تهیه سیم کارت در استانبول : امکان ندارد بتوان بدون گوشی تلفن همراه به خارج از کشور و یا هرجای دیگر سفر کرد. امروزه اینترنت موضوع بسیار مهمی بوده و قسمتی جدا نشدنی از زندگی همه ماست. همه دوست دارند در طول سفر خود، با تمام عزیزان و خانواده خود در ارتباط باشند. اگر سفرتان خارج از کشور باشد باید سیم کارت مورد نظر آن کشور را تهیه کنید. کشور ترکیه نیز اینکار را برای توریست ها و گردشگران راحت کرده تا ان ها به راحتی بتوانند با خانواده و دوستانشان در طول سفر ارتباط داشته باشند. توریست ها و گردشگران تور استانبول می توانند به چندین روش اقدام به تهیه سیم کارت در استانبول کنند. نکته مهم اینجاست که سیم کارت ها بعد از شش ماه شارژ نکردن غیر فعال شده و تنها در خاک ترکیه فعال هستند. در ادامه با لست تورز همراه باشید تا بیشتر درباره نحوه تهیه سیم کارت در استانبول راهنمایی شوید. 

تهیه سیم کارت در استانبول

محل خرید سیم کارت در استانبول

اولین کاری که میتوانید بعد از پیاده شدن از هواپیما در استانبول بکنید، خرید سیم کارت از غرفه های اپراتورهای مختلف در فرودگاه است. نمیتوان نگران بابت این موضوع داشت، چرا که به راحتی میتوان از هر نقطه و هر محلی در استانبول سیم کارت تهیه کرد. یکی از معروف ترین اپراتورهایی که میتوان پیشنهاد کرد، ترکسل، ودافون و ترک تله کوم می باشد. اگر به هر صورتی نتوانستید از فرودگاه سیم کارت تهیه کنید، اپراتورهایی هستند که در بسیاری از نقاط استانبول و مراکز خرید مختلف شهر دارای شعبه هستند. پیشنهاد می کنیم شعبه ای که نزدیک به محل اقامتتان هست را انتخاب کنید تا اگر در راه اندازی سیم کارت مشکلی پیش آمد، به راحتی و سرعت آن را برطرف کنید. 

محل خرید سیم کارت در استانبول

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در استانبول

توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول برای خرید سیم کارت باید مدارکی مثل پاسپورت را به اپراتور ارائه داده و فرمی را با توجه به اطلاعات پاسپورت پر کنند. توریست ها و گردشگران در سفرشان به استانبول تنها میتوانند سیم کارت های اعتباری خریداری کنند و نمیتوانند سیم کارت های دائمی داشته باشند. همینطور اگر سفرتان بیشتر یک ماه طول بکشد باید گوشی خود را رجیستر کرده و مالیات سیم کارت و گوشی را پرداخت کنید. 

مدارک لازم برای خرید سیم کارت در استانبول

نحوه فعال کردن اینترنت سیم کارت

برای فعال کردن اینترنت سیم کارتی که تازه تهیه کردید، کافیست تنها سیم کارت خود را شارژ کرده و از بین بسته هایی که همه اطلاعات آن در بروشور به ثبت رسیده تعرفه مورد نظر خود را انتخاب کنید. بیشتر این بسته ها شامل پانصد دقیقه مکالمه، هزار عدد پیام کوتاه و دو گیگ اینترنت هستند. قیمت این بسته ها تقریبا از شصت لیر به بالا می باشند. توریست ها و گردشگران . باید این نکته را در نظر گرفته باشند که نمیتوان از سیم کارت ها در خارج از کشور ترکیه استفاده کنند، بنابراین باید به انتخاب مدت زمان بسته ایی که تهیه می کنید، توجه داشته باشید. هر سیم کارت شش ماه اعتبار داشته و در صورتی که بعد از شش ماه شارژ نشوند، غیر فعال خواهند شد. 

نحوه فعال کردن اینترنت سیم کارت