تله کابین استانبول : یکی از تفریحات در استانبول که ممکن است اسم آن را در این شهر زیاد نشنیده باشید، تله کابین استانبول است. این تله کابین روی تپه بسیار زیبا و سرسبز پیرلوطی، در محله ایوب قرار داشته و در سال 2005 بوسیله یک گروه ایتالیایی ساخته شده است. ظرفیت این تله کابین به طور کلی چهار کابین داشته که هرکدام تا هشت نفر ظرفیت دارند. از نظر امنیت، در کابین ها به صورت برقی و اتوماتیک قفل شده و زمانی که قفل می شود هیچ راهی به بیرون نیست. دلیل نام گذاری این تله کابین به اسم پیر لوطی به خاطر کافه قدیمی است که سالیان سال روی تپه چای های معروفی دم می کرده. خیلی از مردم این تپه را به بام استانبول نیز می شناسند. این تپه به قدری بلند است که از روی آن میتوان تمام جاذبه های استانبول را دید. توریست ها و گردشگران تور استانبول با استفاده از این تله کابین میتوانند تمام شهر را از جمله شاخ طلایی، جنگل ها، قبرستان قدیمی پنهان شده در جنگل و ... را تماشا کنند. 

تله کابین استانبول

هزینه بلیط تله کابین استانبول

هزینه بلیط برای این تله کابین برای مردم این شهر متفاوت است. به عنوان مثال برای معمان، دانشجویان، کارکنان دولتی و ... بسیار ارزان می باشد اما برای توریست ها و گردشگران تور لحظه آخری استانبول، این هزینه کاملا متفاوت است. اگر دارای استانبول کارت باشید، هزینه آن 2.60 لیر و اگر نداشته باشید، پنج لیر برای هر نفر محاسبه می شود. همینطور میتوانید از سایت بلیط ها را خریداری کنید. مدت زمان سواری بر این تله کابین نیز تنها سه دقیقه است. شاید کم به نظر بیاید، اما میتوانید چندین بار سوار آن شوید.

هزینه بلیط تله کابین استانبول

ساعات فعالیت و دسترسی های نزدیک به تله کابین استانبول

این تله کابین ساعات کار متفاوتی در فصل های تابستان و زمستان دارد. در فصل تابستان از ساعت هشت صبح تا یازده شب و در فصل زمستان از ساعت هشت صبح تا ده شب فعالیت می کند. مسیر رسیدن به این تله کابین برای توریست ها و گردشگران تور ارزان استانبول با اتوبوس همراه است. برای رسیدن به این تله کابین در ایستگاه گوموش سویو گرون سوار اتوبوس شده و شانزده ایستگاه بعد در ایستگاه پازاریچی پیاده شوید. سپس تا ایستگاه تله کابین هشت دقیقه پیاده روی کنید. البته چون این مسیر کمی دشوار است، بهتر است از تاکسی استفاده کنید.