیت زیادی از آن بازدید می کنند. توریست ها میتوانند از انواع و اقسام قایق هایی که در این تنگه ارائه شده استفاده کرده و در یک مسیر ابی استانبول را ببینند. تنگه بسفر استانبول سی کیلومتر طول داشته و چندین اسکله در نقاط مختلف شهر دارد. در ادامه لست تورز انواع تفریحات و تورهای گردشگری بسفر را برای توریست ها و گردشگران معرفی می کند تا از بازدید از این تنگه نهایت لذت را ببرند.  

کشتی سواری در بسفر استانبول

یکی از تفریحاتی که در تنگه بسفر هرگز نباید از دست دهید، سوار شدن بر کشتی های کروز است. توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول میتوانند بلیط این کشتی های کروز تنگه بسفر را از هر آژانس و یا هتلی تهیه کرده و یکی از محبوب ترین تفریحات این شهر را امتحان کنند. هنگامی که سوار این کشتی شوید، استانبول را به گونه دیگری خواهید دید و این تصویر در ذهنتان ثبت می شود. بلیط این قایق ها را میتوان از یکی از اسکله های شهر با مبلغ بسیار کمی خریداری کنید. قیمت تقریبی این کشتی سواری در بسفر بستگی به آژانس مسافرتی و خدماتی داشته و برای هر آژانس متفاوت می باشد. این تور کشتی کروز فقط کشتی سواری نبوده و شامل خدماتی مثل ناهار یا شام، نوشیدنی و همینطور موسیقی زنده تماشایی می باشد. و اما هزینه تقریبی آن از 120 لیر شروع شده و تا ششصد لیر بالا می رود. اما اگر به دنبال بلیت ارزان تری برای کشتی سواری روی تنگه هستید، میتوانید بلیت ها را از اسکله های شهر تهیه کنید. هزینه بلیت های دو طرفه از اسکله از 25 لیر و یک طرفه 15 لیر می باشد. 

کشتی سواری در بسفر استانبول

سفر به تنگه بسفر با قایق تفریحی

اگر نمیخواهید برای قایق سواری در تنگه بسفر هزینه زیادی کنید، از قایق های تفریحی استفاده کنید. بسیاری از توریست ها و گردشگران تور استانبول نوروز 98 قایق های تفریحی را برای گشت و گذار در تنگه بسفر انتخاب می کنند. قایق های تفریحی خیلی ارزان تر و راحت از کشتی های کروز بوده و سفر با آن به روی تنگه بسفر لذت بخش تر است. با این قایق های میتوانید از قسمت اروپایی استانبول به قسمت آسیایی آن برسید. بلیت این قایق ها در اسکله ها به فروش میرسند. برای قایق های تفریحی مسافربری این تنگه تقریبا ده اسکله اصلی به نام های بشیکتاش، کاراکوی، کاباتاس و پنج اسکله دیگر که امین اوغلو، قسمت اروپایی، اوسکادار و کادیکوی دارند. این قایق های تفریحی هرکدام هر پانزده دقیقه الی بیست دقیقه تا ساعت یازده شب به حرکت خود ادامه میدهند. 

سفر به تنگه بسفر با قایق تفریحی

سفر به تنگه بسفر با قایق بادبانی و بصورت خصوصی

اگر میخواهید همراه با خانواده و یا دوستان به صورت خصوصی روی تنگه بسفر خوش بگذرانید، قایق هایی به صورت اختصاصی در اختیار توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول قرار می گیرد که در دماغه بسفر قرار دارند. تمام شهر استانبول از روی عرشه خصوصی قایق ها دیده می شود. همینطور با این قایق های بادبانی میتوان دو پل دیگر بسفر، قصر چراغان، کاخ بیگلربیگی، قلعه آناداغلو، قصر دولماباغچه، قلعه راملی و ... را دید. به سمت پل معلق نیز میتوان چشم انداز 360 درجه ای داشت. 

سفر به تنگه بسفر با قایق بادبانی و بصورت خصوصی