اینکه آیا شما یک گیاهخوار حرفه ای هستید یا فقط مصرف گوشت خود را کنترل می کنید، دبی یک شهر عالی برای کشف این موضوع است. علاوه بر رستوران های گیاهی که غذاهای سنتی گیاهخواری را سرو می کنند، رستوران های بسیاری هم هستند که قسمتی از منوی خود را به غذاهای گیاهی اختصاص داده اند و شما را برای انتخاب راحت تر کرده اند. در دبی تقریبا انواع و اقسام غذاها از سراسر دنیا در هر رستورانی سرو می شود و اگر بخواهید غذای هر کشوری را امتحان کنید، دبی بزرگترین شهر امارات برای پیدا کردن یک رستوران خاص است. به طور کلی فرقی ندارد که گیاه خوار حرفه ای باشید، رژیم داشته باشید و یا به گوشت علاقه کند باشید، دبی مملو از رستوران های محلی و بین المللی بوده که بهترین و باکیفیت ترین غذاها را سرو می کنند. در ادامه بهترین رستوران های گیاهی دبی را برای آن دسته از توریست ها و گردشگران تور دبی معرفی می کنیم که گیاهخوار هستند. 

رستوران Rasoi Ghar دبی

این رستوران سنتی در عین حال مدرن و متخصص در زمینه مواد غذایی از کشورهای غالب گیاهی غربی گوجرات و راجستان ، دارای منوی Prix fixe است که روزانه تغییر می کند. تجربه میهمان نوازی هندوها با طعم و عطر خانگی آن ها را در این رستوران تجربه خواهید کرد. منوی این رستوران پیش غذاهای مختلفی دارد. همینطور غذای اصلی نیز در روزهای هفته متفاوت بوده و مجموعه ای از بهترین و خوشمزه ترین دسرها در منو است. در منوی رستوران حتی غذاهای کمتر شناخته ‌شده ‌تر هم پیدا می ‌شود، مثلا دامپیلنگ آرد نخودچی با سس تند یا انواع ماست طعم ‌دار.

رستوران Rasoi Ghar دبی

رستوران Quattro دبی

به طور کلی ارتباط غذاهای ایتالیایی یا مکزیکی با گیاهخواری امکان پذیر نیست، اما این رستوران جدید که در بور دبی مخفی شده است قصد دارد تصورات شما را تغییر دهد. وجود غذاهای از سبک های مختلف آشپزی میتواند متعهدترین گوشتخواران را هم وسوسه کند. توریست ها و گردشگران تور دبی در این رستوران غذایی سالم و خوشمزه با مواد غذایی تازه و ارگانیک که به بسیار خوب طعم دار شده اند تجربه خواهند کرد. 

رستوران Quattro دبی

کافه رستوران Wild And The Moon دبی

در قلب منطقه هنری دبی که خیابان السرکال می باشد، کافه ای با تمرکز بر ارائه غذاهای گیاهی سالم، باکیفیت و لذیذ وجود دارد. کافه رستوران Wild and Moon در پاریس به عنوان یک عرضه کننده نوشیدنی های دتاکس کار خود را شروع کرد. دسرهای خوشمزه، آبمیوه های سرد، سالادهای تازه و متنوع تنها قسمتی از منوی کافه هستند. این کافه رستوران فضای سبز سرپوشیده ای داشته که با وسایل چوب طبیعی تزئین شده است. 

کافه رستوران Wild And The Moon دبی

رستوران Govinda’s دبی

در رستوران Govinda با منوی گلچین شده از بهترین و مفصل ترین غذاهای هندی روبرو خواهید شد. همینطور بعضی از غذاهای ایتالیایی و چینی هم با تغییر جزئی در منوی این رستوران قرار گرفته اند. منوی غذایی این رستوران شامل انواع غذاهای کم کالری، گیاهی، پروتئین بالا، لبدون گلوتن و حتی بدون روغن می باشد. 

رستوران Govinda’s دبی

رستوران Tidjoori دبی

رستوران Tidjoori به عنوان اولین کافه رستوران وگان و بیوارگانیک در دبی شناخته می شود. منوی غذای این رستوران نقلی و دنج، مملو از غذاهای لذیذ وگان بوده که خیلی سخت میتوان مشابه آن را جای دیگری پیدا کرد، به عنوان مثال کیک های شکلاتی، برگرهای گیاهی، پیتزا و ... . همینطور دکوراسیون این رستوران هم مثل غذاها، از طبیعت الهام گرفته است. دیوارهایی از جنس فضای سبز و وسایل تهیه شده از چوب به زیبایی این رستوران اضافه کرده اند. توریست ها و گردشگران تور دبی در این رستوران میتوانند همه چیز را به صورت وگان میل کنند. 

رستوران Tidjoori دبی

منبع : visitdubai.com