زمانیکه نام ایتالیا به گوش می‌رسد، بسیاری از افراد به یاد هنرمندان بزرگی می‌افتند که توانستند مرزهای هنر را جابه‌جا کنند. میکل آنژ و لئوناردو داوینچی از جمله هنرمندان جهانی و بین‌المللی هستند که از این کشور برخاسته‌اند. به همین دلیل، امروزه، بسیاری از دانشجویان به دنبال فرصتهای مناسب تحصیل در این کشور هستند. یکی از سوالاتی که در این زمینه پرسیده می‌شود در مورد بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا است. در ادامه این گزارش، تلاش می‌کنیم اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم.

رشته‌های هنری

یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا رشته‌های هنری است. همانطور که در ابتدای این متن به آن اشاره کردیم ایتالیا مهد هنر است و تا به حال هنرمندان بسیار زیادی در دانشگاه‌های این کشور پرورش پیدا کرده‌اند. مجمسه‌سازی از جمله رشته‌هایی است که شما می‌توانی در ایتالیا به خوبی پذیرش بگیرید و آفرهای زیادی برای این رشته در دانشگاه‌ها وجود دارد.

رشته موسیقی نیز یکی دیگر از بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا به شمار می‌رود.دانشگاه‌های دانشگاه رم، دانشگاه میلان و دانشگاه بولونیا پذیرش زیادی در این رشته دارد و به افراد کمک می‌کند با تحصیل در این رشته به موفقیت‌های زیادی برسند.

رشته پزشکی

اگر بخواهیم به بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا اشاره کنیم، بی‌شک رشته‌های پزشکی یکی از این رشته‌ها هستند. رشته‌های پزشکی با توجه به پیوند بسیار زیادی که به زندگی انسان‌ها دارند و افراد در هر شرایطی ممکن است به خدمات درمانی نیاز پیدا کنند، همواره این رشته‌ها می‌توانند درآمدزا و مفید باشند. یکی از مهمترین مواردی که باعث شده است سالیانه دانشجویان زیادی برای تحصیل در این رشته وارد ایتالیا شوند تدریس به زبان انگلیسی است. همچنین، هزینه تحصیل در این رشته پایین است و بورسیه‌های استانی زیادی به آن تعلق می‌گیرد. برای اینکه بتوانید در رشته پزشکی در ایتالیا تحصیل کنید، باید در آزمون آی‌مت شرکت کنید و پس از قبولی در دانشگاه‌های ایتالیا پذیرش می‌شوید.

رشته‌های فنی و مهندسی

از جمله رشته‌هایی که به عنوان یکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا در نظر گرفته می‌شوند و متقاضیان به راحتی می‌توانند ویزای ایتالیا را دریافت کنند رشته‌های مهندسی از جمله عمران است. با توجه به این موضوع که بازار کار رشته‌های عمران بسیار خوب است، رقابت در این رشته بالاست و افراد زیادی در کشورهای مختلف تمایل دارند که در رشته‌های عمران پذیرش شوند. پس از پذیرش در رشته عمران به راحتی می‌توانید وارد بازار کار شوید و سود و درآمد خود را افزایش دهید.

فلسفه

فلسفه یکی دیگر از رشته‌های علوم انسانی است که به عنوان بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا در نظر گرفته می‌شود. نگاهی به تاریخچه فلسفه در این کشور نشان می‌دهد که بزرگان بسیار زیادی از جمله دانته در ایتالیا پرورش یافته‌اند و توانسته‌اند دنیا را متحول سازند درخواست زیادی برای تحصیل در رشته فلسفه در ایتالیا وجود دارد. بهتر است بدانید شما می‌توانید تحصیل در رشته فلسفه را به عنوان روشی برای مهاجرت به ایتالیا در نظر بگیرید.

آیا با مدرک کارشناسی می‌توانم برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا اقدام کنم؟

از جمله سوالاتی که در زمان انتخاب بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا پرسیده می‌شود در مورد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. بهتر است بدانید زمانیکه مقطع کارشناسی خود را در ایران سپری کرده‌اید و کمی با فضای دانشگاهی آشنایی دارید بهتر می‌توانید در کشور ایتالیا عمل کنید. مقطع کارشناسی ارشد زمان کوتاهی دارد و شما می‌توانید به راحتی در آن پذیرش شوید. البته باید بدانید معمولا فاند در مقطع کارشناسی ارشد کم است و شما باید با هزینه خود برای تحصیل در این مقطع به ایتالیا بروید.

کارشناسی ارشد و یا دکترا؟

مسئله دیگری که در زمان انتخاب بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا مطرح می‌شود این است که بهتر است برای مهاجرت به ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش بگیرم و یا دکترا!

پاسخ به این سوال به موارد متعددی بستگی دارد. اما اگر بخواهیم یک موضوع کلی را مطرح کنیم باید بگوییم زمانی که شما در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه‌های ایتالیا می‌شوید به راحتی می‌توانید تحصیل خود را در این مقطع به پایان برسانید و با فضای آموزشی آشنا می‌شوید. این امر می‌تواند به شما کمک کند با موفقیت بیشتری وارد مقطع دکتری شوید و این مسئله در آینده به نفع شما خواهد بود.

آیا هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا زیاد است؟

از جمله نگرانی‌های کسانی که به دنبال بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا هستند در این زمینه است که آیا هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا زیاد است. بهتر است بدانید دانشگاه‌های ایتالیا از جمله دانشگاه‌هایی هستند که هزینه کمتری در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر دارند. همچنین، شما می‌توانید از امکاناتی نظیر بورس‌های استانی استفاده نمایید و هزینه تحصیل خود را کنترل نمایید. با توجه به تمامی این موارد بی‌شک ایتالیا یکی از کشورهایی است که شما می‌توانید با هزینه متناسب به تحصیل بپردازید.

آیا اعتبار دانشگاه‌های ایتالیا زیاد است؟

اگر شما به دنبال بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا هستید، باید بدانید ایتالیا دانشگاه‌های بسیار معتبری دارد و تا به حال افراد زیادی در دانشگاه‌های ایتالیا توانسته‌اند به موفقیت برسند. به همین دلیل، شما باید بدون هیچ‌گونه نگرانی برای ورود به رشته‌های مختلف تحصیلی در ایتالیا اقدام کنید و بدانید که قرار است مسیر موفقیت را پشت سر بگذارید. اساتید دانشگاه‌های ایتالیا همگی اساتید بسیار بزرگ دنیا هستند و سابقه پژوهشی قابل توجهی دارند. بنابراین، بی‌شک تحصیل در این دانشگاه‌ها به نفع شما خواهد بود.

برای دریافت مشاوره تحصیل مهاجرت به ایتالیا به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید رشته‌های هنری مانند موسیقی و مجسمه‌سازی، رشته‌های فنی مانند عمران و رشته‌های پزشکی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به ایتالیا به شمار می‌روند. اگر به دنبال موسسه معتبری برای دریافت ویزای ایتالیا و یا مهاجرت به ایتالیا هستید، می‌توانید به موسسه مهاجرتی پارس رادین مراجعه کنید و اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان دریافت نمایید.