باکو پایتخت آذربایجان و مرکز اصلی سیاسی، فرهنگی و هنری این کشور است که به مهم‌ترین شهر گردشگری آن نیز تبدیل شده است. در ادامه محبوب‌ترین مکان‌های باکو که در اینستاگرام توسط گردشگران نام برده شده است را برای شما معرفی می‌کنیم.  اگر قصد سفر با تور باکو را دارید با این مطلب از لست تورز همراه باشید.

برج‌های شعله

جذاب‌ترین و مدرن‌ترین نماد شهر باکو برج‌های شعله است که در سال 2013 شبیه به 3 شعله سر به فلک کشیده ساخته شده است که در آن آپارتمان، هتل‌های لوکس، دفاتر اداری و تجاری وجود دارد. هنگام غروب خورشید این برج‌ها به رنگ پرچم کشور آذربایجان در می‌آیند.

برج های شعله

Icheri Sheher

اینجا بخشی درون شهر باکو است که متعلق به قرون وسطی است، تا دو قرن پیش بیشتر مردم شهر در این منطقه قدیمی زندگی می‌کردند.

باکو

فروشگاه‌های سوغات Icheri Sheher

اگر می‌خواهید حس بودن در یک منطقه تاریخی را به همراه قدم زدن روی سنگ فرش‌های خیابان و دیدن مغازه‌های سنتی و فروش سوغاتی در باکو تجربه کنید باید به منطقه Icheri Sheher بروید. هر توریستی که به آذربایجان سفر می‌کند لازم است که این منطقه را مشاهده کند زیرا اهمیت فراوانی برای خرید و حتی در فرهنگ محلی آذربایجان دارد. فقط به یاد داشته باشید که اینجا خرید و فروش سخت انجام می‌شود و قیمت‌ها بالا هستند و بیشتر به درد نگاه کردن می‌خورد.

سوغات آذربایجان

Maiden Tower

برج خیمه یکی از مرموزترین ساختمان‌ها در باکو است که با ساختار استوانه‌ای خود در بخش جنوب شرقی شهر قرار گرفته است. هنوز هیچ کس نمی‌داند که کاربری اصلی آن چه بوده یا دقیقاً متعلق به چه دوره‌ای است اما چیزی که مشخص است این است که این برج بیش از 1000 سال قدمت دارد و احتمالاً به عنوان یک معبد از آن استفاده می‌کردند.

آذربایجان

میدان چشمه

در این مکان جذاب باکو ده‌ها چشمه وجود دارد که فضای منطقه را پر کرده‌اند، اینجا محل خوبی برای قرارهای ملاقات و دیدن دوستان است. در اطراف این میدان نیز کافه‌ها، کافی نت، انواع رستوران‌ها سنتی که غذاهای آذری را در اختیار شما قرار می‌دهند وجود دارد که می‌تواند شما را با فرهنگ بومی شهر آشنا کند.

میدان چشمه

موزه نظامی

نظامی نام شاعری فارسی زبان متعلق به قرن 12 است که موزه‌ای هنری و فرهنگی به نام او در جمهوری آذربایجان بنا شده است. ساختمان این موزه نیز بسیار باشکوه است و ارزش دیدن را دارد. در نمای بیرونی آن مجسمه 6 نفر از مهم‌ترین نوابغ ادبی جمهوری آذربایجان ساخته شده است.

موزه نظامی

کاخ شیروان شاه

این کاخ که درون منطقه Icheri Sheher قرار گرفته است متعلق به قرن 15 میلادی است و به عنوان یکی از میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. در داخل این قصر مسجد، حمام و مقبره‌های قدیمی وجود دارد که شما را با تاریخ این شهر آشنا می‌کند.

کاخ شیروانشاه

خیابان نظامی

خیابان نظامی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها و مراکز خرید شهر است که چندین کیلومتر طول دارد و به صورت موازی با ساحل دریای خزر (کاسپین) قرار گرفته است. قدم زدن در آن می‌تواند شما را با سبک‌های معماری نئوکلاسیک، رونسانس، باروک، نئو گوتیک آشنا کند.

خیابان نظامی

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

ساختمان مرکز فرهنگی حیدر علی اف یکی از زیباترین سازه‌های معماری در باکو است. این ساختمان در چند کیلومتری شمال شرقی Icheri Sheher واقع شده و بعد از رئیس جمهور سابق (حیدر علی اف) به نام او نام‌گذاری شده است، این ساختمان بخشی از حرکت شهر به سمت مدرنیته را به نمایش می‌گذارد. از این مجموعه که معمار آن زاحا حدید بوده است برای استفاده از مراکز کنفرانس، گالری‌ها و موزه‌ها در داخل شهر استفاده می‌کنند.

مرکز فرهنگی حیدر علی اف

ونیز باکو

در این شهر کانال‌های آبی را سامان‌دهی کرده‌اند و بخشی را پدید آورده‌اند که گویی شما را به ونیز هدایت می‌کند. شما می‌توانید در اطراف آن قدم بزنید و یا حتی در این کانال‌ها قایق سواری کنید.

ونیز باکو

معبد آتشکده Ateshgah

آتش در نماد آذربایجان یک چیز مقدس و یک نماد مهم به شمار می‌رود و الهام بخش مذهب زرتشتیان است که از قدیم در این منطقه به واسطه حضور پارسیان رواج داشته است. این آتشکده‌ها محلی برای پرستش خدای یکتا بوده است.

آذربایجان

چشم باکو

یک چرخ و فلک غول پیکر در باکو وجود دارد که می‌توان به سوار شدن به آن در روز و شب مناظر شگفت انگیزی را از شهر تماشا کنید به همین دلیل به آن چشم باکو میگویند.

چشم باکو

موزه فرش باکو

بافتن فرش دارای ریشه‌های عمیق تاریخی و فرهنگی در این کشور است اما دیدن معماری جالب خود موزه فرش نیز خالی از لطف نیست. این ساختمان که از بیرون شبیه به یک فرش با نقوش زیبا طراحی شده ارزش دیدن را دارد. در داخل موزه نیز فرش های زیبا و سنتی مربوط به مناطق مختلف و اقوام گوناگون آذربایجان وجود دارد.

موزه فرش باکو

میدان پرچم ملی

در انتهای بخش غربی بلوار باکو در حاشیه دریای خزر یک پرچم بسیار بزرگ قرار دارد که توانسته رکورد بزرگ‌ترین پرچم جهان را به خود اختصاص دهد. اینجا یکی از بهترین محل‌ها برای گرفتن عکس‌های زیبا است.

میدان پرچم ملی باکو

نمای باکو و دریای خزر

مردم محلی میگویند بهترین چیزی که در باکو می‌توان دید نمای شهر از بالا به همراه خط ساحلی دریای خزر است. برای این کار می‌توانید به بالای Eternal Flame بروید و چشم اندازی فوق‌العاده زیبا را از شهر باکو، دریای خزر و خط ساحلی گستره را نگاه کنید که گویی نوعی هویت شهری برای آن محسوب می‌شود

باکو و دریای خزر