بهترین محله تفلیس برای اقامت کدام است ؟ : اگر پایتخت گرجستان، شهر تفلیس را برای اقامت انتخاب کرده اید و یا برای سفر خود به دنبال محله ای خوب و مناسب برای اقامت میگردید، تفلیس به طور کلی دو میلیون نفر جمعیت داشته و از تمام منطقه های آن میتوان با اتوبوس و مینی بوس و مترو به هم راه پیدا کرد. لست تورز برای نیز برای همراهان خود وظیفه دانست تا برای افرادی که قصد اقامت در تفلیس را چه برای همیشه و یا سفری چند روزه، بهترین محله های این شهر را معرفی کند تا در انتخاب محل اقامت دچار مشکل نشده و راحت تر انتخاب کنند. در ادمه با لست تورز همراه باشید تا این محله ها را بهتر بشناسید.

محله آبانوتوبانی تفلیس

اولین محله ای به توریست ها و گردشگران تور گرجستان پیشنهاد می شود، محله آبانوتوبانی است. این محله جاذبه های تاریخی بسیاری داشته و همینطور نمادهای شهر در آن قرار دارند. این منطقه به خاطر وجود معماری باستانی و مدرن چشم انداز فوق العاده و جذابی دارد. از جمله جاذبه های این محله قلعه نارین، حمام های سولفور، خانه های رنگی قدیمی کوچک با بالکن های چوبی، یک آبشار کوچک و از همه مهم تر میدان فریدام و خیابان روستاولی اشاره کرد. پارک ریکه نیز که در کنار رودخانه قرار دارد، در این محله می باشد. محله آبانوتوبانی، یکی از توریستی ترین منطقه های شهر تفلیس بوده و البته هزینه اقامتگاه های ان به نسبت دیگر منطقه های شهر گرانتر است.

محله آبانوتوبانی تفلیس

محله آولاباری تفلیس

آولاباری از قدیمی ترین محله های تفلیس بوده اما این موضوع باعث نشده تا از جذابیت هاش کمتر بشود. این محله به خاطر وجود کلیسای ترینیتی مقدس، کلیسای متخی و تئاتر ارمنی بسیار معروف و مشهور است. در زمان قدیم بیشتر ساکنین این محله ارمنی ها بودند و همین موضوع موجب شده تا از نسبت به دیگر محله های تفلیس کمی متفاوت بنظر بیاید. محله آولاباری بیشتر یک منطقه مسکونی است تا توریستی اما به مرکز شهر بسیار نزدیک می باشد. اما اگر در این قصد اقامت در این این منطقه را دارید، میتوان با چند دقیقه پیاده روی به میدان فریدام و خیابان باراتاشویلی برسید. همچنین میتوان به وسایل حمل و نقل عمومی نیز مثل مترو، اتوبوس و مینی بوس نیز دسترسی راحت داشت.

محله آولاباری تفلیس

محله متاتسمیندا تفلیس

از بزرگ ترین محله های این شهر، منطقه متاتسمیندا است. این منطقه خیابان های بسیار مدرنی دارد. اسم این منطقه ار روز یک کوه گرفته شده و درواقع این کوه از اصلی ترین جاذبه های طبیعی شهر می باشد. از خیابان روستاولی این منطقه میتوان به تپه ای رسیده و در آخر به فونیکولار، برسید و از روی آن تمام منطقه را زیر نظر داشته باشید. متاتسمیندا چندان منطقه توریستی نیست ولی هزینه هتل های آن به خاطر نزدیک به بودن مرکز شهر کمی بالاست.

محله متاتسمیندا تفلیس

محله سابورتالو تفلیس

بعد از متاتسمیندا، محله سابورتالو از منطقه های بزرگ شهر به حساب می آید. این منطقه برعکس دیگر نقاط شهر جاذبه تاریحی و فرهنگی نداشته، اما فروشگاه ها، رستوران ها، دانشگاه و فروشگاه های بسیاری در آن پیدای می شود. سابورتالو بیشتر منطقه ای مسکونی بوده و بیشتر آپارتمان های آن در خیابان پکینی و کوستاوا قرار دارد. این دو خیابان، از پرترافیک ترین و شلوغترین خیابان های شهر هستند. سابورتالو چند پارک بزرگ و کوچک داشته که برای استراحت و پیاده روی بسیار مناسب اند. از محبوب ترین جاذبه های این منطقه دریاچه لیسی است.

محله سابورتالو تفلیس

محله واک تفلیس

محله واک در گذشته محل زندگی بسیاری از سیاستمداران گرجی، نخبگان و علمای این کشور بوده. این منطقه در طول سالها تغییرات بسیاری کرده و به یک منطقه بسیار شیک و لوکس همراه با فروشگاه های و هتل های گرانقیمت تبدیل شده و توریست ها و گردشگران بسیاری از تور لحظه آخری گرجستان را به خود جذب می کند. پارک واک در این منطقه از جمله جاذبه های گردشگری است. این پارک در هنگام غروی فضای و چشم انداز بسیار زیبا و دیدنی دارد. واک نیز مثل محله سابورتالو، مسکونی بوده و تقریبا هیچ جاذبه تاریخی یا فرهنگی ندارد و تنها به خیابان روستاولی نزدیک است.

محله واک تفلیس

محله ورا تفلیس

ورا نسبت به دیگر محله های شهر تفلیس، سرسبز بوده چرا که قسمت های بسیاری از آن در کنار تپه های سرسبز می باشد. اگر به طبیعت علاقه مند هستید و میخواهید در محله ای پاک و ارام اقامت داشته باشید، ورا بسیار مناسب است. این محله پر از باغ ها و طبیعت های بکر و زیبا بوده و برای رفت و آمد در آن باید از تپه های بسیاری بالا و پایین بروید.

محله ورا تفلیس

محله مرجانیشویلی تفلیس

مرجانیشویلی به تازگی به یکی از محبوب ترین نقاط شهر بین توریست ها و گردشگران تور ارزان گرجستان تبدیل شده است. این محله برای پیاده بسیار مناسب بوده و مملو از فروشگاه ها خرید به خصوص خرید سوغاتی، رستوران ها، کافه ها و ... می باشد. پشت به این خیابان ساختمان هایی با معماری بسیار زیبا که مربوط به قرن نوزدهم می باشد قرار دارند. در آن قرن ساکنین این ساختمان ها، آلمانی ها بودند.

محله مرجانیشویلی تفلیس