خاجیار

این مکان زیبا شباهت بسیار قابل توجهی به  سوئیس دارد ، وبه محله عشاق شهرت دارداین مکان در دامان هیمالیا واقع شده است و 2000 متر از سطح دریا فاصله دارد. نمای بسیار زیبای جنگل های پر جمعیت و مراتع و قله های برفی هیمالیا ان را به مکانی عاشقانه برای عشاق تبدیل کرده است. ماه های تابستان بهترین زمان برای  بازدید از این محل است چرا که نه  سرد است و مملو از   تپه و  گل های زیباست  که همین عامل ان را به  یکی از زیبا ترین مکان ها  برای بازدید از هند تبدیل کرده است.

خاجیار

کاسول

این مکان  در امتداد رودخانه زیبای  پارواتی قرار گرفته است و دارای چشم انداز کوهستانی  به شمال شرق هند میباشد، کاسول مقصد اصلی مسافرانی ست  که به دره های ممتد علاقه فراوانی دارند این منطقه  یک دهکده مانند کوچک که  دارای نانوایی ها، کافه ها، و مهمانخانه های مقرون به صرفه  همراه با غذاخوری میباشد. نقاط زیبا در اطراف این شهر سورئال توریستی مانند کولو، رودخانه پارواتی، دهکده مالانا، قله  فرنی گانگا ، ان را به یکی ازبهترین مکان های توریستی  جذاب و منحصر بفرد در هند تبدیل کرده است.

کاسول

دالهوزی

دره پوشیده شده از درختان کاج و چشم اندازی از  کوه های پراکنده، دالهوزی را به مقصدی عالی  برای توریست ها تبدیل کرده است  این تپه در دوران استعمار در انحصار انگلیسی ها بوده است . با این حال، یک مکان نسبتا ثابت برای ماه عسل و خانواده های عاشق طبیعت است. قابل ذکر است دالهوزی یکی از بهترین جاذبه های توریستی در هند است که با داشتن پناهگاه حیات وحش، قله دایکوند، معبد چاموندا ، و کلیسای سنت جان به مکانی استثنایی برای مسافران تبدیل شده است.

دالهوزی

دره کشمیر

دره کشمیر بدون شک یکی زیباترین مکان های گردشگری در هند استکه به زمین های همواره و دشت های سبز و کوه های پر برف مشهور است سفر به کشمیر قطعا باید در لیست هر عاشق طبیعتی گنجانده شود اگر شما  در جستجوی آدرنالین هستید و  به  دنبال  هیجان  هستید میتوانید به کوهنوردی و قایق سواری در رودخانه بپردازید که از فعالیت های  ماجراجویی ایده ال در کشمیر است. زمان مناسب برای بازدید از دره کشمیر بین ماه های مارس تا اکتبر است.

دره کشمیر

دره گلها

دره گل پارک ملی در بالای هیمالیا واقع شده است، و دقیقا در ایالت اوتاراکند واقع شده است. این پارک یک بهشت واقعی برای گیاه شناسان و هر کس دیگریست که طبیعت را به خوبی میشناسد. چند گونه از گل های عجیب و غریب در این طبیعت زیبا به وضوح مشاهده میشود در حالی که در بیشتر قسمت های  دره مانند با برف پوشیده شده است ، در طول ماه های تابستان، یکی از مکان های زیبا در هندبه شمار میرود . انتظار اینست که این مکان به یک میراث جهانی در یونسکو تبدیل شود

دره گلها

ناینیتال

یک  دریاچه آتشفشانی سرسبز در کنار یک دره جنگل فرم به این مکان زیبایی خاصی بخشیده است. یک بازار و دامنه کوه شلوغ  رو به قله های هیمالیا دور تا دور ان  وجود دارد. و ان را برای مسافرانبه یک  یک شهر در دسترس تبدیل کرده غذاهای سالم و بازدیدازمعبد در کنار اسب سواری  لذت دیدن از این دره را دو چندان کرده است. برخی از مکان های معروف در مجاورت معبد سیتا بانی ، عبارتند از دریاچه  نائینی ، پارک غار مانند ، خانه والی ناینیتال که حتما دیدار از ان توصیه میشود.

ناینیتال

پارک ملی کوربت

کاوش کوربت یکی از ایده الهای دلخواه توریست ها به شمار میرود . کشف مکان های پرطرفدار برای تفرج خانواده همیشه  یک تفریح فراموش نشدنی است. هر چقدر که در این پارک ملی دقیق میشوی میبینی که مقصدهای نامتعارف در ان تمامی نداردو میتوانید  تعطیلات فوق العاده ای را در ان تجربه کنید. برای تفریح و ماجراجویی، شما همچنین می توانید گزینه های خوبی را در در کوربت کشف کنید. اگر دوست دارید به شادی در مکان های سرگرم کننده  که دارای  معماری قدیمی و آثار تاریخی، موزه ها، است بپردازید این مکان بسیار مناسب شما میباشد و لست تورز پیشنهاد میکنند حتما از ان بازدید بفرمایید شما میتوانید زمان زیادی از تعطیلات خودتان را در مجاورت این طبیعت صرف بگذرانید

پارک ملی کوربت

اودایپور

تصویر زمستانی سرد را ، با یک نوشیدنی در دست و نزد آبهای آرام دریاچه راجستان تصور کنید و ان قدر این طبیعت عاشقانه و دلرباست که نمیشود ان را توصیف کرد و بسیار توصیفش سخت و نفس گیرست مگر میشود به هندوستان رفت و لحظاتی هر چند کوتاه  را حتی برای به دست اوردن ارامش هم که شده در کنار این منظره زیبا تجربه نکرد این پیشنهاد لست تورز به شماست  که میتوانید ان را امتحان کنید.

اودایپور

پیشنهاد لست تورز : تور هند را در نوروز از دست ندهید.