بوکیت‌بینتانگ (Bukit Bintang) یا بینتانگ‌واک (Bukit Walk) و یا استارهیل (Starhill) که آخری ترجمه‌شده از زبان مالزیایی است، نام بزرگترین مرکز خرید و تفریحی در کوالالامپور مالزی است. این منطقه بزرگترین و برجسته‌ترین مرکز خرید کوالالامپور است که شامل بارهای بسیار مجلل، مارکت‌های شبانه، انواع هتل‌ها و بسیاری از جاذبه‌های دیگر است. این منطقه از کوالالامپور برای تمامی مردمان محلی و گردشگران نیازی به تعریف یا توضیحی ندارد، اما شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید قسمتی از بوکیت‌بینتانگ به صورت خیابان‌های عربی تزئین شده است. بینتانگ‌واک، واقع در تقاطع جاده سلطان اسماعیل و بوکیت‌بینتانگ است، ساخت این مکان حدود 5 سال به طول انجامید و نهایتاً به قطب بازرگانی کوالالامپور تبدیل شد. آخرهفته‌های بوکیت‌بینتانگ، وقتی انبوهی از مردمان محلی و البته گردشگران بدانجا می‌روند، واقعاً تماشایی می‌شود. وقایع شبانه‌ای که در این منطقه برگزار می‌شود بی‌اختیار شما را به یاد مرکز‌شهر نیویورک می‌اندازد؛ جشن شب‌عید مردکا، کنسرت‌های خیابانی، جشن‌های سالانه و ملی مالزی همچون جشن روز پاتریک مقدس و تمامی وقایع مهم بعلاوه دو نمایش مد مطرح سالانه با نام‌های هفته مُد و فشن Stylo و همچنین نمایش بسیار باشکوه و مجلل مُد با نام هفته نمایش بین‌المللی مد و فشن مالزی (Malaysian International fashion week) از جمله وقایع دیدنی است که لست‌تورز به مسافران تور کوالالامپور پیشنهاد می‌دارد.

مراکز خرید بوکیت‌واک که امروزه به شهرت جهانی رسیده‌اند و کمتر کسی است که نام آنها را نشنیده باشد.

میدان برجایا تایمز:

سیزدهمین مرکز خرید بزرگ جهان با 12 طبقه که هدف اولیه ساخت آن، مرکز خریدی برای طبقه مرفهین و ثروتمندان بود، اما امروزه مغازه‌هایی متناسب با قشر متوسط زیاد در آن به چشم می‌آید. در طبقه 7 این مرکز خرید باشکوه، برزگترین پارک سرپوشیده مالزی قرار دارد.

گالری استارهیل:

شیک‌ترین و گران‌ترین مرکز خرید در تمامی کوالالامپور که در کنار سوریا کوالالامپور واقع شده است. جایی که برندهای مطرحی همچون کریستین دیور، کنزو، والنتینو به راحتی یافت می‌شود. گالری استارهیل مکان لوکس‌ترین برندهای ساعت مانند رولکس، Bedat&Co، Hoblot، Audemars Piguet و Jaeger-LeCoultre می‌باشد.

مرکزخرید پاولین کوالالامپور:

معروف‎ترین و پرطرفدارترین مرکز خرید در مالزی که در اواخر 2007 ساخته شد، و گزینه مناسبی برای قشر متوسط جامعه است. مرکزخرید پاولین مخلوطی از تمامی برندهاست. برندهایی همچون  Tangs و Parson (واقع در طبقه 7-ام) و برندهای مطرح ایتالیایی همچون گوچی، فیورا، فندی، پرادا و Mui Mui در سری مغازه‌های بسیار شیک Hermes، Celine، Ermenegildo، Zegna، Dian von Fürstenberg می‌توانید بیابید.

مرکز خرید فارنهایت88:

فارنهایت 88 در سپتامبر 2010 افتتاح شد که بیشتر اختصاص به IT دارد و انواع برندها در این زمینه را دربرمی‌گیرد.

لات10:

زمان افتتاح این مرکزخرید به 1989 باز می‌گردد. گرچه در ابتدا مرکزی تنها برای برندهای لوکسی همچون گوچی، ورساچه، زارا، H&B و غیره در نظر گرفته شد، اما امروزه مغازه‌های بی‌شماری را می‌توان در آن یافت که متناسب با طبقه متوسط جامعه باشد.

Low Yat Plaza:

انواع وسایل و ابزارهای الکترونیکی و همچنین انواع وسایل مرتبط با IT در آن یافت می‌شود.

سونگی ونگ پلازا (Sungi Wang Plaza):

قدیمی‌ترین مرکزخرید در کوالالامپور که ساخت آن به سال 1977 باز می‌گردد، مرکزخرید بیشتر اختصاص به برندها و طراحان آسیایی دارد که امروزه، این برندها، در بین جوانان مالزیایی از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شده که شاید علت آن در کنار استایل شیک و زیبا، قیمت‌های بسیار مناسب آن‌ها باشد.

غذاها و رستوران‌ها در بیتانگ‌واک

یافتن رستوران‌هایی که انواع غذاهای عربی، مراکشی، لبنانی و حتی ایرانی را سرو می‌کنند، در بینتانگ‌واک راحت است، تنها کافی است که در این منطقه کمی پیاده‌روی کنید، تا انواع این رستوران‌ها با غذاهای خوشمزه را بیابید. اما شاید از مشهورترین رستوران‌ها، شاید بتوان رستوران هوتونگ (Hutong) در لات10، BB Park، چانگ‌کات (Changkat) بینتانگ‌واک  و Alor Road اشاره کرد. Alor road رستورانی است که غذاهای خیابانی چینی با همان اتمسفر خیابان‌های چینی و التبه با قیمت بسیار مناسب عرضه می‌کند. در این رستوران، شما غذای خود را در نیمکت‌هایی که در کنار خیابان چیده شده، میل می‌کنید. اما در رستوران چانگ‌کات که موازی با Alor road است، غذاهای خوشمزه غربی را امتحان می‌کنید. البته باید بگوییم که این در رستوران شما شاهد شادترین وقایع ممکن خواهید بود، برخی‌ها آن را پاتوق هیپی‌ها و سرخوش‌های مالزی می‌شناسند! BB Park رستوران بسیار قدیمی است که در کنار غذاهای محلی مالزیایی، غذاهای فرانسوی و آلمانی به همراه سرگرمی‌های زنده ارائه می‌دهد. فضای این رستوران در آخر هفته‌ها واقعاً تماشایی است.نکته دیگر در مورد منطقه بینتانگ‌واک، در داشتن مراکز ماساژ پا و بدن بسیار مشهورش است. پیشنهاد لست‌تورز به مسافران تور کوالالامپور این است این مراکز را از دست ندهید. پس از یک پیاده‌روی طولانی، چه چیز می‌تواند بهتر از یک ماساژ عالی پا، خستگی را از تن بشوید، بخصوص که هزینه آن در مقایسه با بسیاری از هتل‌ها در کوالالامپور ناچیز است.

 لست‌تورز ساعات خوشی را در تور مالزی کوالالامپور برایتان آرزومند است...