استانبول جذابیتی جاودانه دارد که تا حد زیادی مدیون تاریخ غنی آن است. این شهر از نظر تاریخی به عنوان بیزانس و قسطنطنیه شناخته می شد. به عنوان نقطه کانونی چندین امپراتوری باستانی عمل می کرد. شگفتی های متعدد معماری، بقایای این امپراتوری ها، هنوز در قلب شهر پابرجاست. اینها عبارتند از ایاصوفیه، که در آزمون های زمان ایستادگی کرد و با نمایش موزاییک های خیره کننده خود همچنان به شگفتی خود برای مسافران تور استانبول ادامه می دهد.

علاوه بر مکان‌های قدیمی و تاریخی شهر استانبول ، می‌توانید آسمان‌خراش‌ها و مراکز خرید مدرن را در تور استانبول تابستان 1401 پیدا کنید. نقاط خنکی در داخل و اطراف شهر برای فرار وجود دارد که برخی از آنها مناظر خیره کننده ای از شهر و تنگه بسفر را ارائه می دهند. برای یافتن ایده‌های بیشتر در مورد کارهایی که باید در استانبول انجام دهید، بخوانید تا به شما کمک کند بهترین‌های این شهر جذاب ترکیه و دیگ ذوب فرهنگی را کشف کنید

  • میدان سلطان احمد

میدان سلطان احمد به عنوان قطب تاریخی استانبول، شما را درست در مرکز برجسته ترین و تاریخی ترین جاذبه های شهر قرار می دهد. برای اینکه در مرکز همه چیز قرار بگیرید، توصیه می شود محل اقامت خود را در محله سلطان احمد رزرو کنید. مجسمه ها و فواره‌ها پارک را تزیین کرده‌اند و میدان دارای بقایایی از یک هیپودروم باستانی است. از اینجا می توانید به راحتی 2 مورد از باشکوه ترین مکان های دیدنی شهر را در شمال و جنوب آن مشاهده کنید. اینها مسجد ایاصوفیه ، مسجد معروف قرن ششمی است که اکنون به موزه تبدیل شده است، و مسجد سلطان احمد به همین نام، که از آن به عنوان مسجد آبی نیز یاد می شود.

  • بازار بزرگ

استانبول با تنگه باریک بسفر که در آن آب های دریای سیاه به دریای مرمره می رسد، هم مرز است. این از لحاظ تاریخی نقطه اصلی ورود کشتی های تجاری بود. می‌توانید در کوچه‌های تنگ بازار بزرگ سرپوشیده بچرخید تا فعالیت‌های تجاری رنگارنگ شهر را زنده و پرتحرک ببینید. این بازار بزرگ شامل شبکه‌ای از بازارهای سرپوشیده ( بازارهای کوچکتر) و مسیرهایی است که در ردیف دستفروشان قرار گرفته‌اند. آنها همه چیز، از فرش و اقلام چرمی گرفته تا جواهرات و زیورآلات، از جمله زیورآلات چشم شیطانی را که معمولاً مورد توجه مسافران تور ارزان استانبول قرار می گیرد .

  • تپه چاملیجا

اگر به دنبال چشم اندازی عالی از استانبول هستید، به تپه Çamlıca بروید. این یکی از بلندترین تپه های استانبول است و افق های نفس گیر را بر فراز شهر ارائه می دهد. می توانید یک کافه در قله و همچنین پارکی پیدا کنید که مکانی خنک برای استراحت برای تماشای مناظر به یاد ماندنی ایجاد می کند. شما می توانید هر دو سمت آسیایی و اروپایی استانبول را با ساختمان های بلندش و تنگه بسفر و پل آن را مشاهده کنید. از مرکز شهر، حدود نیم ساعت رانندگی از پل و بالا رفتن از تپه فاصله است. اما شما همچنین می توانید هتلی را در منطقه Uskudar رزرو کنید تا نزدیک باشید.

  • دیوارهای تئودوسیان

دیوارهای قسطنطنیه یک نقطه عطف تاریخی در استانبول است که نام‌های مختلفی نیز دارد، مانند دیوارهای تئودوسیان، دیوارهای شهر استانبول و دیوارهای تاریخی توپکاپی. اینها مجموعه ای از استحکامات سنگی هستند که استانبول را از زمان تأسیس آن به عنوان قسطنطنیه توسط کنستانتین کبیر احاطه کرده اند. شما هنوز هم می توانید تقریباً بخش زیادی از این مرزهای قرون وسطایی را با بیشتر بخش ها و برج های آن دست نخورده ببینید. دیوارها توسط پارک هایی با فضاهایی احاطه شده اند که بچه های شما می توانند در آن بازی کنند.

  • ایاصوفیه

یک شگفتی معماری با موزاییک های مسحورکننده، این یکی از مکان های دیدنی باشکوه در مرکز تاریخی استانبول است. ایاصوفیه، که نام آن به معنای "حکمت مقدس" ترجمه می شود، توسط امپراتوری روم شرقی در قرن ششم ساخته شد. سپس به دنبال حکومت محمد فاتح در سال 1453 به یک مسجد تبدیل شد و مستحکم شد. تابلوهای خوشنویسی و چراغ های برنزی دارد و بیشتر دیوارهای آن با موزاییک های زیبا از طلا، نقره و سنگ های رنگارنگ پوشیده شده است.

  • فانوس دریایی خوش منظره در تنگه بسفر

این فانوس دریایی در بالای یک جزیره کوچک در تنگه بسفر قرار دارد که می‌توانید با قایق‌سواری 15 دقیقه‌ای از اسکله در Üsküdar به آن برسید. این متعلق به قرن دوازدهم است و در ترکیبی از افسانه ها، به ویژه شاهزاده خانمی که به سرنوشت غم انگیز خود دچار شد، آغشته شده است، از این رو نام آن را به خود اختصاص داده است. به طبقه بالای فانوس دریایی بالا بروید و می توانید از یک فنجان قهوه یا چای داغ در کافه پشت بام با چشم اندازهای شگفت انگیز از هر دو طرف اروپایی و آسیایی استانبول لذت ببرید.

گلبرگ سیر به علاقمندان ترکیه همچنین تور آنتالیا را پیشنهاد می کند.

مرتبط: تور آنتالیا تابستان 1401    تور استانبول تابستان 1401