استانبول یکی از پرطرفدارترین شهرهای ترکیه است که دارای جاذبه‌های متنوع و امکانات رفاهی بی‌نظیری برای مسافران ‌می‌باشد. هزینه‌ی بالای حمل و نقل شهری و پرداخت کرایه تاکسی در ترکیه، ممکن است افراد بسیاری را به فکر اجاره خودرو برای گردش در شهر و بازدید از جاهای دیدنی آن بیاندازد.

یکی از امکانات قابل‌توجه و فوق‌العاده‌ی استانبول، امکان اجاره خودرو به گردشگران است که سبب می‌شود تا هزینه‌های سفر به طرز چشمگیری کاهش یابد. چراکه جابه‌جایی با وسایل نقلیه عمومی ممکن برای مسافران امری پرهزینه باشد یا در رفت‌وآمد آنها مشکلاتی ایجاد کند؛بنابراین، یکی از بهترین روش‌های گشت‌وگذار در استانبول، اجاره خودرو از شرکت‌های معتبر است. اجاره خودرو یک راه آسان و منعطف برای سفر است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید آزادانه به مکان‌های مختلف استانبول سفر کرده و تجربه‌ای به یادماندنی را رقم بزنید.

 اجاره خودرو در استانبول

امروزه یکی از روش‌های رایج در رفت‌وآمد مسافران به نقاط مختلف جهان، اجاره خودرو است. اجاره خودرو سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی را برای شما رقم زده و کمک می‌کند تا بتوانید با ماشین مورد علاقه‌ی خود بدون محدودیت مکانی و زمانی از جاذبه‌های استانبول بازدید کنید.

خدمات اجاره خودرو در استانبول در مجموعه سعادت رنت به‌صورت بدون راننده ارائه شده و برای گردشگران این شرایط را فراهم می‌کند تا بتوانند هر زمان که مایل بودند با خودرو شخصی خود به گشت‌وگذار در این شهر بپردازند.

برای اجاره خودرو در ترکیه کافی است یک هفته پیش از سفر، خودروی مدنظرتان را بر اساس بودجه خود به‌صورت آنلاین رزرو کنید و مراحل مربوط به این کار را پشت سر بگذارید؛ مراحل رزرو اجاره خودرو در استانبول به‌صورت زیر است:

  • مشخص‌کردن روز، ساعت و محل تحویل و برگشت اتومبیل 
  • انتخاب نوع بیمه
  • انتخاب تجهیزات اضافی ماشین 

آیا اجاره خودرو در ترکیه به‌صرفه است؟

به این منظور باید شرایط و تعداد مسافران را در نظر بگیرید. معمولاً به دلیل هزینه‌ی بالای کرایه‌ی تاکسی در ترکیه، اجاره خودرو در استانبول برای یک خانواده بسیار مناسب‌ و مقرون‌به‌صرفه‌تر از پرداخت کرایه تاکسی خواهد بود.

به این صورت که شما می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای مناسب صاحب ماشین شخصی شده و امنیت و آسایش سفر خود را تضمین کنید. 

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو در استانبول

براى اجاره خودرو در استانبول باید مدارک معتبری را به شرکت ارائه دهید. در غیر این صورت نمی‌توانید از خدمات اجاره خودرو استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو از شرکت سعادت رنت به‌صورت زیر است:

  • عکس پاسپورت
  • عکس ویزا 
  • گواهینامه بین‌المللی 
  • حداقل سن 20 سال 
  • پرداخت دیپوزیت (شما مبلغی را برای ضمانت به حساب شرکت واریز می‌کنید و این مبلغ هم‌زمان با تحویل خودرو به شرکت، به حساب شما بازگردانده خواهد شد.)
  • گذرنامه و آدرس محل اقامت

پس از ارسال مدارک فوق، می‌توانید خودرو را در محل مورد نظر خود و زمان مشخص شده از نمایندگان شرکت تحویل بگیرید؛ خوب است بدانید که پیش از سفر به ترکیه و دریافت خودرو از شرکت باید به تهیه‌ی گواهینامه‌ی بین‌المللی اقدام کنید.

مدارک لازم جهت بین‌المللی کردن گواهینامه در ترکیه به‌صورت زیر است:

  • اصل گواهینامه ایرانی به همراه کپی رنگی از پشت‌ و رو
  • نسخه ترجمه شده گواهینامه ایرانی به ترکی با مهر تایید کنسولگری ترکیه
  • چهار عدد عکس ۶×۴ مخصوص گواهینامه (احتمال گرفتن عکس بیومتریک نیز هست)
  • برگه‌ی گروه خونی
  • کارت یا دفترچه‌ی اقامت
  • برگه‌ی سلامت (شامل معاینه چشم، گوش و سلامت جسمانی)
  • مدرک تحصیلی (صدور گواهینامه برای افراد بی‌سواد (فاقد مدرک پایان دوره ابتدایی) در ترکیه ممنوع است)
  • فیش پرداختی هزینه‌های مربوطه

 

قیمت اجاره خودرو در استانبول

یکی از سوالاتی که اغلب متقاضیان با آن مواجه می‌شوند، قیمت اجاره خودرو در استانبول است. لازم بدانید که قیمت اجاره خودرو بر اساس مواردی مانند مدل خودرو، سال ساخت، دنده‌ای یا اتوماتیک بودن خودرو، نوع سوخت مصرفی و... مشخص می‌شود؛ به این صورت که خودروهایی که سوختشان دیزل است، به علت مصرف کمتر، از قیمت اجاره‌ی بالایی برخوردار هستند.

دیگر عوامل مؤثر در قیمت اجاره خودرو، تعداد روزهایی است که خودرو اجاره می‌شود و با بیشتر شدن تعداد روزها، قیمت اجاره خودرو افزایش خواهد یافت.

جمع بندی

کشور ترکیه یکی از کشورهای برتر دنیا از لحاظ پذیرش گردشگر به شمار می‌رود. این کشور دارای جاذبه‌های تفریحی و دیدنی بسیاری است که توصیه می‌شود به‌منظور داشتن سفری راحت و به‌یادماندنی برای  اجاره خودرو از شرکت‌های معتبر اقدام کنید.

  در این بخش شما را با شرایط اجاره خودرو در استانبول آشنا کردیم و به مواردی که لازم است هنگام اجاره خودرو در ترکیه از آنها مطلع باشید پرداخته شد.

گشت‌وگذار و بازدید از جاذبه‌ها و مکان‌های تفریحی ترکیه، با استفاده از اتومبیل شخصی به‌مراتب آسان‌تر از استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

حال می‌توانید بهترین و لاکچری‌ترین خودروهای سعادت رنت را در استانبول به‌آسانی و با قیمت مناسب و به‌صرفه کرایه کرده و سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. برای یافتن خودروی مورد علاقه‌ی خود و سفارش آن می‌توانید همین حالا وارد وب‌سایت سعادت رنت شده و خودروی خود را بدون نگرانی به‌صورت رایگان رزرو کنید.