بهترین مقاصد پاییزی آسیایی : آسیا در پاییز مقاصد خیلی بهتری نسبت به اروپا داشته و البته زیباتر است. این تغییرات فصلی در کشورهای محبوب آسیایی مثل تایلند و کشورهای همسایه اش در جنوب شرقی آسیا باعث مطبوع تر شدن آب و هوای این مناطق شده است. پاییز یکی از بهترین زمان های سفر به اقسام نقاط آسیا است. البته در سفر به کشورهای آسیایی در فصل پاییز باید این نکته را در نظر گرفته باشید که در فصل موسمی سفر کرده اید، بنابراین باید برنامه مسافرت خود را کمی منعطف تر بچینید تا اگر با بارش های ناگهانی باران مواجه شدید، آماده باشید. از دیگر مزیت های سفر در فصل پاییز، هزینه بسیار پایین پروازها و البته هتل هاست. توریست ها و گردگشرانی که میخواهند سفری خلوت و آرامشبخش داشته باشند معمولا این فصل را برای سفر انتخاب می کنند.

هند در پاییز

هرگز نمیتوان منکر آب و هوای فوق العاده هند در ماه اکتبر شد. زمانی که باران در این کشور بند بیاید، دمای هوا فوق العاده عالی شده و حتی بهتر از فصل بهار می شود. فصل بهار در هند، دمای هوا افزایش پیدا کرده و غیر قابل تحمل است. بهترین مکان هایی که میتوان در فصل پاییز در هند دیدن کرد، مجاروت هیمالیا در شمال هند است. با اینکه این منطقه در پاییز کمی رطوبت داشته اما چشم اندازهای بینظیری دارد. علاوه بر آن در ماه نوامبر نیز بارش برف شروع شده و کوه ها پوشیده از برف خواهند بود.

هند در پاییز

چین در پاییز

دمای هوای چین از اواسط مرداد ماه تا اوایل ماه مهر، به خاطر بارندگی کاهش پیدا کرده و تاحدی قابل تحمل خواهد بود. سفر به چین در این فصل قاعدتا دلپذیر و عالی خواهد بود. از نیمه دوم آبان ماه، یعنی نوامبر نیز قسمت های شمالی و مرکزی چین کمی سرد می شود. در یکم ماه نوامبر نیز مهم ترین و بزرگ ترین تعطیلات رسمی به خاطر روز ملی چین برگزار می شود.

چین در پاییز

ژاپن در پاییز

یکی دیگر از کشورهای دیدنی و فوق العاده آسیایی، ژاپن است. ژاپن بهترین و زیباترین فصل پاییز در سال را دارد. دمای هوا در ماه اکتبر در توکیو بین 59 تا 72 درجه فارنهایت بوده و در ماه های آگوست و سپتامبر نیز طوفان های معروف ژاپن رخ میدهد. بنابراین اگر برای پاییز به این کشور سفر کردید، به پیش بینی طوفان های استوایی توجه داشته باشید و نکات ایمنی در زمان مواجه با این شرایط را بدست آورید.

ژاپن در پاییز

نپال در پاییز

اکتبر بهترین زمان برای سفر به نپال است. نپال در این ماه رطوبت کمتری دارد. علاوه بر این، اگر قصد سفر به نپال در پاییز را دارید، در جشن های مهمی هم حضور خواهید داشت. طبیعت بسیار زیبای نپال و گل های وحشی فوق العاده اش در این فصل بسیار دیدنی و جذاب خواهد بود.

نپال در پاییز

سریلانکا در پاییز

سریلانکا یکی دیگر از مقاصد خاص و به یاد ماندنی در فصل پاییز است. سریلانکا طبیعت بسیار زیبا و سرسبزی دارد. اما اگر میخواهید از سواحل آن در تعطیلات خود استفاده کنید، در ماه نوامبر سفر کنید. در این ماه علاوه بر اینکه بارش باران های موسمی تمام می شوند، سواحل نیز خلوت تر و بهتر خواهند بود.

سریلانکا در پاییز

آسیای جنوب شرقی در پاییز

سه و کشور جزیره ای و هست هفت کشور در آسیای جنوب شرقی قرار داشته که به چند دسته تایلند، مالزی، ویتنام، اندونزی، سنگاپور، میانمار، تیمور شرقی، فیلیپین، لائوس، کامبوج و برونئی تقسیم می شوند. این قسمت از آسیای را جنگل های سرسبز استوایی و سواحل دریایی فراگرفته اند. با شروع فصل پاییز، این کشورهای آسیای جنوب شرقی، کاملا تغییر یافته و تا اول آبان در اوج بارندگی خواهند بود. در اواسط آبان ماه نیز رطوبت هوا کمتر شده ولی در بعضی مناطق مقدار بارندگی متغیر است. به عنوان مثال اگر کوالالامپور را برای سفر پاییزی خود انتخاب کرده اید، این کشور در این فصل چندین بار در معرض رعد و برق قرار می گیرد.

آسیای جنوب شرقی در پاییز