بهترین سوغاتی های هند : از بهترین سوغاتی های این کشور پر زرق و برق و رنگارنگ که همیشه انگار فستیوالی از شادی با رنگ های جیغ و پر رنگ در جریان است، تنها پنج مورد از آنهاست که بین توریست ها و گرشگران تورهای هند بسیار محبوب و پرطرفدار واقع شده. هند کشوری 72 ملت که در اولین دیدار از آن چیزهای بسیار عجیب و تاریخی بسیار خواهید دید. از طرفی به خاطر سوغاتیها و مراکز خرید خوبی که داشته، دومین دلیل بعد از جاذبه گردشگری برای سفر توریست ها و گردشگران به این کشور است. همانطور که میدانید، هندی ها از ادویه های رنگارنگ، جواهرات بسیار و پر زرق و برق، ساری ها و پارچه های اعلا بسیار استفاده میکنند که البته بعضی از آن ها به عنوان سوغاتی از این کشور گرفته میشود. با ما همراه باشید تا بهترین سوغاتی های هند را برای شما معرفی کنیم.

پارچه از بهترین سوغاتی های هند

پارچه ها و ساری ها، یکی از اصلی ترین سوغاتی ها و به نوعی فرهنگ خاصی برای هندی هاست. در بازارهای هند همه جور پارچه ای، از شال های پشمی گرفته تا پیراهن های بلند مردانه، تونیک کتان، لباس خواب و روبالشی، ساری های ابریشمی و ... یافت میشود. قبل از خرید پارچه های مورد نظر توجه داشته باشید که از جای معتبر خرید کرده و جنس پارچه از پشمینه خالص باشد.

پارچه از بهترین سوغاتی های هند

صنایع دستی از بهترین سوغاتی های هند

صنایع دستی هرکشوری، بین همه توریست ها و گردشگران محبوب بوده. صنایع دستی هند نیز که باعث جلب توجه توریست ها شده، میناکاری، مبل های عتیقه، نقاشی مینیاتوری، حکاکی روی سنگ و چوب، برج و مس، چرم، تابلو فرش های فوق العاده و ... هستند.

صنایع دستی از بهترین سوغاتی های هند

جواهرات از بهترین سوغاتی های هند

اگر به زنان هندی توجه کرده باشید، سر تا پایشان را طلاهای ضخیم و بزرگ فراگرفته! طلا و جواهرات در هند به گونه دیگری اهمیت داشته و در این کشور بسیار بزرگ و ضخیم ساخته میشوند. این جواهرات در هر منطقه از هند به شکل دیگری بوده و به خارج از کشور نیز صادر میشود.

جواهرات از بهترین سوغاتی های هند

ادویه جات، ترشی و عطرها بهترین از سوغاتی های هند

ادویه جات، یکی از مهم ترین سوغاتی های هند بوده که اگر از آن کمی هم برای خود نیاورید، ضرر کردید، سال هاست که تاجران با هرچه دارند، اسب، کشتی و شتر، خودشان را به این کشور میرسانند تا کمی از ادویه هند را با خود ببرند. معروف ترین ادویه هایی که باب سلیقه توریست ها و گردشگران تورهای هند است، فلفل سیاه، هل، گشنیز، زردچوبه و ... میباشد.

ادویه جات، ترشی و عطرها بهترین از سوغاتی های هند

چای از بهترین سوغاتی های هند

راهنمایی ما به شما، برای خرید چای در هند، چای گل کاملیا است. این چای را در بهترین مرکز خرید هند میتوانید پیدا کنید. در واقع پیدایش این گیاه بومی در هند به این صورت بوده که سربازان بریتانیایی در اواخر قرن هجدهم، این چای را با خود آورده و در قسمت شمال شرقی هند کاشتند. اکنون هند در صنعت چای، یکی از بهترین تولید کننده هاست.

چای از بهترین سوغاتی های هند